مقالات آموزشی

باز کردن کرکره برقی بدون ریموت

باز کردن کرکره برقی بدون ریموت

باز کردن کرکره برقی بدون ریموت (باز كردن كركره برقي بدون برق)

مواقعی که به دلایلی از جمله گم شدن ریموت کرکره برقی، خراب شدن ریموت کنترل، قطع برق و … نیاز به باز کردن کرکره برقی بدون ریموت داشته باشیم باید چه کاری انجام دهیم؟ در این مقاله درباره تمام روش های باز کردن کرکره برقی بدون ریموت، باز کردن کرکره برقی با گوشی و اینکه آیا باز كردن كركره برقي بدون برق امکان پذیر است یا خیر؟ صحبت کرده ایم. برای مشاهده مجموعه ریموت کنترل 👈 لوازم کرکره برقی👉 و آگاهی کامل از مشخصات و ویژگی های موتور های کرکره برقی کلیک کنید. در ادامه همراه ما باشید تا تمام راهکار ها را بررسی کنیم.

روش های بالا بردن کرکره برقی بدون ریموت (قطع کن کرکره برقی)

قطع برق کرکره برقی یک امر طبیعی در فصول مختلف سال به خصوص در فصل تابستان میباشد و قطع ناگهانی برق مشکلات عمده ای را برای باز و بسته کردن کرکره برقی ایجاد میکند. با قطع برق موتور کرکره برقی از کار افتاده و رفت و آمد را با مشکل مواجه میکند ، برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی میتوان از دو راه حل استفاده کرد که در زیر به آن اشاره میکنیم.

نحوه استفاده از زنجیر کرکره برقی

آچار خلاص کن کرکره برقی

1- باز کردن کرکره برقی با کلید دستی (بالا بردن کرکره برقی با زنجیر)

استفاده از کلید فرمان دستی یکی دیگر از روش های باز کردن کرکره برقی بدون ریموت است. همه درب های کرکره برقی دارای آچار آلن هستند که هنگام نصب کرکره توسط نصاب روی موتور نصب می شوند. برای آگاهی کامل از نصب کلید دستی کرکره برقی برای کنترل بدون ریموت می توانید از مشاوران مجموعه کمک بگیرید. حالا روش کار به چه صورت است؟ برای بالا و پایین کردن درب با کلید دستی به این صورت عمل می کنیم؛ ابتدا آچار خلاص کن را در قسمت گیربکس قرار می دهیم؛ سپس با چرخش خلاص کن در جهت عقربه های ساعت و خلاف جهت آن می توانیم حد بالا و پایین کرکره را تنظیم کنیم.

نحوه کار هم به این صورت است که اگر زنجیر خلاص کن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانیم کرکره برقی به سمت بالا شروع به حرکت می کند که همان بالا بردن کرکره برقی با زنجیر است. و اگر آن را خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانیم کرکره برقی در جهت پایین حرکت می کند. البته دقت داشته باشید که در برخی مدل های کرکره برقی این جابه جایی به صورت برعکس اتفاق می افتد.

استفاده از کلید دستی راحت ترین و رایج ترین روش باز و بسته کردن کرکره برقی است البته بالا بردن کرکره برقی با زنجیر برای موتور کرکره برقی تیوبلار و موتور کرکره برقی یکسری تفاوت ها دارد؛ در ادامه روش خلاص کن دستی موتور کرکره برقی تیوبلار و موتور کرکره برقی ساید را آوده ایم.

خلاص کن دستی موتور تیوبلار کرکره برقی

نحوه خلاص کن موتور تیوبلار

  • خلاص کن دستی موتور تیوبلار کرکره برقی

به آچار خلاص کن در این موتور، دسته هندل موتور توبلار هم گفته می شود. خلاص کن در این نوع موتور ها به شکل قلاب می‌باشد که می‌توان با چرخاندن به سمت راست و یا چپ کرکره برقی را به بالا و پایین هدایت کرد. می‌توان با نصب هندل بر روی قلاب باز و بسته کردن درب را راحت تر کرد. یعنی با استفاده از اهرم ( دسته هندل موتور توبلار) و قرار دادن آن در قلاب این کار به راحتی امکان پذیر است. تمامی موتور های موجود در شرکت جنرال دُر مجهز به این نوع قلاب ها می‌باشد و در صورت قطع برق به راحتی میتوان از آن استفاده کرد.

خلاص کن دستی موتور ساید کرکره برقی

انواع روش خلاص کن دستی

  • خلاص کن دستی موتور ساید کرکره برقی

در موتورهای ساید کرکره برقی زنجیری متصل است که میتوان به وسیله این زنجیر کرکره برقی درب را به سمت بالا و پایین هدایت کرد. درصورتی که زنجیر را در جهت عقربه های ساعت بچرخانیم کرکره به سمت بالا و در جهت عکس عقربه های ساعت بچرخانیم کرکره به سمت پایین هدایت میشود. موتورهای ساید علاوه بر زنجیر خلاص کن، اهرمی دارند که در صورت آزاد سازی آن کرکره سریعتر باز و بسته می‌شود، از این اهرم در مواقع خاص استفاده می‌شود. موتور های ساید دارای دکمه ضامن هستند که با زدن این دکمه می توانید کرکره برقی را با دست بالا و پایین کنید و ممکن است حتی نیازی به اهرم خلاص کن کرکره برقی نداشته باشید.

2- باز کردن کرکره برقی با گوشی (تبدیل گوشی به ریموت بلوتوثی)

باز کردن کرکره برقی با موبایل از طریق تبدیل گوشی به ریموت بلوتوثی امکان پذیر است. برای این کار کافی است نرم افزار تبدیل گوشی به ریموت درب پارکینگ را روی تلفن همراه نصب کنید.تنها با روشن کردن اینترنت همراه و بلوتوث به راحتی یک درب باز کن هوشمند با موبایل ایجاد کرده اید که باز کردن کرکره برقی بدون ریموت را برای شما امکان پذیر می کند.

پایین آوردن کرکره برقی هنگام قطع برق

نحوه پایین آوردن کرکره برقی

پایین آوردن کردن کرکره برقی هنگام قطع برق

اگر ریموت کنترل در دسترس نبود و به هر دلیلی برق قطع شده بود؛ در این شرایط بالا بردن و نحوه پایین آورن کرکره برقی به چه صورت است؟ استفاده از آچار خلاص کن کرکره برقی همان طور که قبل تر گفتیم اهمیت زیادی دارد. به دلایل زیادی از جمله استفاده بیش از انداره از کرکره به علت تردد بالا یا قطع برق ممکن است کرکره برقی از کار بیوفتد.

در این شرایط استفاده از خلاص کن کرکره برقی یا همان قطع کن کرکره برقی که یکی از لوازم کرکره برقی به شمار می رود توصیه می شود تا بتوانید به راحتی درب را بالا و پایین کنید.

روش نصب باطری کرکره برقی

برق اضطراری کرکره برقی

UPS  یا برق اضطراری کرکره برقی

در برخی درب ها سیستم  برق اضطراری یا UPS  وجود دارد و عملکرد آن به این صورت است که در زمان قطع برق انرژی ذخیره شده خود را به موتور می دهد تا همچنان به کار خودش ادامه دهد. برق اضطراری کرکره برقی به وسیله دستگاهی به نام UPS ( یو پی اس ) انجام می‌گیرد. UPS در شرایط اضطراری قطعی برق را تشخیص می دهد و به صورت خود کار عمل می کند. توان ذخیره شده در ups بین 3 تا 24 ساعت با توجه به نوع آن ماندگاری دارد.

به همین خاطر تقریبا در اکثر مکان های عمومی مانند بیمارستان، پاساژ، ادارات و مانند آن‌ها از این قطعه کاربردی استفاده می شود تا در مواقع ضروری هیچ گونه تداخلی در انجام فرایند باز و بسته شدن درب کرکره برقی، بالا و پایین رفتن آسانسور و به طور کلی تمام مواردی که به تامین برق در مواقع اضطراری حساس هستند ایجاد نشود. در واقع کار UPS بدین صورت است که بلافاصله بعد از قطع جریان برق شهری، ups جایگزین برق شهری شده و ولتاژ مورد نیاز موتور را تامین میکند.

برق اضطراری کرکره برقی ( یو پی اس ها ) از تعداد باطری هایی که به صورت سری به هم وصل شده اند ، ساخته شده اند. بدیهی است که در هنگام خرید UPS توان مصرفی، آمپر مورد نیاز و همچنین ساعت مصرف بسیار حائز اهمیت است. یو پی اس ها در مارک های مختلف، با توانهای مختلف، به بازار عرضه می شوند. صورت استاندارد یو پی اس در برخی مدل های موتور ساید کرکره برقی بصورت فابریک تعبیه شده است.

همانطور که می دانید موتورهای کرکره برقی ساید در رنج ها ۳۰۰ ، ۵۰۰ ، ۶۰۰ ، ۷۵۰ ، ۸۰۰ ، ۱۳۰۰ و ۱۵۰۰ کیلوگرم تولید می شود که طبق یک استاندارد بین المللی موتور های ساید ۳۰۰ ، ۵۰۰ و ۷۵۰ کیلوگرم هم تولید میشوند. موتور های بدون یو پی اس با ولتاژ ۲۲۰ کار می کنند و در نتیجه برای تامین یو پی اس می بایستی از UPS های ۲۲۰ ولت استفاده نمایید که به دلیل قیمت بالای آن صرفه اقتصادی ندارد.

مزایا استفاده از ups (برق اضطراری کرکره برقی)

از مزیت های بسیار جالب ups این است که حتی هنگامی که درحال باز و بسته کردن درب کرکره برقی هستید، چنانچه برق قطع شود ups فعال شده و اختلالی در بالا و پایین رفتن درب کرکره برقی احساس نمی کنید.

از مزایا ups می توان به حفاظت، سازگاری، قابلیت اطمینان بالا، نصب آسان، فیلتر کردن جریان الکتریسیته برای حذف ناهنجاری ها ، محافظت از دستگاه های حساس به ولتاژ در برابر برق بد، پشتیبانی عظیم در صنایع، حفظ کردن عمر باتری و … است. از معایت این روش هم می توانیم به هزینه نسبتا بالای راه اندازی آن اشاره کنیم.

باتری پشتیبان کرکره برقی را می توان نصب کرد اما روش نصب باطری کرکره برقی باید مهارت مخصوص به خود را می خواهد، اگر تجربه کافی ندارید حتما از افراد متخصص برای انجام این کار کمک بگیرید.

برنامه ریموت درب پارکینگ برای اندروید

تبدیل گوشی به ریموت کرکره برقی

نرم افزار های تبدیل موبایل به ریموت درب پارکینگ

تبدیل گوشی به یک ریموت هوشمند میتواند بسیار عجیب و رویایی بنظر برسد. به این فکر کنید که دیگر نیازی به این نیست که همیشه ریموت های خود را برای باز و بسته کردن درب کرکره برقی همراه خود داشته باشید و مدام نگران جا گذاشتن و گم کردن آن ها باشید؛ اکنون با وجود پیشرفت تکنولوژی میتوانید گوشی هوشمند خود را به یک ریموت فوق العاده برای کنترل درب کرکره برقی تبدیل کنید. در جهت هوشمند سازی کرکره برقی نرم افزار های زیادی برای تبدیل گوشی به ریموت بلوتوثی وجود دارند که مزایا و معایبی نیز دارند.

از بهترین نرم افزار های تبدیل گوشی به ریموت می توان به Chamberlain و HOOM اشاره کرد؛ با نصب این نرم افزار ها به راحتی می توانید اتصال کرکره برقی به موبایل را انجام دهید. از مزایای تبدیل موبایل به ریموت درب پارکینگ هم می توانیم به استفاده آسان، کم هزینه بودن این روش، کاربردی بودن آن اشاره کنیم. مهم ترین نکته در میان عیوب این روش، اشکالات نرم افزاری و باگ هایی است که می تواند در انجام این فرایند تداخل و مشکل ایجاد کند.

سوالات متداول

خلاص کن کرکره برقی کجاست؟

برای بسیاری از افراد این مورد همیشه سوال است؛ زمانی که به روش دستی اقدام به بالا و پایین کردن کرکره برقی کردیم، خلاص کن کرکره برقی کجای کرکره قرار دارد؟ باید بگیم که در انواع کرکره برقی محل قرار گرفتن خلاص کن متفاوت است به عنوان مثال کرکره برقی ها با موتور ساید دارای دکمه ضامن هستند که با فشردن آن می توان کرکره را با دست بالا و پایین کرد.

چکیده روش های باز کردن کرکره برقی بدون ریموت 

در این مقاله سعی کردیم تمامی روش های باز کردن کرکره برقی بدون ریموت، روش های بالا و پایین کردن کرکره برقی در هنگام قطع برق، تبدیل گوشی به ریموت کرکره برقی و اتصال کرکره برقی با نرم افزارها را به گوشی را بیان کنیم تا اگر با مشکلاتی نظیر خرابی ریموت کنترل، گم کردن ریموت کرکره برقی و قطع برق مواجه شدید؛ تنظیم کرکره را به راحتی انجام دهید. باید بدانید که هر یک از این روش ها دارای مزایا و معایب مختص به خودشان هستند و شما برای انتخاب بهترین آن‌ها لازم است که تمام این مزایا و معایب را بسنجید و با توجه به منابع و امکاناتتان بهترین مورد را انتخاب کنید.

author-avatar

درباره مهدی شعبانی

من مهدی شعبانی رئیس هیئت مدیره جنرال در هستم؛ به خاطر سابقه 10 ساله‌ام در زمینه کرکره برقی و درب اتوماتیک همیشه مقالات سایت رو بازنگری میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *