مقالات آموزشی

راه های افزایش طول عمر درب اتوماتیک

راه های افزایش طول عمر درب اتوماتیک

10 راهکار مؤثر برای افزایش طول عمر درب اتوماتیک

استفاده از درب های معمولی یا دستی در مکان هایی که تردد زیادی وجود دارد توصیه نمی شود؛ معمولاً در این موارد از درب های اتوماتیک استفاده می شود. این درب ها به کمک ریموت یا توسط چشمی باز و بسته می شوند. اگر می خواهید این درب را در مکان مورد نظر خود نصب کنید باید با راه های افزایش طول عمر درب اتوماتیک آشنا شوید، بدین ترتیب با رعایت برخی از نکات ساده، سال ها از درب اتوماتیک شیشه ای یا مدل های دیگر استفاده می کنید بدون آن که هزینه زیادی برای تعمیر یا تعویض آن بپردازید.

 

  • نصب به صورت استاندارد

اولین موردی که در لیست راه های افزایش عمر درب اتوماتیک قرار دارد، نصب استاندارد آن توسط یک نصاب حرفه ای است. جک ها و سایر یراق آلاتی که در دربهای اتوماتیک به کار میروند باید به صورت اصولی و توسط فردی حرفه ای نصب شوند. 

تنها با نصب به صورت استاندارد است که طول عمر این قطعات را افزایش داده و از ورود اشیای خارجی به آن ها جلوگیری می کنید. برای تهیه درب شیشه سکوریت و سایر یراق آلات آن می توانید به لیست قیمت به روز کرکره برقی در مشهد مراجعه کنید.

لیست قیمت شیشه سکوریت

یکی از عوامل مهم در زمینه شیشه سکوریت نصب درست و اصولی آن است.

  • انتخاب مدل مناسب با شرایط آب و هوایی

جک ها و سایر تجهیزاتی که در درب های اتوماتیک به کار میروند باید با شرایط آب و هوایی مکان شما سازگار باشند. اگر نمی دانید چه مدلی برای منطقه شما مناسب است از یک کارشناس کمک بگیرید. یکی از راه های افزایش طول عمر درب اتوماتیک این است که چشمی یا جم آن را از تابش شدید نور خورشید یا کاهش شدید دما دور نگه داشت. می توان از عایق های مناسب برای این تجهیزات استفاده نمود تا کارکرد آن ها با اختلال روبرو نشود.

  • توجه به میزان تردد از درب اتوماتیک

اگر از درب اتوماتیک شما تردد بسیار زیادی می شود باید به دنبال باکیفیت ترین و مقاوم ترین قطعات برای نصب و راه اندازی آن باشید. در صورتی که از محصولات ضعیف تر یا معمولی تر استفاده کنید ممکن است پس از مدتی مجبور شوید با صرف هزینه مجدد آن را تعویض کنید؛ بنابراین یکی از راه های افزایش عمر درب اتوماتیک توجه به کیفیت قطعات متناسب با میزان تردد از درب است.

  • سرویس دوره ای منظم

بسیاری از مشکلات جدی که برای درب های اتوماتیک پیش می آید، ابتدا یک اشکال کوچک و جزئی بوده اند؛ به همین دلیل می توان گفت مهم ترین مورد در میان راه های افزایش طول عمر درب اتوماتیک، سرویس دوره ای منظم است. با تشخیص به موقع ایرادات جزئی می توان از بروز مشکلات جدی بر اثر فرسودگی و استهلاک جلوگیری نمود.

افزایش طول عمر درب اتوماتیک شیشه ای

سرویس دوره ای منظم از نکات بسیار مهم در نگهداری درب اتوماتیک است

  • بررسی ایمنی درب اتوماتیک

برای اینکه عبور و مرور از درب اتوماتیک، ایمن و مطمئن باشد باید از سیستم های مخصوص استفاده نمود. این سیستم ها به مرور زمان دچار استهلاک شده و ممکن است منجر به خسارات جبران ناپذیری شوند. یکی از راه های افزایش عمر درب اتوماتیک خصوصاً درب های شیشه ای بررسی ایمنی آن ها به صورت مستمر است.

  • روانکاری درب

همه ما با مزایای روانکاری قطعات مکانیکی آشنا هستیم. در صورتی که قطعات متحرک درب اتوماتیک را روغن کاری نکنید ممکن است پس از مدتی با مشکلات جدی روبرو شود یا مانند گذشته راحت و روان، باز و بسته نشود. در این مورد از راه های افزایش طول عمر درب اتوماتیک مهم است که از چه نوع روانکار با چه مقداری استفاده می کنید. 

در صورتی که بیش از حد معمول روغن کاری کنید زمینه را برای آلودگی و ورود گرد و غبار به قطعات مهیا کرده اید. به همین دلیل ما توصیه می کنیم در زمان نصب درب اتوماتیک از نصاب در مورد بازه زمانی و روغن مناسب بپرسید و مطابق با دستورالعمل این کار را انجام دهید.

  • مراقبت از برد کنترلی

برد کنترلی درب های اتوماتیک در نزدیکی زمین قرار دارد، اگر از این قطعه مراقبت نکنید باید هزینه های زیادی برای تعمیر یا تعویض آن بپردازید. یکی از راه های افزایش عمر درب اتوماتیک جلوگیری از ورود گردوغبار، حشرات و موجودات به برد کنترلی است.

  • بررسی سلامت فنرها

در بسیاری از درب های اتوماتیک از فنر استفاده شده است پس می توان گفت یکی از راه های افزایش طول عمر درب اتوماتیک توجه به سلامت فنرها است. اگر این فنرها را به صورت مداوم روغن کاری نکنید، می شکنند و باید آنها را تعویض نمود. در سرویس های دوره ای باید قابلیت کشسانی فنر را نیز بررسی کنید تا قبل از وقوع اتفاق ناخوشایندی آن را تعمیر یا تعویض کرد.

  • نظافت اطراف درب اتوماتیک

یکی از بهترین راه های افزایش عمر درب اتوماتیک، نظافت مرتب اطراف آن است. شما باید آلودگی های مختلف مانند گرد و غبار را از مسیر حرکت درب اتوماتیک دور کنید در غیر این صورت این آلودگی ها مسیر درب را مسدود کرده و حرکت آن را کند یا به کلی متوقف می کنند.

درب اتوماتیک شیشه ای

قیمت درب اتوماتیک شیشه ای

  • توجه به صدای باز و بسته شدن درب

آخرین مورد در میان راه های افزایش طول عمر درب اتوماتیک توجه به صدای باز و بسته شدن درب است. این بار که از درب اتومات خود عبور کردید کمی مکث نمایید و به صدای آن توجه کنید. در صورتی که صدای ناهنجاری از درب یا موتور آن خارج می شد باید برای تعمیر آن اقدام کنید تا مشکل آن جدی تر نشود.

نتیجه گیری راه های افزایش طول عمر درب اتوماتیک

در این مطلب 10 نمونه از راه های افزایش عمر درب اتوماتیک را به شما معرفی کردیم. نصب به صورت استاندارد، انتخاب مدل مناسب با شرایط آب و هوایی، توجه به میزان تردد از درب اتوماتیک، سرویس دوره ای منظم، بررسی ایمنی درب اتوماتیک، روانکاری درب، مراقبت از برد کنترلی، بررسی سلامت فنرها، نظافت اطراف درب اتوماتیک و توجه به صدای باز و بسته شدن درب از جمله راه های افزایش طول عمر درب اتوماتیک است.

ما در فروشگاه اینترنتی جنرال در بهترین و با کیفیت ترین درب های اتوماتیک، شیشه سکوریت و یراق آلات آن را به شما عرضه می کنیم. کارشناسان ما درب اتومات را به صورت حرفه ای و تخصصی برای شما نصب کرده و در تعمیر و نگهداری از این درب ها در کنار شما هستند.

 

درباره مهدی شعبانی

من مهدی شعبانی رئیس هیئت مدیره جنرال در هستم؛ به خاطر سابقه 10 ساله‌ام در زمینه کرکره برقی و درب اتوماتیک همیشه مقالات سایت رو بازنگری میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *