مقالات آموزشی

کرکره برقی بهتر است یا جک پارکینگ

کرکره برقی بهتر است یا جک پارکینگ

کرکره برقی بهتر است یا جک پارکینگ (راهنمای کامل مزایا و تفاوت)

این روزها زندگی شهری به سمتی رفته است که اغلب افراد دنبال راحتی و امنیت بیشتر هستند. درب‌های اتوماتیک مانند کرکره برقی و جک پارکینگ این ویژگی‌ها را دارند. هنگامی که می‌خواهید برای پارکینگ خانه یا ساختمان خود درب مناسبی انتخاب کنید، کرکره برقی و جک پارکینگ حتما گزینه‌های روی میز برای شما خواهند بود.

با این حال هر کدام از این مدل درب‌ها مزایا و معایبی دارند و بهتر است با توجه به عواملی مانند نوع پارکینگ، میزان تردد، بودجه و سلیقه شخصی درب مناسب را انتخاب کنید. در این مقاله همراه ما باشید تا در مورد ویژگی‌ها و تفاوت‌های کرکره برقی و جک صحبت کنیم.

برای مشاهده و آگاهی کامل از قیمت کرکره برقی می‌توانید 👈لیست قیمت کرکره برقی👉کلیک کنید.

مزایا کرکره برقی نسبت به جک پارکینگ

مزایای کرکره برقی نسبت به جک پارکینگ چیست؟

مزایا کرکره برقی (7 ویژگی مهم)

کرکره برقی از تیغه‌هایی تشکیل شده است که توسط موتوری که دارد درب را به صورت عمودی باز و بسته می‌کند. معمولا از کرکره برقی برای درب‌های بزرگتر استفاده می‌کنند، با این حال؛ استفاده از آن به عنوان درب پارکینگ ساختمان‌های معمولی نیز رایج است. زمانی که نوبت به خرید درب برای ساختمان می رسد دغدغه مالک این است که درب پارکینکی به همراه جک تهیه کند یا کرکره برقی سفارش دهد.

در ادامه 7 مزیت کرکره برقی نسبت به جک پارکینگ بیان می کنیم. با ما همراه باشید تا به بررسی مزایای استفاده از کرکره برقی بپردازیم.

  1. راحتی باز و بسته شدن

یکی از مزیت های مهم کرکره برقی، باز و بسته شدن راحت آن است که تنها برای باز شدن به سمت بالا رول می شود؛ در حالی که جک پارکینک برای باز و بسته شدن نیاز به گردش 90 تا 110 درجه دارد.

  1. عایق صدا

کرکره برقی می‌تواند مانند عایق صدا عمل کند و از انتقال صدا به داخل پارکینگ جلوگیری کند.

  1. اشغال فضای کم

به علت گردش درب پارکینگی به همراه جک، درب تک لنگه یا دو لنگه برای باز و بسته شدن همان طور که در بالا گفتیم فضای بیشتری اشغال می کند در حالی که کرکره برقی برای باز و بسته شدن به سمت راست و چپ گردش ندارد و تنها بالا و پایین می شود. بنابراین از آنجایی که کرکره برقی به صورت عموی عمل می‌کند در حین باز و بسته شدن، فضای کمتری را اشغال می‌کند.

کرکره برقی حتی کمک بسیاری به حرکت خودرو، چرخش به راست و چپ و نخوردن به مانع هنگام ورود به پارکینگ ساختمان ها می کند. اشغال فضای کم به شما این امکان را می‌دهد تا بیشترین استفاده را از فضای محدود بکنید. شاید یکی از مهمترین برتری ها بین کرکره برقی و جک همین ویژگی باشد.

  1. قیمت مناسب کرکره برقی نسبت به جک پارکینگی

اگر قصد پیاده سازی سیستم جک پارکینگی روی ساختمان داشته باشید ابتدا باید یک درب تک لنگه یا دولنگه متناسب با فضای ساختمانی مورد نظر خود خریداری کنید که معمولا هزینه زیادی دارد، سپس برای پیاده سازی این سیستم باید جک را هم تهیه کنید. مجموع این موارد هزینه زیادی را برای مالک رقم می زند.

اما استفاده از کرکره برقی علاوه بر اینکه فضای کمتری ایجاد می کند، مقاومت بیشتری دارد و هزینه کمتری ایجاد می کند.

  1. عملکرد خوب کرکره برقی در نبود برق

کرکره برقی ها به عنوان آپشن دارای برق اضطرای UPS  می باشند که در زمان قطع برق، کرکره برقی همچنان به کار خودش ادامه می دهد البته کرکره برقی ها با داشتن این مورد کمی گران تر هستند، اما اکثر و تقریبا همه جک های پارکینگی دارای برق اضطراری نمی باشند.

  1. امنیت بالا کرکره برقی

از آنجایی که کرکره برقی یا باید از سیستم خلاص کن استفاده کند یا با موتور خود بالا و پایین برود؛ در غیر این صورت احتمال راه نفوذ سارقین به صفر نزدیک می شود، حتی اگر موتور کرکره برقی بیرون ساختمان نصب شود کاورهایی برای آن طراحی شده است که محافظ موتور می باشد. بعضی از کرکره برقی‌ها دارای سیستم‌های امنیتی مانند قفل‌های اتوماتیک نیز هستند و به همین دلیل می‌توانند امنیت پارکنیگ را افزایش دهند.

اما برای جک پارکینگی قفل برقی به کار برده نمی شود. اگر هم از قفل برقی استفاده شود محل نصب آن وسط درب است که به افزایش امنیت کمکی نمی کند.

  1. انتخاب رنگ دلخواه متناسب با فضای ساختمان

تیغه های کرکره برقی قابلیت رنگ پذیری دارند و شما می توانید رنگ دلخواه خود را متناسب با فضای مورد نظر سفارش دهید. رنگ بندی تیغه کرکره برقی شامل طیف وسیعی می شود که انتخاب را برای هر سلیقه ای راحت می کند. رنگ تیغه ها ریزش ندارد و نکته حائز اهمیت این است که رنگ با یک برچسب که به آن لیبل می گویند محافظت می شود تا هنگام تحویل و نصب هیچ مشکلی برای رنگ تیغه ها ایجاد نشود.

کرکره برقی و جک پارکینگ

مزیت کرکره برقی نسبت به جک پارکینگی

مزایا جک درب پارکینگ (4 ویژگی جک پارکینگی)

استفاده از کرکره برقی با توجه به مزایا خوب آن توصیه می شود اما جک پارکینکی نیز مزایایی دارد که در این بخش به آن پرداختیم تا با توجه به فضای مورد نظر و کاربرد آن انتخاب درست تری داشته باشید.

برای مقایسه بهتر کرکره برقی و جک پارکینگ ابتدا به بررسی جک می‌پردازیم. جک درب پارکینگ یک سیستم خودکار است که برای باز و بسته کردن درب پارکینگ استفاده می‌شود. با استفاده از یک کنترل مرکزی راننده می‌تواند درب‌های پارکینگ را باز و بسته کند. از مهمترین مزایایی که استفاده از جک درب به همراه دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. یکی از مهمترین ویژگی‌های جک پارکینگ در مقایسه با کرکره برقی این است که می‌توانید دربی که از نظر ظاهری با نمای ساختمان هماهنگی دارد را انتخاب کنید و سپس؛ آن را مجهز به جک اتوماتیک کنید. به همین دلیل توسط جک می‌توانید از درب‌های زیبا استفاده کنید تا ظاهر زیبایی به ساختمان خود ببخشید.
  2. جک برای محیط‌هایی که فضایی کافی برای باز شدن درب را دارند مناسب است.
  3. جک پارکینگ به این دلیل که موتور جک مقاومت بالایی در برابر استفاده زیاد زود داغ نمی‌شود.
  4. با توجه به فضای ساختمان و ایده‌ای که در ذهن دارید، می‌توانید طوری از جک استفاده کنید که درب به صورت‌های مختلف به عنوان مثال، تک لت، دو لت و موارد دیگر باز شود. همچنین امکان تنظیم مقدار باز شدن درب نیز با استفاده از جک وجود دارد.

تفاوت‌های کرکره برقی و جک پارکینگ

تا اینجای مقاله سعی کردیم ویژگی‌های کرکره برقی و جک پارکینگ را توضیح دهیم. همانطور که متوجه شدید تنوع کرکره برقی به تغییر رنگ و جنس تیغه‌های کرکره محدود نمی‌شود، امنیت بالا در کنار قیمت مناسب تر نیز از مزیت های آن به شمار می رود. جک پارکینگ نیز قابلیت نصب شدن بر روی هر نوع دربی را دارد اما برای محیط‌ هایی که فضایی کافی برای باز شدن درب را دارند مناسب است.

 در جدول زیر به اختصار ویژگی‌های مختلف کرکره برقی و جک پارکینگ با هم مقایسه شده‌اند.

ویژگی‌ها کرکره برقی پارکینگ
امنیت بیشتر کمتر
فضای مورد نیاز کمتر بیشتر
عایق صدا بله خیر
قیمت مناسب با تجهیزات بیشتر
امنیت بالا معمولی
عملکرد مناسب در زمان قطع برق دارد ندارد

جمع بندی

انواع مختلفی از برندهای جک پارکینگی در ایران وجود دارد که کیفیت بالایی دارند. جک پارکینگی لسنر (lancer)، نایس (nice)، لایف (life)، فک (faac) و سوزوکی (suzuki) از بهترین برندهای موجود در بازار هستند که هر کدام ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی دارند. با توجه به وزن هر لت درب و نوع برنامه‌ریزی که می‌خواهید انجام دهید، می‌توانید بهترین گزینه مناسب برای ساختمان خود را انتخاب کنید.

همچنین برای آگاهی کامل از قیمت جک پارگینگی روی👈 قیمت جک پارکینگی یا جک برقی 👉 کلیک کنید.

کرکره برقی و جک پارکینگ هر دو برای درب پارکینگ استفاده می‌شوند. با این حال نمی‌توان به صورت قطعی گفت که کدام یک از آن‌ها بهتر هستند. بر اساس ویژگی‌های آن‌ها، فضای پارکینگ، میزان تردد و بودجه‌ای که دارید می‌توانید گزینه مناسب را انتخاب کنید. در این مقاله سعی کردیم ویژگی‌ها و تفاوت‌های کرکره برقی و جک را توضیح دهیم تا تصمیم‌گیری برای شما آسان شود.

author-avatar

درباره مهدی شعبانی

من مهدی شعبانی رئیس هیئت مدیره جنرال در هستم؛ به خاطر سابقه 10 ساله‌ام در زمینه کرکره برقی و درب اتوماتیک همیشه مقالات سایت رو بازنگری میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *