مقالات آموزشی, همه چیز راجع به کرکره برقی

بررسی کامل تفاوت کرکره برقی با کرکره سنتی + مزایا و معایب

تفاوت کرکره برقی با کرکره سنتی

نگاهی به تفاوت های کرکره برقی و کرکره دستی

همه ما با کرکره های سنتی آشنا هستیم و آنها را بارها و بارها در کودکی و بزرگسالی خود دیده ایم. اما چند سالی است که محصولاتی با نام کرکره برقی به بازار عرضه شده اند. این درب ها به صورت اتوماتیک عمل کرده و کار را برای شما راحت تر می کنند. بسیاری از کسب و کارها به دنبال تفاوت کرکره برقی با کرکره سنتی هستند تا تصمیم خود را برای تغییر کرکره قدیمی یا نصب درب جدید بگیرند. با 👈خرید موتور کرکره برقی👉 می توانید کرکره خود را هوشمند کرده و از مزایای خرید آن بهره مند شوید.

در این مطلب به شما کمک می کنیم تا بین کرکره هوشمند یا سنتی انتخابی درست داشته باشید و مزایا و معایب هر یک را به شما معرفی می کنیم. جاقفل هوشمند کرکره برقی از بروز برخی از اتفاقات ناخواسته و هزینه های تعمیر جلوگیری می کند. پس از مقایسه کرکره اتوماتیک با کرکره سنتی به راحتی می توانید تصمیم خود را برای تغییر درب های قدیمی یا نصب درب های اتوماتیک جدید بگیرید. البته می توانید مطلب 👈راهنمای فنی سیستم درب اتوماتیک یونیک👉 را نیز مطالعه کرده تا اطلاعت تکمیلی بیشتری به دست آورید.

معرفی کامل کرکره سنتی همراه با مزایا و معایب

کرکره های سنتی مدلی از درب های دستی هستند که برای کار با آنها باید از نیروی بازوی خود استفاده کنید! بسیاری از کاسبان و صاحبان فروشگاه ها از کرکره های سنتی استفاده می کردند اما دیگر زمان بالا یا پایین کشیدن کرکره ها به صورت دستی گذشته است؛ با ورود محصولاتی مانند کرکره برقی این نوع درب منسوخ شده و کمتر کسی از آنها استقبال می کند.

ما در ادامه مطلب تفاوت کرکره برقی با کرکره سنتی قصد داریم مزایای تعویض درب های قدیمی با نمونه های اتوماتیک را به شما گوش‌زد کنیم. اگر شما نیز برای منزل، محل کار یا فروشگاه خود از کرکره سنتی استفاده می کنید؛ زمان آن است تا تصمیم خود را برای خرید محصولات جدید و مدرن بگیرید. آیا می خواهید بدانید 👈موتور کرکره برقی چقدر برق مصرف میکند؟👉

کرکره های سنتی معمولاً از فولاد و به صورت مشبک ساخته می شدند، البته در برخی از مدل ها از تیغه های به هم پیوسته استفاده می شد. نقطه مشترک تمام این مدل ها این است که باید به صورت دستی باز و بسته شوند. باز کردن درب کرکره سنتی برای کودکان، بانوان و افراد کهنسال بسیار سخت بود به همین دلیل تولیدکنندگان به فکر نصب و اجرای درب های اتوماتیک یا همان کرکره های برقی افتادند.

در قسمت بعد برخی از مزایا و معایب این کرکره که در انتخاب میان کرکره هوشمند یا سنتی باید به آنها توجه کرد را به شما معرفی می کنیم.

مزیت های استفاده از کرکره سنتی

بسیاری از افراد معتقدند که مقایسه کرکره اتوماتیک با کرکره سنتی درست نیست و کرکره های برقی در هر صورت برنده میدان هستند اما باید بدانید که کرکره های سنتی مزیت هایی دارند که بسیاری از افراد هنوز هم استفاده از آنها را به کرکره های برقی ترجیح می دهند.

تفاوت کرکره برقی با کرکره سنتی

برای اطلاع از مزیت های کرکره سنتی ادامه مطلب را بخوانید

برخی از مزایای کرکره دستی که باید در هنگام بررسی تفاوت کرکره برقی با کرکره سنتی به آن ها اشاره کنیم به شرح زیر هستند:

  1. عدم نیاز به برق

    بزرگترین مزیت کرکره سنتی این است که بدون وابستگی به برق کار می کند. شما فقط باید از نیروی بازوی خود برای باز و بسته کردن تیغه های کرکره استفاده کنید در نتیجه در هنگام قطع برق با مشکل روبرو نخواهید شد. البته اگر با 👈تفاوت موتور ساید و تیوبلار👉 آشنا باشید از امکانات آنها در هنگام قطع برق استفاده خواهید کرد.

  2. قیمت پایین کرکره سنتی

    کسانی که می خواهند کسب و کار خود را با کمترین هزینه راه اندازی کنند به سراغ نصب کرکره های دستی می روند زیرا قیمت کرکره هوشمند یا سنتی با یکدیگر متفاوت است. کرکره های سنتی به مراتب ارزان تر از کرکره های برقی هستند؛ زیرا تجهیزاتی که در آنها به کار رفته است، پیچیدگی خاصی ندارد. بزرگترین تفاوت کرکره برقی با کرکره سنتی در قیمت خرید آن ها است.

  3. کرکره های سنتی و نصب بدون نیاز به متخصص

    کرکره های شیاردار یا زنبوری قدیمی پیچیدگی خاصی ندارند و حتی یک جوشکار معمولی نیز می تواند آن ها را نصب و راه اندازی کند. این مسئله هزینه های نصب آن را کاهش می دهد و یکی از مهم ترین موارد در تفاوت کرکره برقی با کرکره سنتی است.

  4. احتمال خرابی کمتر کرکره سنتی

    از آنجایی که در کرکره های سنتی هیچ سیستم الکتریکی یا موتوری وجود ندارد، این نوع درب نیاز کمتری به تعمیر پیدا می کند. پس اگر می خواهید با هزینه بسیار پایین درب فروشگاه یا منزل خود را به صورت کرکره ای نصب کنید باید به سراغ مدل های سنتی بروید.

  5. ضخامت بالا

    در مقایسه کرکره هوشمند یا سنتی باید به ضخامت آن ها توجه کرد. کرکره های قدیمی از فولاد با ضخامت بالا ساخته می شدند با وجود آنکه مقاومت فولاد از آلومینیوم در کرکره های هوشمند بیشتر است اما وزن بالای آن، مشکلات بسیاری را به وجود می آورد.

  6. تعمیرات آسان

    کرکره هوشمند یا سنتی؟ این سؤالی است که شما از کارشناسان ما می پرسید. حتی اگر برای کرکره های سنتی مشکلی به وجود بیاید به راحتی می توان آن را تعمیر کرد و برای تعمیر آن نیازی به باز و بسته کردن کل درب نیست. البته تنها تفاوت کرکره برقی با کرکره سنتی در سختی یا آسانی تعمیر آن ها نیست و هنوز مواردی هستند که باید آن ها را در نظر گرفت.

معایب استفاده از کرکره سنتی

معایب استفاده از کرکره سنتی

اگر بخواهیم مقایسه کرکره اتوماتیک با کرکره سنتی را منصفانه انجام دهیم باید اعتراف کنیم که معایب استفاده از کرکره های سنتی به مراتب بیشتر از مزایای آن است. برخی از معایب کرکره های سنتی یا دستی عبارت اند از:

  1. فشار جسمی

    برای آنکه بتوانید کرکره های سنتی را باز یا بسته کنید باید فشار زیادی به دست ها، کمر و زانوهای خود وارد نمایید. این فشار برای بسیاری از افراد مضر است. تفاوت کرکره برقی با کرکره سنتی در همین نوع کاربری است که برای بسیاری از افراد اهمیت دارد.

  2. آلودگی صوتی زیاد

    تفاوت کرکره برقی با کرکره سنتی در میزان صدای آن ها در حرکت به سمت بالا و پایین است. کرکره های سنتی آلودگی صوتی زیادی داشتند و تا چند خیابان آن طرف تر نیز از باز و بسته شدن آن ها مطلع می شدند. در کرکره های هوشمند تمام موارد برای کاهش صدا در هنگام حرکت تیغه ها در نظر گرفته شده است و حتی صدای حرکت آن ها ساکنین منزل را اذیت نمی کند.

  3. سرعت کند

    کرکره های سنتی با سرعتی بسیار آرام باز و بسته خواهند شد در نتیجه زمانی که عجله دارید یا زمان برای شما مهم است؛ برای باز و بسته کردن این در با مشکل روبرو خواهید شد. سرعت عامل تعیین کننده ای در انتخاب کرکره هوشمند یا سنتی است.

  4. جذب آلودگی و گرد و غبار

    کرکره های سنتی باید به صورت مداوم روغن کاری شوند، این روغن ها بر روی کرکره حرکت کرده و گرد و غبار زیادی را به خود جذب می کنند. کثیف شدن کرکره های سنتی، ظاهر آن ها را زشت و آلوده خواهد کرد. به همین دلیل در پاسخ به کرکره هوشمند یا سنتی؟ باید به این عیب کرکره های دستی توجه کرد.

  5. امنیت پایین

    برخلاف کرکره های برقی اتومات، کرکره های دستی امنیت چندانی ندارند. سارقین به راحتی می توانند قفلی که در پایین کرکره سنتی نصب می شود را باز کنند. محیط داخل از پشت کرکره سنتی دیده می شود، این مورد باعث کاهش امنیت و زیبایی خواهد شد.

  6. کاربری سخت

    همانطور که می دانید کرکره های سنتی باید به صورت دستی قفل شوند؛ این کار تنها از طرف داخل یا بیرون انجام می شود در نتیجه برای باز کردن قفل با مشکل روبرو خواهید شد. باید در هنگام بررسی تفاوت کرکره برقی با کرکره سنتی به کاربری آن ها توجه کرد.

  7. تعمیرات بیشتر

    در کنار توپی کرکره سنتی، فنری قرار دارد که تحت فشار زیاد یا در طولانی مدت خراب می شود. تعمیر یا تعویض این فنر نه تنها هزینه زیادی دارد بلکه کاری بسیار خطرناک برای تعمیرکار یا نصاب است.

معرفی کامل کرکره برقی همراه با مزایا و معایب

همانطور که می دانید چند سالی است کرکره های سنتی جای خود را به کرکره های اتوماتیک داده اند. انتخاب میان کرکره هوشمند یا سنتی کار سختی نیست. در این نوع کرکره از یک موتور برای باز و بسته کردن تیغه های کرکره استفاده می شود. شما برای کار با این درب تنها باید دکمه ای روی ریموت را فشار داده و منتظر اجرای فرمان توسط مرکز کنترل بمانید.

تفوات کرکره های برقی و دستی

بررسی مزایا معایب کرکره برقی

برای مقایسه کرکره اتوماتیک با کرکره سنتی باید به موارد دیگری هم توجه کرد. این درب ها بسیار مدرن و زیبا هستند و ظاهر خانه، محل کار یا فروشگاه شما را زیباتر از قبل می کنند. برای آن که تفاوت کرکره برقی با کرکره سنتی را بهتر درک کنید باید با مزایا و معایب کرکره های اتوماتیک آشنا شوید.

مزایای استفاده از کرکره برقی

با اطلاع از تفاوت کرکره برقی با کرکره سنتی راحت تر می توانید تصمیم بگیرید. در صورتی که کرکره های برقی را جایگزین کرکره های سنتی کرده یا این محصولات را برای درب منزل، محل کار، پارکینگ یا فروشگاه انتخاب کنید از مزایای زیر بهره مند خواهید شد:

  1. کاربری راحت

    برای باز و بسته کردن کرکره برقی نیازی به فشار دست نیست و درب به صورت اتوماتیک و تنها با فشردن یک دکمه باز می شود. این تفاوت کرکره هوشمند یا سنتی، کار با کرکره را برای تمام افراد با سنین مختلف راحت می کند.

  2. سرعت بالا

    دومین مزیت نصب کرکره برقی که در هنگام بررسی تفاوت کرکره برقی با کرکره سنتی باید به آن اشاره کرد، سرعت بالا برای باز و بسته شدن درب است. از کرکره هوشند در مراکز آتش نشانی یا شهرداری ها استفاده می شود زیرا سرعت بسیار بالایی دارند و می توان آن ها را در زمانی بسیار کوتاه، باز یا بسته کرد.

  3. امنیت خوب

    برخلاف کرکره های سنتی، کرکره برقی بسیار مستحکم و ایمن است. از آنجایی که در این نوع کرکره خبری از قفل نیست و درب به صورت اتوماتیک کنترل می شود. با مقایسه کرکره اتوماتیک با کرکره سنتی متوجه خواهید شد که امکان سرقت از محل با استفاده از درب های برقی به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند.

  4. امکان هوشمندسازی

    یکی از تفاوت های کرکره هوشمند یا سنتی امکان کنترل از راه دور است. شما می توانید کرکره برقی را به سیستم هوشمند منزل خود متصل کرده و آن را حتی از کیلومترها دورتر، کنترل کنید. با نصب چشمی بر روی درب کرکره برقی در صورتی که مانعی در میان درب قرار داشته باشد، کرکره متوقف می شود.
    همچنین می توان فلاشر بر روی کرکره برقی نصب کرد. نصب فلاشر از اقدامات آگاهی دهنده بوده و در استانداردهای جهانی بر آن تأکید شده است. یکی دیگر از مواردی که در هوشمندسازی کرکره برقی از آن استفاده می شود، قابلیت اتو کلوز است، در این صورت اگر فردی فراموش کند درب کرکره برقی را ببندد پس از مدت زمانی که برای درب کرکره برقی تعریف شده است، کرکره به صورت اتوماتیک بسته می شود.

  5. زیبایی ظاهری

    کرکره های برقی بسیار زیباتر و مدرن تر از کرکره های سنتی هستند به همین دلیل به انتخاب اول مشتریان تبدیل شده اند. ویژگی های ظاهری را باید در بررسی تفاوت کرکره برقی با کرکره سنتی در نظر گرفت.

معایب استفاده از کرکره برقی

با وجود آنکه کرکره های برقی شکیل تر و کاربردی تر هستند اما باز هم برخی از افراد به سراغ کرکره های سنتی می روند زیرا کرکره های اتوماتیک معایبی هم دارند. اگر می پرسید کرکره هوشمند یا سنتی باید برای درک بهتر تفاوت کرکره برقی با کرکره سنتی باید با معایب کرکره اتوماتیک نیز آشنا باشید.

کرکره هوشمند یا دستی

برای بررسی کامل خوب است معایب کرکره برقی را هم بدانید

  1. نیاز به نصب توسط متخصص

کرکره برقی باید توسط یک نصاب حرفه ای و با استفاده از یراق آلات مخصوص نصب شود.

  1. قیمت بالا

کرکره های اتوماتیک به دلیل استفاده از موتور برای باز و بسته شدن، قیمت بالاتری دارند بنابراین باید برای تهیه این درب هزینه بیشتری را پرداخت کرد. البته بهتر است تفاوت کرکره برقی با کرکره سنتی از نظر قیمت را در نظر نگیرید زیرا ماهیت این دو محصول با یکدیگر متفاوت است.

  1. تعمیرات پرهزینه

اگر برای هر یک از قطعات کرکره برقی مشکلی پیش بیاید باید کل آن را باز کرده و عیب یابی کرد. این کار را باید یک تعمیرکار حرفه ای انجام دهد. هزینه نگهداری و تعمیر کرکره های برقی با توجه به تجهیزات مصرفی بسیار بالاتر از کرکره های سنتی است. البته میزان خرابی کرکره هوشمند یا سنتی با یکدیگر تفاوت دارد.

برد ریموت در اثر افتادن آن از دست آسیب می بیند همچنین رسیور کرکره برقی در مقابل نوسانات ولتاژ مقاومت کمی دارد و به سرعت می سوزد. برای تعویض رسیور و ست کردن ریموت ها باید هزینه قابل توجهی پرداخت کنید. در صورتی که چرخ دنده های موتور با مشکل روبرو شود باید آن را تعویض کنید این کار در موتورهای تیوبلار زحمت و هزینه بیشتری دارد زیرا باید کل کرکره و تسغه ها باز شود تا بتوان به موتور آن دسترسی پیدا کرد.

مقایسه کرکره اتوماتیک با کرکره سنتی

تا اینجای مطلب مقایسه کرکره اتوماتیک با کرکره سنتی به معرفی هر دو نوع کرکره و مزایا و معایب آن ها پرداختیم. اکنون می خواهیم شما را برای تفاوت کرکره برقی با کرکره سنتی و انتخاب میان این دو محصول راهنمایی کنیم.

تفاوت کرکره اتوماتیک با سنتی

کرکره سنتی یا هوشمند

 

تفاوت کرکره برقی با کرکره سنتی از نظر عملکرد

در کرکره های برقی از یک موتور همراه با مرکز کنترل و ریموت برای حرکت تیغه ها استفاده می شود در صورتی که کرکره های سنتی به صورت دستی باز و بسته می شوند. شما برای باز کردن کرکره اتوماتیک به برق احتیاج دارید ولی کرکره های سنتی هیچ نیازی به برق ندارند.

با این وجود در برخی از موتورهای کرکره برقی سیستم UPS یا یک باتری داخلی تعبیه شده است که کار را در زمان قطع برق نیز راه می اندازد. در سایر مدل ها نیز اهرم خلاص کن دستی وجود دارد که باز و بسته کردن تیغه ها را در زمان قطعی برق امکانپذیر خواهد کرد. پس می توان از این تفاوت کرکره برقی با کرکره سنتی صرف‌نظر کرد.

مقایسه کرکره اتوماتیک با کرکره سنتی از نظر امنیت

همانطور که به آن اشاره شد کرکره های سنتی با یک قفل معمولی یا کتابی در انتهای آن بسته می شوند که امنیت بسیار کمی دارد اما برای حفظ امنیت در کرکره برقی نیازی به قفل خارجی نیست و تنها با فشردن دکمه روی ریموت می توان آن را قفل نمود.

قبل از تصمیم گیری در مورد کرکره هوشمند یا سنتی باید به این نکته مهم توجه کنید. امنیت کرکره های برقی بسیار بیشتر از کرکره های سنتی است، شما می توانید با انتخاب درب های کرکره برقی ضد سرقت، امنیت محل موردنظر خود را دو چندان کنید. امنیت مهم ترین پارامتر در تفاوت کرکره برقی با کرکره سنتی است.

تفاوت کرکره برقی با کرکره سنتی از نظر قیمت

با وجود آن که امکانات کرکره برقی بیشتر است اما برای خرید کرکره برقی سنتی، هزینه کمتری پرداخت می کنید. البته نمی توان این دو محصول را از نظر قیمتی با یکدیگر مقایسه کرد زیرا ارزش خرید کرکره های اتوماتیک با توجه به تجهیزات و امکانات، بسیار بیشتر از کرکره های دستی است.

کرکره هوشمند یا سنتی از نظر سهولت استفاده

استفاده از کرکره های برقی و هوشمند بسیار ساده تر از کرکره های دستی است. درب های اتوماتیک تنها با فشردن دکمه روی ریموت باز یا بسته می شوند و هر کسی به راحتی می تواند از آن استفاده کند در صورتی که کودکان، بانوان و افراد کهنسال نمی توانند کرکره های سنتی را بالا یا پایین کنند. سهولت استفاده نیز دیگر تفاوت کرکره برقی با کرکره سنتی است.

مقایسه کرکره اتوماتیک با کرکره سنتی از نظر زیبایی

ظاهر ساختمان یا فروشگاه شما اهمیت بسیار زیادی دارد مطمئناً استفاده از کرکره های برقی با تیغه های رنگارنگ و جذاب، ظاهر محل موردنظر شما را بسیار زیباتر و مدرن تر می کند. در نقطه مقابل کرکره های سنتی هستند که دیگر منسوخ شده و کمتر کسی آن ها را استفاده می کند. پس در تفاوت کرکره برقی با کرکره سنتی از نظر زیبایی، کرکره های برقی با اختلاف برنده خواهند شد.

کرکره سنتی یا برقی؟

آخرین سخن درمورد تفاوت کرکره برقی با کرکره سنتی

در این مطلب قبل از آن که تفاوت کرکره برقی با کرکره سنتی را به شما گوشزد کنیم ابتدا هر یک از این درب ها را به طور کامل به شما معرفی کردیم. کرکره های سنتی با دست باز و بسته می شوند و در صورت انتخاب آن ها از مزایایی همچون عدم نیاز به برق، قیمت پایین، نصب بدون نیاز به متخصص، احتمال خرابی کمتر، ضخامت بالا و تعمیرات آسان بهره مند خواهید شد. البته نمی توان از معایبی همچون فشار جسمی در هنگام استفاده از کرکره، آلودگی صوتی زیاد، سرعت کند، جذب آلودگی و گرد و غبار، امنیت پایین، کاربری سخت و تعمیرات بیشتر آن چشم پوشی کرد.

برای تصمیم گیری میان کرکره هوشمند یا سنتی باید با کرکره های برقی که توسط موتورهای ساید یا تیوبلار باز و بسته می شوند نیز آشنا شوید.خرید این محصول مزایای زیادی همچون کاربری راحت، سرعت بالا، امنیت خوب، امکان هوشمندسازی و زیبایی ظاهری را به همراه دارد. البته نیاز به نصب توسط متخصصین، قیمت بالا و تعمیرات پرهزینه نیز از معایب کرکره برقی است که در مقابل مزایای خرید آن به چشم نمی آیند.

در پایان نیز مقایسه کرکره اتوماتیک با کرکره سنتی را از جوانب مختلف انجام دادیم. کرکره های اتوماتیک عملکردی سریعتر، امنیتی بیشتر، قیمتی بالاتر، کاربری راحت تر و ظاهری زیباتر دارند. در جامعه ای که در حال پیشرفت است ما نیز باید با این پیشرفت همسو شویم و از محصولات جدید و هوشمند استقبال کنیم.

شما می توانید بهترین و منحصر به فرد ترین کرکره های برقی را از فروشگاه اینترنتی جنرال در خریداری کنید. ما با برترین تولیدکنندگان کرکره هوشمند یا سنتی در داخل و خارج از کشور همکاری کرده و درب های اتوماتیک را با قیمتی منصفانه برای شما نصب و اجرا می کنیم.

جنرال در یکی از معتبر‌ترین شرکت ها در حوزه کرکره برقی میباشد. برای اطلاع از قیمت به روز کرکره برقی و لوازم و یراق آلات از شما دعوت می کنم سری به صفحه 👈لیست قیمت کرکره برقی👉 در سایت جنرال در بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *