همه چیز راجع به کرکره برقی, مقالات آموزشی

پاک کردن ریموت کنترل کرکره برقی + روش های کاربردی و مراحل آن

پاک کردن ریموت کنترل کرکره برقی

در گذشته درب های معمولی برای فروشگاه ها، پارکینگ ها و منازل مسکونی استفاده می شد. این درب ها باید به صورت دستی باز و بسته می شدند و زحمت زیادی برای کاربر داشتند. با جایگزین شدن درب های اتوماتیک و کرکره های برقی، این مشکل به طور کامل رفع شد. برای آنکه این درب ها را باز و بسته کنید تنها به یک ریموت کنترل احتیاج دارید. 

این ریموت ها، سیگنال های لازم را به رسیور موجود در کرکره برقی ارسال می کنند و فرمان باز یا بسته شدن درب را اجرا خواهند کرد. در برخی از موارد ریموت کنترل درب شما با مشکل روبرو می شود. در این حالت باید با روش پاک کردن ریموت کنترل درب پارکینگ آشنا باشید تا بتوانید آن را مجدداً تنظیم کنید. در ادامه انواع روش های کاربردی و مراحل پاک کردن ریموت کنترل کرکره برقی را به شما آموزش می دهیم.

با ریموت کرکره برقی بیشتر آشنا شوید

درب های کرکره برقی اتوماتیک هستند و به وسیله یک ریموت، سیگنال باز یا بسته شدن درب را به رسیور تعبیه شده در کرکره ارسال می کنند. رسیور پس از دریافت فرمان، عملیات موردنظر را به موتور کرکره برقی منتقل می کند. در نتیجه موتور با استفاده از قدرت خود تیغه ها را باز یا بسته خواهد کرد. ریموت کنترل که یکی از 👈 لوازم و یراق آلات کرکره برقی 👉 است ظاهری بسیار ساده دارد اما به دو دسته مختلف تقسیم می شود:

1- ریموت کنترل های غیر بلوتوثی

اگر از تکنولوژی های دیگری به جز بلوتوث برای ارسال سیگنال استفاده شود، به آن ریموت کنترل غیر بلوتوثی می گویند. برای پاک کردن ریموت کنترل درب پارکینگ که به صورت غیر بلوتوثی کار می کند باید از یک ریموت کنترل دیگر استفاده کنید. تمامی اطلاعات و کدهای روی ریموت کنترل غیر بلوتوثی به ریموت جدید منتقل می شود تا بتوان آن را جایگزین نمونه قبلی کرد. 

برای انجام این کار باید از دستگاه های کپی مخصوص استفاده نمود. دستگاه کپی کننده ریموت کد را از روی ریموت اصلی استخراج کرده و سپس آن را در ریموت جدید ست می کند. پس اگر ریموت شما گم شده باشد نمی توانید اطلاعات آن را استخراج کرده و بر روی ریموت دیگری تنظیم نمایید.

برای مشاهده👈 قیمت ریل ، پاسار و فریم شیشه سکوریت👉 کلیک کنید.

2- ریموت کنترل های بلوتوثی

در اکثر ریموت هایی که در بازار وجود دارند از تکنولوژی بلوتوث برای ارسال سیگنال استفاده می شود. امکان ست کردن و پاک کردن ریموت کنترل کرکره برقی بلوتوثی با استفاده از دستگاه های تلفن همراه یا کامپیوترهای متصل به اینترنت وجود دارد. این ریموت کنترل ها راحت تر تنظیم، خام و کپی می شوند.

مدل های مختلف ریموت کرکره برقی

مدل های مختلف ریموت کرکره برقی

برای آنکه بتوانید عملیات پاک کردن ریموت کنترل درب پارکینگ را به درستی انجام دهید باید با انواع مدل های مختلف ریموت کرکره برقی آشنا شوید. برخی از رایج ترین مدل های ریموت که در بازار به مشتریان عرضه می شوند عبارت اند از:

ریموت کد لرنینگ

برای آنکه ریموت کد لرنینگ را خام کنید باید به رسیور تعبیه شده در درب کرکره برقی دسترسی داشته باشید. بر روی رسیور دکمه ای با نام لرن وجود دارد که با فشردن آن می توان کار پاک کردن ریموت کنترل کرکره برقی، ست کردن یا کپی کردن از روی آن را انجام داد.

ریموت دیپ سوئیچ

ریموت های دیپ سوئیچ بسیار قدرتمندتر از ریموت کد لرنینگ هستند و معمولاً در موتورهای ساید از آنها استفاده می شود. ما در مطلب کپی کردن ریموت کرکره برقی جزئیات بیشتری در مورد ریموت دیپ سوئیچ را در اختیار شما قرار داده ایم.

ریموت هاپینگ

در ریموت های هاپینگ از کدی برای اتصال ریموت به رسیور استفاده می شود که قابل کپی کردن نیست. کدی که در ریموت های هاپینگ تعریف شده است، ثابت نیست و در هر بار باز و بسته کردن درب توسط خود ریموت تولید می شود. از آنجایی که فرایند کددهی به این رسیورها به صورت رندوم است امکان کپی کردن آن وجود ندارد اما شما می توانید با پاک کردن ریموت کنترل درب پارکینگ، آن را مجدداً تنظیم کنید.

چرا به پاک کردن ریموت کنترل درب پارکینگ نیاز داریم؟

تا اینجا با وظایف و کاربرد ریموت کرکره برقی و مدل های مختلف آن آشنا شده ایم، قبل از آن که به روش های پاک کردن ریموت کنترل کرکره برقی بپردازیم باید اهمیت آن را به شما گوشزد کنیم. در دو حالت ممکن است به خام کردن ریموت کنترل کرکره برقی نیاز پیدا کنید:

  • استفاده از ریموت قبلی در مکان جدید: ممکن است ریموت کرکره برقی منزل قبلی خود را در اختیار داشته باشید و بخواهید از آن برای مکان جدید استفاده کنید. برای این کار ابتدا باید کدهای درب قبلی را از روی آن پاک کرده و مجدداً با درب جدید کدگذاری کنید.
  • افزایش تعداد ریموت ها: در بهترین حالت پس از نصب کرکره برقی تنها دو ریموت به شما ارائه می شود در صورتی که ممکن است افراد بیشتری از این درب استفاده کنند. برای افزایش تعداد ریموت کنترل ها ابتدا باید با روشی درست برای پاک کردن ریموت کنترل درب پارکینگ اقدام کنید سپس کد جدیدی را برای تعداد بیشتری ریموت تعریف نمایید.

روش های خام کردن ریموت کرکره برقی

برای خام یا پاک کردن ریموت کنترل کرکره برقی چند روش مختلف وجود دارد شما می توانید با توجه به نوع ریموت یکی از آن ها را انتخاب کرده و انجام دهید. اگر از یک روش جواب نگرفتید به سراغ روش های بعدی برای پاک کردن ریموت کنترل درب پارکینگ بروید.

روش دو دکمه برای پاک کردن ریموت

روش دو دکمه برای پاک کردن ریموت

مراحل خام کردن ریموت کنترل کرکره برقی به روش دو دکمه به ترتیب زیر است:

  1. ابتدا دو دکمه متناظر در ریموت مانند 1 و 2 یا A و B را انتخاب کنید.
  2. سپس این دکمه ها را به صورت همزمان برای 20 الی 30 ثانیه بفشارید.
  3. زمانی که چراغ چشمک زن ریموت فعال شد، دو دکمه را رها کنید.
  4. کار پاک کردن ریموت کنترل درب پارکینگ به اتمام رسیده است و می توانید مجدداً آن را کدگذاری و تنظیم کنید.

استفاده از دکمه های بزرگ برای خام کردن ریموت

در این روش باید مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید تا کدی که در ریموت تعریف شده است کاملاً پاک شود:

  1. ابتدا دکمه ای که درب کرکره برقی را باز می کند، بفشارید.
  2. سپس دکمه قفل کردن را چند بار فشار دهید.
  3. این کار را تا زمانی که ال ای دی چشمک بزند، ادامه دهید.
  4. پس از آن هر یک از دکمه ها را که نگه دارید، چراغ چشمک زن عکس العملی نشان نمی دهد. این بدان معنی است که کار پاک کردن ریموت کنترل کرکره برقی به درستی انجام شده است.

روش مناسب برای پاک کردن ریموت بتا

ریموت های بتا نوع خاصی از کنترل کننده ها هستند که امنیت بالایی دارند. اگر مشکلی برای ریموت بتای شما پیش بیاید نمی توانید آن را خام کرده و یا از ریموت کنترل دیگری برای درب استفاده کرد. پاک کردن ریموت کنترل درب پارکینگ بتا تنها با استفاده از گیرنده یا مدار انجام می شود و برای انجام آن به کمک یک نصاب یا متخصص ماهر نیاز دارید. به هر حال امنیت این ریموت ها به قدری بالا است که مشتریان این سختی ها و هزینه های اضافه را به جان می خرند.

راه پاک کردن ریموت جک بازویی

جک های بازویی با ریموت کد لرنینگ کنترل می شوند برای آن که این مدل از ریموت ها را پاک کنید کارهای زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. به دستگاه رسیور در جک بازویی یا کرکره برقی دسترسی پیدا کنید.
  2. دکمه Learn را بر روی آن پیدا کنید.
  3. این دکمه را به مدت 10 ثانیه پایین نگه دارید.
  4. حالا اطلاعات تمام ریموت های متصل به رسیور پاک شده است و می توان ریموت های جدیدی برای آن تعریف کرد.

روش پاک کردن ریموت کنترل 433

ریموت هایی که از فرکانس 433 مگاهرتز در آن ها استفاده شده است با نام ریموت 433 شناخته می شوند. شما می توانید پاک کردن ریموت کنترل کرکره برقی با این فرکانس را به روش چهارم یا همان دکمه Learn انجام دهید زیرا از ریموت های کد لرنینگ برای این فرکانس استفاده می شود.

 پاک کردن ریموت کنترل درب پارکینگ

نتیجه گیری

در این مطلب تلاش کردیم تا شما را با صفر تا صد  پاک کردن ریموت کنترل درب پارکینگ آشنا کنیم. ریموت های پارکینگی در دو دسته بلوتوثی و غیر بلوتوثی قرار می گیرند. سه مدل ریموت کد لرنینگ، دیپ سوئیچ و هاپینگ در بازار وجود دارد که خام کردن آن ها به روش های مختلفی انجام می شود.

در صورتی که نیاز به تنظیم مجدد یا کپی از روی ریموت داشته باشید باید با این روش ها آشنا شوید. همچنین به کمک این راهکارها می توان تعداد ریموت کنترل های درب کرکره برقی را افزایش داد. در پایان نیز 5 روش پاک کردن ریموت کنترل کرکره برقی را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش دادیم.

اگر نتوانستید ریموت خود را خام، کپی یا ست کنید می توانید با کارشناسان ما در جنرال در تماس بگیرید. ما در این مجموعه ضمن ارائه انواع کرکره برقی و یراق آلات آن، خدماتی تخصصی را تیز به مشتریان ارائه می کنیم تا از عملکرد این مجموعه رضایت کامل داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *