مقالات آموزشی

محاسبه وزن کرکره برقی

محاسبه وزن کرکره برقی

چرا محاسبه وزن کرکره برقی اهمیت زیادی دارد؟

از آنجایی که از کرکره های برقی می توان در مکان های مختلف از جمله پارکینگ خانه ها ، فروشگاه، مکان های اداری، بیمارستان ها و … استفاده کرد. محاسبه وزن کرکره برقی در قدم اول  بسیار ضروری است چرا که با محاسبه وزن کرکره برقی و آگاهی از آن می توانید موتور مناسب با مکان مورد نظر خود را به درستی انتخاب کنید.

ممکن است این کار فرآیند پیچیده‌ای به نظر برسد، اما به سادگی می‌شود با استفاده از یک فرمول ساده محاسبه وزن کرکره برقی را انجام داد. در این مقاله سعی داریم در مورد روش محاسبه وزن کرکره برقی، قدرت موتور کرکره برقی و از همه مهم تر انتخاب موتور مناسب با توجه به وزن تیغه کرکره برقی صحبت کنیم تا بتوانید انتخاب کارآمد داشته باشید.

برای محاسبه وزن کرکره برقی باید 👈 قیمت هر متر مربع کرکره برقی 👉 را بدانید. برای آگاهی کامل از قیمت هر متر آن می توانید به سایت فروشگاهی مجموعه مراجعه کنید؛ از مشاوره رایگان کارشناسان متخصص بهرمند شوید و خرید خوبی را تجربه کنید.

نحوه تعیین و محاسبه وزن کرکره برقی

وزن کرکره برقی

نحوه تعیین وزن کرکره برقی

برای محاسبه وزن کرکره برقی ابتدا باید ارتفاع و عرض درب مورد نظر را اندازه‌گیری کنید. پس از اندازه‌گیری باید این دو عدد را در هم ضرب کنید تا سطح کل را بر حسب متر مربع به دست آورید. به عنوان مثال وقتی می گوییم وزن تیغه کرکره برقی 4 کیلوگرم است یعنی وزن هر متر مربع آن 4 کیلوگرم است فرض کنید اگر عرض و ارتفاع، هر کدام 3 متر باشد از حاصل ضرب این دو عدد، ابعاد کرکره برقی 9 متر مربع بدست می آید

حالا تنها با ضرب  این عدد بدست آمده در 4 متر وزن تیغه کرکره برقی 36 کیلوگرم محاسبه می شود.

فرمول بدست آوردن وزن تیغه کرکره برقی

با داشتن طول، عرض و وزن تیغه های کرکره برقی از طرف فروشنده به سادگی می‌توانید از طریق فرمول زیر محاسبه وزن کرکره برقی را انجام دهید.

وزن کرکره برقی (کیلوگرم) = مساحت تیغه ها (طول*عرض) * 4(وزن تیغه های اعلام شده از طرف فروشنده)

البته این وزن بیشتر برای دانستن میزان آلومینیوم به کار رفته در تیغه های کرکره برقی است.

2 نکته مهم هنگام خرید کرکره برقی

وزن نهایی کرکره برقی به جنس پروفیل تیغه‌ها نیز بستگی دارد. به عنوان مثال وزن هر یک مربع از تیغه‌های فولادی بین 8 تا 10 کیلوگرم است، در حالی که وزن PVC بین 4 تا 7 کیلوگرم و وزن هر متر مربع از آلومینیوم دو جداره هم 10 کیلوگرم است. به یاد داشته باشید که وزن هر متر مربع از تیغه‌ها با توجه به جنس و شرکت سازنده ممکن است متفاوت باشد

  1.  شما هنگام خرید باید از فروشنده بپرسید وزن تیغه مورد نظر به اضافه وزن ریل آلومینیوم کنار کرکره برقی گفته شده است یا وزن خالص تیغه کرکره برقی است؟
  2.  کناره های تیغه کرکره برقی کپس هم دارد بنابراین برای اینکه به صورت هر چه دقیق تر محاسبه وزن کرکره برقی را بدانید باید وزن کپس ها را از وزن تیغه کم کنید.

و برای اطمینان بیشتر از محاسبات خود می‌توانید به سایت فروشگاه مراجعه کنید و یا با نمایندگی‌ها تماس بگیرید.

عوامل موثر بر وزن کرکره برقی

تعیین وزن کرکره برقی

نحوه محاسبه وزن کرکره برقی

وزن تیغه کرکره برقی یک شاخص مفید برای بررسی میزان استقامت کرکره برقی است که از آن برای محاسبه وزن کرکره برقی نیز استفاده می‌شود. با این حال به یاد داشته باشید که وزن کلی کرکره برقی شامل موتور، فولادهای نگهدارنده، ریل و گیرنده کرکره برقی است که هنگام بارگذاری برای سازه‌های مختلف باید این وزن در نظر گرفته شود.

با اینکه وزن هر متر مربع از تیغه‌ها معمولا ثابت است، اما دو جداره یا تک جداره بودن تیغه‌ها نیز بر روی وزن کرکره اثرگذار خواهد بود. کرکره برقی از چندین تیغه افقی ساخته شده است که می‌توان آن را به صورت دستی یا از طریق موتورهای الکتریکی یا کابلی باز و بسته کرد. در حقیقت وزن کرکره برقی برآیند وزن تیغه‌هایی است که کنار هم قرار می‌گیرند.

این تیغه‌ها طوری ساخته شده‌اند که وزن آن‌ها به صورت مساوری در سطح توزیع می‌شود. عوامل مهم اثرگذار بر وزن نهایی کرکره برقی شامل موارد زیر هستند.

  • ابعاد درب کرکره
  • وزن تیغه
  • جنس پروفیل تیغه

انتخاب موتور کرکره برقی مناسب بر اساس ابعاد

پس از محاسبه وزن کرکره برقی تنها چیزی که باقی می‌ماند این است که بدانیم چگونه باید موتور مناسبی برای کرکره برقی انتخاب کنیم. قدرت موتور کرکره برقی یکی از عوامل مهم در انتخاب موتور مناسب است. موتور باید بتواند وزن کرکره برقی را به راحتی جابه جا کند و در عین حال توان کافی برای باز و بسته کردن سریع و روان کرکره را نیز داشته باشد.

برای انتخاب موتور مناسب و دانستن اینکه چه موتوری برای دهانه ما مورد نیاز است باید توجه کنیم که این دهانه برای مغازه، پارکینگ، درب سوله صنعتی یا مرکز خرید است. به جدول زیر برای درک این موضوع توجه کنید.

نوع موتور ابعاد
نیوتن 100 تا 5 مترمربع
نیوتن 120 تا 8 مترمربع
نیوتن 140 تا 12 مترمربع
نیوتن 160 تا 20 مترمربع
کیلو 300 تا 20 مترمربع
کیلو 500 تا 25 مترمربع
کیلو 600 تا 30 مترمربع
کیلو 800 تا 40 مترمربع
کیلو 1000 تا 60 مترمربع
کیلو 1200 از 60 متر به بالا

البته این جدول از جانب کارشناسان ما پیشنهاد می شود. شما می توانید انتخاب دیگری داشته باشید اما کارایی و عمر مفید موتور کاهش پیدا می کند.

نحوه محاسبه قدرت موتور کرکره برقی معمولا به واحد نیوتون/ متر بیان می‌شود. اغلب فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های فروش، موتورهای کرکره برقی را علاوه بر نوع موتور ساید و تیوبلار، بر اساس قدرت موتور نیز طبقه‌بندی می‌کنند.

فرمول بدست آوردن ابعاد دهنه

برای بدست آوردن ابعاد دهنه جهت سفارش می توانیم از این فرمول استفاده کنیم.

ابعاد کلی سفارش= +40 سانت (( ارتفاع ( کف تا زیر سقف یا بالا ) * ( عرض (دیوار تا دیوار)))

جمع بندی

کرکره برقی یکی از تجهیزات دنیایی مدرن است که میزان دفعات استفاده از آن بسیار زیاد است. بنابراین لازم است برخی جوانب را قبل از خرید بررسی کنید تا با مشکلی مواجه نشوید. بهتر است ابتدا نحوه محاسبه وزن کرکره برقی را  به صورت دقیق بدانید تا بتوانید موتور مناسب کرکره خود را انتخاب کنید.

موتورهای کرکره برقی تنوع بالایی دارند و هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌ها و کاربردهای مخصوصی هستند. با توجه به وزن کرکره و مکانی که کرکره برقی در آن نصب می‌شود، موتور کرکره برقی مناسب، متفاوت خواهد بود.

به یاد داشته باشید که اگر پس از محاسبه وزن کرکره برقی به عدد 150 کیلوگرم یا بیشتر رسیدید، باید از موتور کرکره برقی ساید استفاده کنید که توان حرکت دادن این میزان از بار را داشته باشد.

author-avatar

درباره مهدی شعبانی

من مهدی شعبانی رئیس هیئت مدیره جنرال در هستم؛ به خاطر سابقه 10 ساله‌ام در زمینه کرکره برقی و درب اتوماتیک همیشه مقالات سایت رو بازنگری میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *