مقالات آموزشی, همه چیز راجع به کرکره برقی

تیغه کرکره برقی پلی کربنات

تیغه کرکره برقی پلی کربنات

تیغه های شفاف (پلی کربنات)

تیغه کرکره برقی فلزی آلومینیومی و فولادی را همه می شناسند اما این تیغه ها نوری از خود عبور نمی دهند. برای حل این مشکل تولیدکنندگان به تولید تیغه کرکره برقی پلی کربنات روی آوردند. این تیغه کاملاً شفاف است و نور از آن عبور می کند؛ البته تیغه کرکره پلی کربنات ویژگی های دیگری هم دارد که کاربرد آن را گسترده تر کرده است. در این مطلب قصد داریم تا تمام آنچه که باید در مورد تیغه پلی کربنات بدانید را برای شما بیان کنیم، با ما همراه باشید.

تیغه پلی کربنات چیست؟

همانطور که از نام تیغه کرکره برقی پلی کربنات پیداست، این تیغه ها از ماده ای با نام پلی کربنات ساخته می شوند. پلی کربنات نوعی ترموپلاستیک است که مانند شیشه شفاف بوده اما شکستنی نیست. کرکره برقی پلی کربنات در برابر ضربه، فشار و کشش مقاوم است؛ اگر به 👈  لیست قیمت کرکره برقی 👉 مراجعه کنید خواهید دید که تیغه کرکره پلی کربنات انواع مختلفی با قیمت های گوناگون دارد و برای هر بودجه ای مناسب است.

از تیغه کرکره برقی شفاف شیشه ای برای اماکنی مانند بانک ها و صرافی ها استفاده می شود زیرا محیط داخل را نشان می دهند و سرقت از این اماکن را سخت می کند. تیغه کرکره پلی کربنات شفاف برای انواع در و پنجره، گلخانه و باغ نیز مناسب است. استحکام تیغه پلی کربنات کرکره برقی به قدری بالا است که به آن فولاد پلاستیکی می گویند، پس می توان از آن به عنوان یک در ضدسرقت نیز استفاده نمود.

تیغه پلی کربنات شفاف از چه موادی ساخته شده است؟

رزین پلی کربنات یکی از سخت ترین پلاستیک های موجود در دنیا است که مانند شیشه شفاف می باشد اما مانند شیشه شکستنی و آسیب پذیر نیست؛ اگر از این ماده پلاستیک در ساخت تیغه کرکره برقی استفاده شود، تیغه کرکره برقی پلی کربنات تولید می شود. از مواد مختلف با کیفیت های متفاوتی در تولید تیغه پلی کربنات شفاف استفاده می گردد.

به همین دلیل این تیغه با کیفیت و استحکام متنوع و در رنگ های گوناگون در بازار عرضه می شود؛ اگر بخواهیم استحکام تیغه پلی کربنات را افزایش دهیم از قطعات آلومینیومی در میان تیغه های کرکره استفاده می کنیم.

انواع تیغه کرکره پلی کربنات

تیغه های کرکره برقی انواع گوناگونی دارند مانند 👈 انواع تیغه کرکره برقی آلومینوم 👉، تیغه کرکره برقی فولادی، تیغه های پلی کربنات و…  که در بازار عرضه می شوند؛ البته خود تیغه کرکره شفاف پلی کربنات بر خلاف ظاهر ساده اش، انواع گوناگونی نیز دارد. این تیغه ها به اشکال مختلف قالب گیری می شوند و به عنوان تیغه پلی کربنات شفاف در بازار عرضه می گردد. هر کدام از مدل های تیغه کرکره پلی کربنات که در ادامه به شما معرفی می کنیم کاربرد مخصوص به خود را دارند:

انواع تیغه کرکره پلی کربنات

تیغه پلی کربنات شفاف تخت

  1. تیغه پلی کربنات شفاف تخت

اگر تیغه پلی کربنات به شکل تخت و صاف با ضخامت 2.2 میلیمتر تولید شود به آن تیغه پلی کربنات شفاف تخت گفته می شود. این تیغه را می توان با استیل یا آلومینیوم به یکدیگر متصل کرد. ظاهر ساده و روند تولید تیغه کرکره شفاف پلی کربنات تخت، دلیل اصلی قیمت مقرون به صرفه آن است. شما می توانید این تیغه را در محیط های داخلی، درها و پنجره ها نصب کنید.

  1. تیغه پلی کربنات لوله ای شفاف

اگر از لوله های فلزی مانند آلومینیوم یا استیل در تیغه کرکره برقی پلی کربنات استفاده شود به آن تیغه پلی کربنات لوله ای شفاف گفته می شود. این لوله ها موجب اتصال پانل تیغه ها به یکدیگر می شوند و مقاومت کرکره برقی را افزایش می دهند. ازاین کرکره برقی پلی کربنات برای اماکنی که امنیت بالایی می خواهند استفاده می شود.

  1. تیغه پلی کربنات ضد گلوله

تیغه کرکره پلی کربنات شفافی که دارای ضخامت 4.4 میلیمتر باشد، کاملاً ضد گلوله و ضدسرقت است. این تیغه به هیچ عنوان نمی شکند و بالاترین مقاومت را از خود نشان می دهد. طلافروشی ها، بانک ها، مؤسسات مالی و صرافی ها این تیغه مقاوم را برای محافظت از خود انتخاب می کنند. وزن تیغه پلی کربنات ضد گلوله بیشتر از تیغه های شفاف دیگر است در نتیجه قیمت بالاتری دارد.

  1. تیغه های پلی کربنات زواری شفاف

یکی دیگر از انواع تیغه کرکره برقی پلی کربنات مدل زواری شفاف است. این کرکره برقی پلی کربنات بسیار شبیه به مدل لوله ای است اما در آن از زوارهای نازک تر برای اتصال تیغه ها استفاده می شود. این زوار از جنس آلومینیوم یا استیل ساخته می شود. این تیغه ها نه تنها اتصال تیغه ها مستحکم تر می کنند بلکه مقاومت کرکره برقی را نیز افزایش می دهند. تیغه پلی کربنات اراک یکی از باکیفیت ترین محصولات موجود در بازار است که مدل زواری آن نیز به مصرف کنندگان عرضه می گردد.

  1. تیغه پلی کربنات پانچ دار

تیغه کرکره پلی کربنات پانچ دار برای تهویه هوا در محل موردنظر مناسب است. در سطح این تیغه، سوراخ های وجود دارد که هوا می تواند از آن عبور کند؛ اگر قصد دارید تا تیغه پلی کربنات کرکره برقی را در گلخانه یا انبار مواد غذایی نصب کنید بهتر است به سراغ مدل پانچ بروید؛ البته در نظر داشته باشید که استحکام تیغه پلی کربنات شفاف پانچ دار به دلیل سوراخ های موجود در آن کمتر است.

کرکره برقی پلی کربنات لوله ای، زواری و ضد گلوله

یغه کرکره پلی کربنات شفاف

تفاوت کرکره برقی پلی کربنات لوله ای، زواری و ضد گلوله

تیغه های پلی کربنات لوله ای و زواری شباهت های زیادی با یکدیگر دارند. تنها تفاوت این دو تیغه در قطر لوله یا ضخامت تیغه است. هر چه ضخامت اتصال دهنده فلزی بیشتر باشد، تیغه کرکره پلی کربنات مقاوم تر و مستحکم تر می گردد. تیغه پلی کربنات ضد گلوله هم ضخامتی بیشتر از 4.4 میلیمتر دارد. این تیغه کاملاً امن و ضدسرقت است اما با توجه به وزن بالای خود در هر مترمربع، قیمت بالاتری دارد.

مشخصات تیغه پلی کربنات

برخی از مشخصات تیغه کرکره برقی پلی کربنات بدین ترتیب هستند:

  • این تیغه ها به شکل تخت یا S تولید می شوند.
  • تیغه پلی کربنات با لوله یا زوار استیل یا آلومینیوم به یکدیگر متصل می گردد.
  • قیمت کرکره برقی پلی کربنات کمی بیشتر از کرکره آلومینیومی است.
  • تیغه کرکره پلی کربنات کاملاً مستحکم، شفاف و نشکن است.
  • این نوع تیغه پلاستیکی بوده و از انتشار آتش و حریق جلوگیری می کند.
  • تیغه کرکره پلی کربنات شفاف به هیچ عنوان اشعه مضر ماورا بنفش را از خود عبور نمی دهد.
  • رنگ بندی تیغه پلی کربنات اراک بسیار متنوع است.
  • می توان از ترکیب تیغه پلی کربنات شفاف با آلومینیوم استفاده کرد.
  • نمای داخلی و خارجی تیغه پلی کربنات کرکره برقی با یکدیگر تفاوتی ندارد و هر دو بسیار زیبا و چشم نواز هستند.

وزن تیغه پلی کربنات

وزن تیغه پلی کربنات با توجه به ضخامت آن تعیین می شود. تولید تیغه کرکره شفاف پلی کربنات با ضخامت های یک تا 6 میلیمتری انجام می شود. وزن تیغه کرکره برقی پلی کربنات نیز در هر مترمربع بین 9 تا 11 کیلوگرم است؛ اگر از زوار یا لوله استیل برای اتصال تیغه ها استفاده شود، این وزن نیز بیشتر خواهد شد.

کرکره برقی پلی کربنات

مزایای تیغه کرکره برقی پلی کربنات

مزایای تیغه کرکره برقی پلی کربنات

برخی از مزایای تیغه کرکره برقی پلی کربنات به شرح ذیل هستند:

  1. مقاومت بالا

تیغه پلی کربنات در برابر ضربه، خط و خش، فشار و تغییرات دما مقاوم است؛ اگر ضخامت پلی کربنات افزایش پیدا کند حتی در برابر گلوله نیز مقاومت می کند.

  1. عبور نور

تیغه پلی کربنات شفاف است و مانند شیشه نور را از خود عبور می دهد. با نصب این تیغه در مصرف برق نیز صرفه جویی خواهید کرد.

  1. امنیت خوب

همانطور که به آن اشاره شد به پلی کربنات، فولاد پلاستیکی گفته می شود. تیغه کرکره برقی پلی کربنات امنیت محل موردنظر را افزایش خواهد داد و به نوعی غیر قابل نفوذ است.

  1. نصب آسان

نصب کرکره برقی پلی کربنات بسیار ساده و راحت است. این مزیت تیغه کرکره پلی کربنات، هزینه های مشتری را کاهش می دهد.

  1. ضد آب

پلی کربنات در مقابل نفوذ آب مقاوم است به همین دلیل عمر بیشتری از تیغه های دیگر دارد. شما می توانید از این تیغه در اماکن مرطوب و شرجی نیز استفاده کنید.

  1. زیبایی ظاهری

اگر زیبایی کرکره برقی برای شما اهمیت دارد می توانید به سراغ تیغه پلی کربنات شفاف بروید زیرا زیبایی ظاهری محل موردنظر را بیشتر می کند.

معایب کرکره برقی پلی کربنات

تولید کننده تیغه پلی کربنات

معایب کرکره برقی پلی کربنات

مزایای تیغه کرکره برقی پلی کربنات بسیار زیاد است و می توان از معایب تیغه کرکره برقی پلی کربنات صرف‌ نظر کرد. تنها ایرادی که می توان به کرکره برقی پلی کربنات وارد کرد، قیمت بالای آن در مقایسه با سایر کرکره های برقی است؛ اگر شما تیغه پلی کربنات اراک را از نماینده فروش رسمی آن تهیه کنید در هزینه های خود صرفه جویی کرده اید.

کسانی که می خواهند محیط داخلی از بیرون دیده نشود نباید از تیغه کرکره پلی کربنات استفاده کنند به همین دلیل ما این تیغه را برای درهای پارکینگی و حیاط توصیه نمی کنیم. شما می توانید تنها قسمتی از کرکره برقی را با استفاده از پلی کربنات اجرا کنید تا دید آن کمتر شود و قیمت آن نیز کاهش پیدا کند.

تولید کننده تیغه پلی کربنات

تولیدکنندگان بسیار زیادی به تولید تیغه کرکره شفاف پلی کربنات می پردازند. یکی از نام هایی که به پرفروش ترین کرکره برقی پلی کربنات در بازار تبدیل شده است، تیغه پلی کربنات اراک می باشد. این تیغه ها با موادی مرغوب و بسیار باکیفیت ساخته می شوند. با خرید این تیغه ها از تمام مزایای استفاده از پلی کربنات در کرکره برقی بهره مند خواهید شد.

قیمت تیغه کرکره برقی پلی کربنات

قیمت تیغه کرکره پلی کربنات تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد که عبارت اند از:

  • جنس و کیفیت مواد اولیه بر روی قیمت کرکره برقی پلی کربنات تأثیر می گذارد.
  • هر چه تیغه پلی کربنات ضخیم تر باشد قیمت آن بیشتر خواهد شد.
  • قیمت تیغه پلی کربنات با توجه به وزن آن در هر مترمربع محاسبه می گردد.
  • نوع زوار یا لوله ای که در روند تولید تیغه کرکره شفاف پلی کربنات از آن استفاده می شود نیز بر روی قیمت نهایی تیغه کرکره برقی پلی کربنات تأثیر می گذارد.

جمع بندی تیغه کرکره پلی کربنات

یکی از شکیل ترین و زیباترین تیغه کرکره های موجود در بازار تیغه کرکره برقی پلی کربنات است. این تیغه از نوعی پلاستیک شفاف و مستحکم ساخته می شود. تیغه تخت، لوله ای، ضد گلوله، زواری و پانچ دار از انواع تیغه پلی کربنات هستند. وزن این تیغه ها با توجه به ضخامت آن ها تعیین می شود و بین 9 تا 11 کیلوگرم در هر متر مربع است.

با خرید تیغه پلی کربنات شفاف از مزایایی مانند مقاومت بالا، عبور نور، امنیت خوب، نصب آسان، ویژگی ضد آب و زیبایی ظاهری آن بهره مند خواهید شد.

درباره مهدی شعبانی

من مهدی شعبانی رئیس هیئت مدیره جنرال در هستم؛ به خاطر سابقه 10 ساله‌ام در زمینه کرکره برقی و درب اتوماتیک همیشه مقالات سایت رو بازنگری میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *