مقالات آموزشی, همه چیز درباره درب اتوماتیک شیشه ای

راهنمای خرید درب اتوماتیک شیشه ای

راهنمای خرید درب اتوماتیک شیشه ای

زمانی که برای کاری وارد بانک می‌شوید، هنگامی که برای درمان، به بیمارستان مراجعه می‌کنید و یا برای خرید وارد فروشگاه می‌شوید، مهم‌ترین عنصر جذب کننده بعد از نیاز مخاطب را می‌توان درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای دانست. این درب‌ها به دلیل شیشه‌ای و واضح بودن داخل مکان مورد نظر و باز و بسته شدن راحت آن، یک اصل تاثیر گذار در احساس مشتری است.

حال برای آشنایی بیشتر با این نوع درب‌ها و خرید نوع مورد نظر، می‌توانید با خواندن مقاله راهنمای خرید درب اتوماتیک شیشه‌ ای و بررسی قابلیت‌های آن‌ها، انتخاب‌های بهتر و دقیق‌تر داشته باشید. همچنین شما می توانید از اینجا 👈 لیست قیمت شیشه سکوربت 👉 مشخصات کامل و قیمت به روز شیشه سکوریت را ببینید. اگر در این زمینه تجربه‌ای دارید، می‌توانید در بخش کامنت‌ها، آن را به اشتراک بگذارید. با ما همراه باشید:

درب اتوماتیک شیشه‌ ای چیست؟

درب اتوماتیک شیشه‌ ای یک نوع از درب‌های اتوماتیکی است که امروزه بین خریداران و استفاده کنندگان بسیار محبوب است. این درب‌ها به دلیل شفاف و کاربردی بودن و همچنین قابلیت دید از بیرون، در محل‌های زیادی مانند بانک‌ها، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و دیگر مکان‌های عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایا درب اتوماتیک شیشه ای

 ویژگی منحصربه‌فرد درب اتوماتیک شیشه‌ ای، در صرفه‌جویی انرژی، جلوگیری از نفوذ گرد و غبار و صدای مزاحم است که می‌تواند مزیت دیگری در انتخاب این نوع درب‌ها داشته باشد.

بر همین اساس اگر قصد خرید درب‌های اتوماتیک شیشه‌ ای را دارید، پیشنهاد می‌شود برای انتخاب بهتر و دقیق‌تر، با انواع این‌گونه درب‌ها در قسمت ذیل آشنا شده و حتما یک چک لیست برای نیازهای خرید خود درست کنید.

انواع درب اتوماتیک شیشه‌ ای

به دلیل تقاضای زیاد برای انواع درب اتوماتیک شیشه‌ ای، سازندگان، طرح‌های مختلفی را مختص هر مکان ارائه داده‌اند. از انواع پرکاربرد این نوع درب، می‌توان به طرح‌های لولائی، گردان، تاشو، کشویی و منحنی اشاره کرد. با بررسی نحوه کار و ویژگی‌های مختص هر کدام از درب‌ها، می‌توانید درب مورد نظر برای مجموعه خود را انتخاب کنید. در ادامه انواع درب اتوماتیک شیشه ای به همراه کاربرد آن ها را کامل توضیح داده ایم.

درب اتوماتیک شیشه ای لولایی

کاربرد درب اتوماتیک شیشه ای لولایی

1. درب اتوماتیک شیشه ای لولایی

درب‌های اتوماتیک شیشه‌ ای لولایی که با نام درب لنگه‌ای یا سوئینگ (Swing) نیز شناخته شده است، یکی از انواع درب‌ اتوماتیک شیشه ای است که با استفاده از لولا و به صورت یک طرفه باز و بسته می‌شوند. معایب این درب‌ها این است که در مکان‌های پرتردد نامناسب هستند و به دلیل یک طرفه باز و بسته شدن، فضای زیادی را اشغال کرده و در نتیجه برای مکان‌های کوچک به کار نمی‌روند.

اگر بخواهیم کاربرد درب شیشه ای لولایی را بگویم، این نوع درب را در راهنمای خرید درب اتوماتیک شیشه‌ ای مثال بزنیم، می‌توان به اماکنی اشاره کرد که ورودی و خروجی آنها در دو بخش قرار دارد. مانند ورودی و خروجی سینما، کنسرت، جشنواره یا حتی در شهربازی‌ها که معمولا الزامی است.

درب اتوماتیک شیشه ای گردان

کاربرد درب اتوماتیک شیشه ای گردان

2. درب اتوماتیک شیشه ای گردان

درب اتوماتیک شیشه ای گردان (ریولوینگ) یکی از انواع محبوب و البته گران قیمت در این حوزه به شمار می‌رود. درب گردان شیشه ای به دلیل ویژگی‌های زیادی که دارد، بسیار مورد توجه مکان‌هایی با تردد بالا و لوکس است. اولین ویژگی به‌خصوص درب اتوماتیک گردان در راهنمای خرید درب اتوماتیک شیشه‌ ای این است که ورودی و خروجی همزمانی دارد و برای اماکنی مانند ساختمان‌های اداری که نیاز به ثبت ورود و خروج پرسنل دارند، بسیار کاربردی است.

نحوه عملکرد درب گردان شیشه ای نیز به این صورت است که درب‌های تشکیل دهنده به صورت عمودی به دور محور مرکزی چرخیده و همان خاصیت ورود و خروج را ایجاد می‌کنند. ویژگی دیگر این درب، در تعداد لبه‌های به کار رفته در آن است. به طور مثال در مکانی مانند فرودگاه یا مترو که نیاز به وسعت بیشتری برای عبور و جا دادن وسایل است، درب گردان به طرز عالی‌ای خود را نشان می‌دهد.

آخرین خصوصیت مفید درب های اتوماتیک شیشه ای گردان، صرفه جویی در انرژی حتی بدون کنترل سرعت آن است. به طور کل درب اتوماتیک شیشه‌ ای گردان با توجه به خصوصیات زیاد آن، می‌تواند در محل‌های زیادی مانند هتل‌ها، دانشگاه‌ها و حتی فروشگاه‌های بزرگ به کار رود و نمای زیبایی به کسب و کار شما بدهد.

درب اتوماتیک شیشه ای تاشو

کاربرد درب تاشو شیشه ای

3. درب اتوماتیک شیشه ای تاشو

یکی دیگر از انواع درب‌ها در راهنمای خرید درب اتوماتیک شیشه‌ ای، درب تاشو شیشه ای است که به نام فولدینگ نیز معرفی می‌شوند. این درب‌ها شباهت زیادی با درب لولایی دارند اما بر خلاف آن‌ها، در فضاهای کوچک بسیار کاربردی هستند. دلیل این ویژگی، عملکرد آن است. نحوه باز و بسته شدن به این صورت است که درب به دو تیکه تقسیم شده و با استفاده از لولاهای قرار گرفته بین آنها، با زوایای تیز جمع شده و می‌تواند به سرعت به یک طرف یا هر دو طرف جمع شود.

در واقع درب اتوماتیک شیشه ای تاشو با این ویژگی، شعاع حرکتی آن کاهش پیدا کرده و امتیاز ویژه‌ای برای مکان‌های کوچک به حساب می‌آید. همچنین لازم به ذکر است که کاربرد درب اتوماتیک شیشه‌ ای تاشو اغلب در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است و به جهت استفاده آن در اتوبوس‌ها، به درب اتوبوسی نیز شناخته می‌شود.

Automatic glass sliding door

کاربرد درب اتوماتیک کشویی شیشه ای

4. درب اتوماتیک کشویی شیشه ای

درب اتوماتیک کشویی شیشه ای که با نام‌های ریلی و Sliding نیز شناخته می‌شوند، بسیار مورد توجه فروشگاه‌ها و مکان‌های شلوغ، آن هم به دلیل عملکرد مناسب درب است. نحوه عملکرد درب اتوماتیک کشویی به این صورت است که بر روی محور خطی و به طور افقی باز و بسته می‌شود. این ویژگی موجب می‌شود تا فضایی زیادی برای حرکت ایجاد شده و در مکان‌های پرتردد بسیار کاربردی باشد.

برای انتخاب درب های اتوماتیک شیشه ای کشویی به عرض ورودی محل مورد نظر توجه کنید؛ چرا که انواع درب کشویی شیشه ای برای عرض های مختلف وجود دارد مانند:

  • درب‌های کشویی یک لنگه
  • درب‌های کشویی دو لنگه
  • درب‌های کشویی با سه لنگه
  • درب‌های کشویی چهار لنگه

موردی که در راهنمای خرید درب اتوماتیک شیشه‌ ای وجود دارد این است که درب شیشه ای کشویی، نیاز به بک لت ثابت دارد و اگر نداشته باشد، این درب تنها به یک طرف باز و بسته شده و قابلیت دو طرفه را ندارد. درب‌های اتوماتیک شیشه‌ ای کشویی اغلب به دلیل ویژگی‌های گفته شده، در فروشگاه‌ها، ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی به کار می‌رود و قیمت آنها نسبت به کارکردشان بسیار مقرون به صرفه است.

درب اتوماتیک شیشه ای منحنی

کاربرد درب های اتوماتیک منحنی شیه ای

5. درب اتوماتیک شیشه ای منحنی

درب اتوماتیک شیشه ای منحنی، یکی از زیباترین درب‌ها در بازار هستند. این نوع درب شباهت زیاد به درب‌های ریلی اما به دلیل خم شدگی شیشه، قیمت بیشتری نسبت به آنها دارد. این‌گونه درب‌ها معمولا بسته به نمای ساختمان (معمولا ساختمان‌های منحنی) انتخاب می‌شوند و نوع مکان، تاثیر زیادی در انتخاب آن ندارد. البته درب های اتوماتیک منحنی شیشه ای به دلیل قیمت بالا، خریداران معمولا درب اتوماتیک شیشه‌ ای گردان را به آن ترجیح می‌دهند.

نکات مهم در خرید درب اتوماتیک شیشه ای

تمام فاکتور ها برای راهنمای انتخاب درب اتوماتیک شیشه ای


اگر وقت ندارید فایل زیر را گوش کنید


موارد تاثیرگذار در خرید درب اتوماتیک شیشه‌ ای

همانطور که تا این قسمت از مقاله راهنمای خرید درب اتوماتیک شیشه ‌ای را خوانده‌اید، می‌دانید که هر دربی، مزایا و معایب مختص خود را داشته و اغلب، انتخاب هر کدام از آنها، بسته به نیاز خریدار و حوزه کاری که دارد، است. حال برای راحتی شما عزیزان، قصد داریم تا با قرار دادن یک‌سری از گزینه‌های مهم از جمله مکان، صرفه جویی در انرژی، امنیت و میزان صدا، در خرید درب اتوماتیک شیشه‌ ای، مسیری مشخص برای انتخاب و خرید آسان‌تر ارائه دهیم. همچنین می‌توانید با نظرات جدید خود، موارد بیشتر و بهتری را برای این بخش ارسال کنید. با ما همراه باشید:

1. بهینه سازی انرژی

یکی از مواردی که در راهنمای خرید درب اتوماتیک شیشه‌ ای وجود دارد، صرفه‌جویی در انرژی است. بهینه سازی انرژی از طرفی به میزان انرژی برای کار درب و از طرفی به میزان جلوگیری از به هم خوردن دمای داخل مجموعه اشاره می‌کند. به همین خاطر بهتر است خریدار، چند معیار در مصرف انرژی را لحاظ کند:

اول این که درب خریداری شده، چه مقدار باز و بسته یا به عبارتی چه مقدار مورد استفاده قرار می‌گیرد. دوم این که آیا مکان نصب درب، نیاز به تعادل دما دارد یا خیر؟ این دو گزینه، طبق بررسی‌های انجام شده، بیشترین تاثیر گذاری را در خرید دارد. پس پیشنهاد می‌شود حتما آنها را لحاظ کنید.

2. هدف و مکان

هدف و مکان یک درب اتوماتیک شیشه ای که مثلا مکان استفاده از این درب کجاست؟ قرار است در هتل نصب شود یا فرودگاه؟ آیا فضای آزادی که ایجاد می‌کند برای محل مورد نظر مناسب است یا خیر؟ میزان تردد در آن مکان چقدر است؟ برای شناخت بهتر از هدف سوالات، فردی را در نظر بگیرید که دارای یک هتل پر تردد در نزدیکی فرودگاه است و قصد خرید یک درب اتوماتیک شیشه‌ ای را دارد. در اولین گزینه که هدف و مکان مورد نظر است.

فرد باید تمام توجه خود را بر این موضوع بگذارد که ابتدا این درب چه مقدار استفاده می‌شود؟ فضای ورود مشتریانی با وسایل زیاد یا بزرگ چقدر است؟ آیا درب شیشه‌ ای، معماری هتل را تکمیل می‌کند یا نقطه ضعفی در آن خواهد بود؟ این فرد به نظر نمونه خوبی برای راهنمای خرید درب اتوماتیک شیشه‌ ای شما خواهد بود و پیشنهاد می‌شود حتما از آن استفاده کنید.

3. ایمنی و امنیت

ایمنی و امنیت را می‌توان دو موضوع مهم برای مشتریان دانست؛ چرا که مشتریان هستند که از آن استفاده می‌کنند. در مرحله اول باید مکانیسم‌ها و سنسورهای درب اتوماتیک شیشه ای را چک کرد تا در برابر صدمات یا اتفاقات تصادفی قدرتمند ظاهر شود و آسیب مالی و جانی را به حداقل برساند.

امنیت، نکته دومی است که برای زمان‌های سرقت به کار می‌رود. مثلا در یک فروشگاه بزرگ، اگر سیستم درب اتوماتیک امنیت مناسبی نداشته باشد، مطمئنا سیستم مورد حمله قرار گرفته و ممکن است توان دفاعی خوبی در برابر آن نداشته باشد.

4. کاهش سر و صدا

معیار چهارم در راهنمای خرید درب اتوماتیک شیشه‌ ای، یعنی سر و صدا، می‌تواند در زاویه دید مشتریان تاثیرگذار باشد. به طور مثال یک هتل یا فروشگاه باید درب اتوماتیکی را انتخاب کند که عایق صدا باشد و موجب سلب آسایش مشتریان نشود. اما در مترو یا اماکن عمومی‌تر این موضوع چندان اهمیت ندارد؛ چرا که آلودگی صوتی آنقدر زیاد است که درب عایق صدا تفاوتی ایجاد نخواهد کرد.

5. فرم درب ورودی

هنگام خرید درب اتوماتیک شیشه ای حتما باید به فرم ورودی ساختمان خود توجه داشته باشید. همه نوع درب های لولایی، کشویی، لولایی و تاشو می توان برای بیشتر در ها استفاده کرد. اما درب های ورودی زاویه ای یا درب هایی که در گوشه یا کنجی از ساختمان قرار دارند باید از درب های اتوماتیک شیشه ای زاویه ای استفاده کنید.

6. اندازه ورودی ساختمان

عامل بسیار مهم دیگر توجه به فضایی است که می خواهید از درب اتوماتیک برای آن محل استفاده کنید. باید توجه داشته باشید چه مقدار فضا برای درب در اختیار دارید چرا که بیشتر درب های اتوماتیک نیاز به دو فضا ثابت و متحرک دارند.

7. قدرت موتور

یکی از نکات مهم در راهنمای انتخاب درب اتوماتیک شیشه ای توجه به محل استفاده و میزان تردد است اگر درب را برای مکانی با تردد بالا مانند مراکز خرید خریداری می کنید حتما باید از درب هایی با موتورهای پر قدرت استفاده کنید  معمولا برند های ایتالیایی و آلمانی موتور های قدرتمندی به بازار عرضه می کنند. اگر درب اتوماتیک را برای مکان هایی با تردد کمتر مانند سوپر مارکت نیاز دارید می توانید در هایی با موتورهای قدرت کمتر مانند موتور های ایرانی استفاده کنید.

8. برند سازنده

فیلتر برند را می‌توان تاثیرگذارترین فیلتر در راهنمای خرید درب اتوماتیک شیشه‌ ای دانست؛ چرا که یک برند می‌تواند در کنار اعتبارش، با ارائه ویژگی‌های منحصربه‌فرد، خریداران زیادی را جذب کند. خریدار در این بخش می‌تواند از معیارهای مهم یک برند استفاده کند. برای مثال خدمات نصب و پشتیبانی به چه صورت و تا چه زمان است؟ آیا محصول مورد نظر گارانتی دارد، تا چه زمان؟ مزایای خرید این محصول چیست؟

چه مواردی می‌تواند موجب سلب خدمات پشتیبانی از خریدار شود؟ این نکات و نکات دیگری که در ذهن شما است را می‌توانید نوشته و به کار ببرید.

قطعات درب اتوماتیک شیشه ای

اجزای درب اتوماتیک شیشه ای

قطعات درب اتوماتیک شیشه ای

در راهنمای خرید درب اتوماتیک شیشه ای حتما باید نسبت به قطعات تشکیل دهنده درب، اطلاعات کافی داشته باشید و نسبت به سلامت آن ها آگاهی کامل را کسب کنید.

1. ریل و روکش

درب اتوماتیک شیشه ای دارای ریل می باشد که از آلومینیوم سخت ساخته شده است همچنین روی درب اتوماتیک، روکشی قرار دارد که به عنوان کاور محافظ عمل می کند. تعویض صفحه روکش هم امکان پذیر است.

2. موتور

وظیفه موتور در درب اتوماتیک شیشه ای حرکت دادن درب به سمت چپ و راست است. در واقع موتور هم باعث حرکت دادن هنگر هم باعث حرکت دادن درب اتوماتیک شیشه ای می شود.

3. جعبه کنترل

جعبه کنترل قطعه دیگر در درب اتوماتیک شیشه ای است. این قطعه یک سیستم هوشمند است که وظیفه هدایت و فرمان دادن به موتور را بر عهده دارد. از دیگر وظایف جعبه کنترل می توان به حرکت روان درب اتوماتیک شیشه ای، باز و بسته شدن آسان قفل و … اشاره کرد. حفاظت و نگهداری از جعبه کنترل بسیار مهم است به همین دلیل باید در محلی به دور از رطوبت و ضربه قرار داشته باشد تا از نفوذ آب به جعبه، صدمه و آسیب به آن جلوگیری شود.

4. هنگر

هنگر دارای دو غلتک است که روی ریل قرار می گیرد و در برابر ضربه و خوردگی بسیار مقاوم است. هنگر از یک قسمت به لت و تسمه متصل است. عملکرد آن به این صورت است که با حرکت هنگر لت نیز حرکت می کند درواقع وظیفه اصلی هنگر حرکت آرام و روان درب اتوماتیک شیشه ای است.

5. روکش اپراتور

در قسمت بالایی درب اتوماتیک شیشه ای روکش اپراتور قرار می گیرد که چشمی روی روکش اپراتور نصب می شود. علت قرار دادن روکش اپراتور بالای درب، برای پوشاندن ریل اصلی است.

6. باتری بکاپ

درب اتوماتیک شیشه ای دارای باتری پشتیبان است که وظیفه آن انتقال جریان برق اضطراری به درب در صورت قطع برق است. در واقع با داشتن باتری بکاپ هنگام قطع برق مشکلی پیش نمی آید.

7. قفل برقی

برای افزایش هر چه بیشتر ایمنی درب اتوماتیک شیشه ای، این درب مجهز به قفل برقی است. محل قرار گیری قفل در قسمت ترمینال اپراتور یا قسمت فوقانی درب است. وظیفه آن قفل کردن سیستم عامل درب شیشه ای برای افزایش امنیت است.

8. سیستم کنترل از راه دور

با داشتن سیستم کنترل از راه دور امکان کنترل کردن درب اتوماتیک شیشه ای از نقاط مختلف برای شما فعال می شود . همچنین دفعات کنترل از راه دور محدود نیست و به هر تعدادی می توان آن را تنظیم کرد.

9. سنسور

حرکت اجسام، اشخاص و حتی سایه ها توسط درب اتوماتیک شیشه ای به وسیله سنسور کنترل می شود. سنسور در قسمت بالایی درب نصب می شود. در واقع سنسور حرکت موجودات و اشیا را از طریق اشعه مادون قرمز تشخیص می دهد. فاصله بین جسم و درب توسط این اشعه کنترل می شود تا هنگام باز و بسته شدن در مشکلی به وجود نیاید.

10. کلید موقعیت یابی

توسط کلید موقعیت یابی درب توماتیک شیشه ای می تواند کاملا باز، کاملا بسته، نیمه باز و به صورت معمولی تنظیم شود.

11.  محدود کننده

محدود کننده در درب اتوماتیک شیشه ای وظیفه میزان باز شدن درب را بر عهده دارد. در واقع محدود کننده می تواند حد باز و بسته شدن درب را تعیین و تنظیم کند.

چکیده راهنمای خرید درب اتوماتیک شیشه ای

مقاله راهنمای خرید درب اتوماتیک شیشه‌ ای کمک می‌کند تا شما در ابتدا با انواع درب اتوماتیک شیشه ای، یعنی درب شیشه ای لولایی، درب گردان شیشه ای، درب شیشه ای کشویی، درب اتوماتیک شیشه ای منحنی و درب تاشو شیشه ای، مزایا و معایب‌ هر کدام آشنا شوید. خرید درب اتوماتیک شیشه‌ ای، شاید در عمل ساده باشد ولی می‌توان اطمینان داد که بدون نوشتن یک چک لیست از خواسته‌های خود، نمی‌توان خرید ساده‌ای داشت.

شما می‌توانید با نوشتن همین موارد گفته شده  مثل بهینه سازی انرژی، میزان صدا، امنیت و به طور کل هدف آن، گام بزرگی در خرید با دقت و به صرفه درب اتوماتیک داشته باشید. در انتها بسیار خوشحالیم که تا به اینجای مقاله همراه ما بودید، امیدواریم کمک خوبی برای انتخاب درب اتوماتیک شیشه ای و خرید آن به شما کرده باشیم. اگر موارد ناگفته‌ای در این مقاله وجود دارد، می‌توانید به آن اشاره کنید تا در مقالات بعدی، آنها را نیز در نظر بگیریم.

درباره مهدی شعبانی

من مهدی شعبانی رئیس هیئت مدیره جنرال در هستم؛ به خاطر سابقه 10 ساله‌ام در زمینه کرکره برقی و درب اتوماتیک همیشه مقالات سایت رو بازنگری میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *