همه چیز درباره درب اتوماتیک شیشه ای, مقالات آموزشی

نصب شیشه سکوریت

طریقه نصب شیشه سکوریت

اهمیت نصب شیشه سکوریت (آموزش نحوه نصب انواع شیشه)

نصب شیشه سکوریت از مهم ترین اقداماتی است که یک فرد می تواند در راستای افزایش امنیت خانه یا مغازه خود انجام دهد؛ امنیتی که با👈 خرید شیشه سکوریت👉، پاسار و ریل، 👈 یراق آلات شیشه سکوریت👉 لوازم نصب شیشه سکوربت و آموختن طریقه نصب شیشه سکوریت تضمین می شود. این نوع شیشه به آسانی شکسته نمی شود و حتی اگر ضربه یا فشار شدیدی به آن وارد شود، به صورت پراکنده به اطراف پرتاب نمی شود. طریقه نصب شیشه سکوریت و انجام آن توسط تکنسین های متخصص شرکت و با استفاده از شیشه های درجه یک سوپر کلیر اردکان انجام میگیرد.

مقاومت در برابر حرارت از دیگر مزایای این شیشه که میرال نیز نامیده می شود، به شمار می آید. تمام این ویژگی ها آموزش نحوه نصب شیشه سکوریت ریلی و یا یاد گرفتن طریقه نصب شیشه سکوریت ثابت را ضروری می کنند. ما در این مقاله به آموزش طریقه نصب شیشه سکوریت مغازه، شیشه سکوریت ثابت و شیشه سکوریت ریلی پرداخته ایم.


اگر وقت ندارید ویدئو آموزش نصب شیشه سکوریت را ببینید.


انواع شیشه سکوریت

شیشه های سکوریت موجود در بازار دارای دو نوع ثابت و ریلی هستند. همچنین، شیشه های سکوریت از نظر جنس به دو دسته عمده تقسیم می شوند:

1- شیشه سکوریت آبدیده

همان طور که از نام این نوع شیشه سکوریت پیدا است، طی فرایندهای شیمیایی و تحت گرما آبدیده می شود. این فرایندها استحکام شیشه را بالا برده و از خرد شدن شیشه به تکه های ریز و برنده جلوگیری می کند. طریقه نصب شیشه سکوریت آبدیده نسبتا ساده تر از بقیه نمونه ها است.

2- شیشه سکوریت لمینت شده

این نوع شیشه از یک لایه پلاستیک که بین دو لایه شیشه محکم قرار دارد. به این دلیل که لایه های شیشه ای و پلاستیکی طی فرایندهای شیمیایی به هم متصل شده اند، جداسازی آن ها از دیگری کار آسانی نیست. این باعث می شود که هنگام شکستن فرو نریزد. این نوع شیشه به خاطر استحکام بالاتر از نمونه دیگر گران تر است.

نصب شیشه سکوریت ریلی در قسمت هایی که نیاز به حرکت دارند انجام می شود. شیشه های سکوریت ثابت برای استفاده در درب و پنجره طراحی شده اند. تفاوت نحوه نصب شیشه سکوریت ثابت و ریلی در ادامه عنوان شده است.

 نحوه نصب شیشه سکوریت ثابت (لوازم نصب شیشه سکوریت)

اندازه گیری ابعاد محل نصب شیشه سکوریت ثابت

آموزش نصب شیشه سکوریت ثابت

پیش از هر چیز باید بدانید که نحوه نصب شیشه سکوریت و یراق الات برای همه آسان نیست. نصابان حرفه ای دوره های آموزش نصب شیشه سکوریت ثابت وآموزش طریقه نصب شیشه سکوریت ریلی را گذرانده اند. کوچک ترین اشتباه یا عدم تسلط به خراب شدن شیشه سکوریت منجر می شود که این یکی از عوامل تعیین کننده قیمت نصب شیشه سکوریت است. با دانستن این نکته، به آموزش طریقه نصب شیشه سکوریت مغازه می پردازیم:

1- اندازه گیری ابعاد محل نصب شیشه سکوریت ثابت

نخستین گام از مراحل طریقه نصب شیشه سکوریت، اندازه گیری محل مورد نظر برای نصب شیشه سکوریت ثابت است؛ چراکه پس از برش و آماده سازی در کارخانه، دیگر نمی توان به سادگی و بدون آسیب زدن به ساختار شیشه در آن تغییری ایجاد کرد و این امر تقریبا غیرممکن است. همچنین باید توجه داشته باشید که نصب صحیح شیشه سکوریت مستلزم تهیه کردن یراق آلات مناسب از جمله فریم یا پاسار است. نصب پاسار شیشه سکوریت و سایر یراق آلات شیشه سکوریت ثابت باید به گونه ای صورت بگیرد که پس از مدتی دچار مشکل نشوند.

2- نصب شیشه برش خورده در محل مورد نظر (لوازم نصب شیشه سکوریت)

پس از اندازه گیری و برش شیشه سکوریت، وقت آن است که نصب شیشه سکوریت ثابت توسط یک فرد حرفه ای که به طریقه نصب شیشه سکوریت مسلط باشد انجام شود. با توجه به اهمیت این موضوع، مجددا یادآوری می شود که در صورت ایجاد ترک در شیشه سکوریت، ممکن تمام آن از بین برود؛ بنابراین مطمئن شوید که فرد نصاب دوره آموزش نصب شیشه سکوریت ثابت را پشت سر گذاشته باشد. به یاد داشته باشید که قیمت نصب شیشه سکوریت در برابر خسارت های احتمالی در صورت نصب غیر اصولی، بسیار ناچیز است.

نحوه نصب شیشه سکوریت ریلی

اندازه گیری ابعاد محل نصب شیشه سکوریت ریلی

آموزش نصب شیشه سکوریت ریلی

نحوه نصب شیشه سکوریت ریلی تفاوت اندکی با طریقه نصب شیشه سکوریت ثابت دارد. مراحل نصب شیشه سکوریت ریلی در ادامه توضیح داده شده اند.

1- اندازه گیری ابعاد محل نصب شیشه سکوریت ریلی

همانند طریقه نصب شیشه سکوریت ثابت، ابتدا باید محلی که شیشه سکوریت ریلی قرار است نصب شود را شناسایی کنید. سپس ابعاد آن را اندازه گیری کرده و به کارخانه اطلاع دهید تا برش و آماده سازی انجام شود.

2- زیرسازی

مرحله بعدی زیرسازی برای نصب شیشه سکوریت ریلی است که باید توسط یک فرد متخصص انجام شود. نصب پاسار شیشه سکوریت باید به دقیق ترین و محکم ترین وجه انجام شود؛ در غیر این صورت شیشه سکوریت آسیب می بیند و ممکن از از محل نصب بیرون بیاید.

3- کتیبه

تحت شرایطی که اندازه گیری درست انجام نشده باشد، نصاب باید از کتیبه بهره بگیرد.

4- نصب غلتک و هنگر

پس از اطمینان از موارد بالا، نوبت به نصب غلتک و هنگر می رسد.

5- نصب ریل

در این مرحله نیاز است که یک ریل کفی به منظور هدایت کردن شیشه سکوریت ریلی نصب شود تا تحرک شیشه به آسانی و بدون مشکل صورت پذیرد.

6- نصب سایر لوازم

در نهایت به کمک لوازم نصب شیشه سکوریت که ابزارهایی از جمله قفل، دستگیره هستند و سایر ملزومات، استفاده از در یا پنجره مجهز به شیشه سکوریت ریلی انجام می شود تا از سهولت کاربری و امنیت بیشتر آن اطمینان حاصل شود.

فرایند تولید شیشه سکوریت

شیشه های سکوریت استاندارد و با کیفیت باید فرایند تولید خاص همراه با زمان بندی مشخصی را بگذراند تا از مقاومت و ضربه پذیری بالایی برخوردار باشد.

  • در مرحله اول ابعاد دقیق شیشه برش خورده و جاسازهای مورد نیاز از قبیل لولا ، قفل و … بر روی شیشه خام ایجاد میشود زیرا بعد از سکوریت شدن شیشه امکان هیچگونه تعییر و برش بر روی شیشه وجود نخواهد داشت.
  • ۴ سمت شیشه های برش خورده بر روی دستگاهی کاملا سنگ خورده تا کاملا صاف شود به این فرایند دیاموند کردن شیشه نیز می‌گویند.
  • بعد از این مرحله شیشه ها بر روی غلطکی به سمت کوره هدایت می‌شوند و در دمای حدود ۶۵۰ درجه حرارت داده می‌شوند
  • سپس شیشه حرارت دیده شده به سمت بخش خنک کننده وارد شده و به سرعت سرد می‌شوند
  • اگر فرایند خنک شدن شیشه به آرامی انجام شود باعث تولید شیشه های نیمه سکوریت می‌گردد.

با خنک شدن شیشه سکوریت سختی شیشه زیاد شده و در برابر حرارت ، باد و ضربه های گوناگون تا ۵ برابر شیشه های معمولی مقاومت میکند. فرایند حرارت و خنک شدن شیشه بر روی رنگ، درصد عبور نور، نقطه ذوب و … اثری نمی‌گذارد. در فیلم زیر نحوه تولید شیشه را مشاهده می‌کنید.

خدمات شرکت جنرال دُر در ارتباط با شیشه سکوریت

  • تولید و اجرای درب فریم دار دستی ( فریم ، یراق آلات و شیشه سکوریت )
  • تولید و اجرای درب فریم دار اتوماتیک (سیستم ، فریم ، یراق آلات و شیشه سکوریت )
  • تولید و اجرای انواع شیشه سکوریت در ابعاد و رنگ های مختلف
  • تولید و اجرای انواع شیشه های لمینت در سایز و تعداد لایه های محتلف
  • تولید و اجرای انواع شیشه های پرینت شده در ابعاد و طرح های دلخواه
خدمات نصب (لوازم نصب شیشه سکوریت)

نحوه نصب شیشه سکوریت و یراق آلات

نگهداری از شیشه سکوریت

پس از نصب شیشه سکوریت توسط یک نصاب حرفه ای، نوبت شما می رسد که به طور مداوم، سلامت و استحکام شیشه را بررسی کنید و تا حد ممکن از آسیب دیدن آن جلوگیری کنید. در صورت بروز مشکل با کارشناسان مشورت کنید و از افراد متخصص کمک بگیرید.

جمع بندی

در آموزش طریقه نصب شیشه سکوریت مغازه سعی کردیم تمام موارد لازم به ذکر درباره طریقه نصب شیشه سکوریت ثابت ونحوه نصب شیشه سکوریت ریلی را عنوان کنیم. پس از مطالعه انواع شیشه های سکوریت، دید بهتری نسبت به کاربرد هر یک از آن ها و چرایی تفاوت نصب آن ها پیدا خواهید کرد. با آشنایی نسبت به تفاوت طریقه نصب شیشه سکوریت ثابت و ریلی، قادر خواهید بود روش نصب دلخواه خود را انتخاب کنید؛ همچنین، دنبال کردن مراحل ذکر شده به شما این امکان را می دهد که بر نحوه نصب شیشه سکوریت نظارت کنید و با رعایت اصول و ترتیب بیان شده در آموزش نصب شیشه سکوریت ثابت و ریلی از بالاتر رفتن قیمت نصب شیشه سکوریت خود جلوگیری کنید.

author-avatar

درباره حسین کافی

اینجانب حسین کافی متخصص در زمینه کرکره برقی ، شیشه سکوریت و درب های اتوماتیک فریم دار هستم و به عنوان مسئول تولید محتوا ، مسئول تحقیق و توسعه و مدیر سایت جنرال در در این شرکت مشغول فعالیت می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *