همه چیز راجع به کرکره برقی

مرکز کنترل بتا beta

مرکز کنترل بتا beta و تشریح عملکرد آن

مرکز کنترل بتا beta را بعد از اینکه به طور صحیح سیم بندی کردید طبق نقشه، به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • LED مرکز کنترل به محض روشن شدن، 2 ثانیه روشن می ماند سپس در حالت کارکرد عادی قرار می گیرد
  • مرکز کنترل دارای 2 روش عملکرد 5-CH و 1-CH است:
    • مد 5-CH : در این مد برای بالا بردن ، پایین آوردن و همچنین ایست کردن کرکره فقط یکی از دکمه های روی ریموت کنترل بتا که که با مرکز کنترل لرن شده است استفاده می شود. در این حالت دکمه ریموت در حالت بالا، ایست ، پایین عمل خواهد کرد
    • مد 1-CH : در این مد، مرکز کنترل با سه دکمه ریموت کنترل عمل خواهد کرد. به این ترتیب که دکمه B جهت بالا بردن (up) و دکمه A جهت پایین آوردن (down) و دکمه C به عنوان ایست (stop) عمل خواهد کرد.

ویژگی های مرکز کنترل بتا beta

  • تنظیم زمان عملکرد موتور
  • قابلیت حفظ برنامه ریزی ریموت های لرن شده هنگام قطع برق
  • قابلیت اتصال لیمیت سوئیچ الکترونیکی جهت تشخیص مانع در هنگام بسته شدن کرکره
  • قابلیت انتخاب عملکرد مرکز کنترل به صورت 5-CH یا 1-CH
  • ریموت 2011، هاپینگ کد می باشد

تغذیه ورودی

22V  AC

خروجی

220 V (بالا – مشترک – پایین)

جریان خروجی

7 A

دمای کاری

-10 ~+60 C

نوع ریموت

2007, 2011 * 2013 , 2018

ظرفیت حافظه ریموت

80 عدد

ظرفیت حافظه هاپینگ

60 عدد

ابعاد (cm)

12.5*9.8*5.3 cm

 

 

عملکرد لیمیت سوئیچ الکترونیکی

با نصب مرکز کنترل beta بر روی کرکره در صورت برخورد کرکره با مانع در حین پایین آمدن، دو تیغه انتهایی کرکره که لیمیت سوئیچ الکترونیکی روی آنها نصب شده است، در همان لحضات اولیه برخورد، فشرده می شوند و سیگنال تشخیص مانع به مرکز کنترل ارسال خواهد شد. مرکز کنترل به محض دریافت این سیگنال، مرکز کنترل برای افزایش ایمنی، حرکت کرکره را متوقف می نماید.

با دریافت فرمان بعدی از ریموت کنترل (در مد 5 کانال) کرکره به سمت بالا هدایت می شود بنابراین از بروز آسیب های جدی و خسارت به اشیاء جلوگیری خواهد شد.

 

نحوه لرن کردن ریموت کنترل بتا beta

  • دکمه لرن را به مدت 1 ثانیه فشار داده، چراغ LED به حالت چشمک زن سریع می رود سپس دکمه را رها کنید.
  • دکمه مورد نظر ریموت بتا را (دکمه ای که در حالت 5 کانال قصد کار کردن با آن را داریم) را فشار داده و به مدت 1 ثانیه نگه دارید، لرن شدن ریموت با 4 بار چشمک زدن سریع توسط LED تایید می شود

برای اطلاعات بیشتر و یا خرید این محصول در این زمینه و یا خرید این محصول میتوانید با شماره تلفن 09031579218 به صورت مستقیم در تلگرام و یا واتساپ با شرکت جنرال در در ارتباط باشید.

 

نحوه لرن کردن لیمیت سوئیچ الکترونیکی beta

لرن کردن لیمیت سوئیچ الکترونیکی همانند لرن کردن ریموت کنترل است

  • دکممه لرن را به مدت 1 ثانیه فشار داده، چراغ LED به حالت چشمک زن سریع می رود، سپس دکمه لرن را رها کنید
  • اهرم کنتاکت لیمیت سوئیچ الکترونیکی بتا (فرستنده) که می خواهید با دستگاه لرن شودفشار داده و به مدت 1 ثانیه نگه دارید. لرن شدن لیمیت سوئیچ با چهار بار چشمک زدن LED به صورت سریع تایید می شود.

 

نحوه پاک کردن حافظه مرکز کنترل beta

  • دکمه لرن را فشرده و به مدت 10 ثانیه نگه دارید
  • LED پس از چندین بار چشمک زدن سریع، در حالت دائم روشن می ماند
  • پس از رها کردن دکمه لرن، پاک کردن کل حافظه با چند بار چشمک زدن سریع تایید می شود

تذکر: بعد از پاک کردن کل حافظه زمان عملکرد موتور 3 دقیقه برنامه ریزی می شود.(برای تغییر دادن این زمان به نحوه تنظیم زمان عملکرد موتور مراجعه کنید) همچنین مد کاری مرکز کنترل در حالت 5-CH قرار می گیرد

 

تغییر مد کاری مرکز کنترل بتا beta

مد عملکرد

LED

5-CH

سه چشمک

1-CH

شش چشمک

  • دکمه time را فشار داده و به مدت 10 ثانیه نگه دارید
  • LED پس از چندین بار چشمک زدن سریع، در حالت دائم روشم می ماند. دکمه time را رها کنید. در صورتی که پس از انجام مراحل فوق LED سه بار چشمک بزندمرکز کنترل در مد 1-CH عمل خواهد کرد. با تکرار مراحل فوق یکی از مدهای کاری قابل انتخاب می باشد

 

نحوه تنظیم مدت زمان عملکرد موتور

  • ابتدا کرکره را تا انتها پایین آورده و دکمه time روی مرکز کنترل را 1 ثانبه فشار داده و رها کنید سپس LED شروع به چشمک زدن سریع می کند.
  • اگر دستگاه در مد 5-CH باید دکمه ریموتی که به مرکز کنترل لرن شده را یک بار فشار دهید تا کرکره کاملا بالا برود، پس از آن که کرکره کاملا باز شد دکمه ریموت را یک بار دیگر فشار دهید و چنانچه دستگاه در مد 1-CH باشد، جهت بالا بردن دکمه B (up) را یک بار فشار دهید، بعد از باز شدن کامل کرکره دکمه C ریموت (stop) را یکبار فشار دهید.

 

این فاصله زمانی ثبت شده و همیشه پس از طی این زمان برق موتور قطع می شود.

تذکر: تعیین مدت زمان عملکرد موتور فقط و فقط جهت حفاظت از موتور انجام می شود و حتما می بایست میکروسوئیچ موتور نیز برای حفاظت بیشتر تنظیم گردد.

نحوه نصب لیمیت سوئیچ الکترونیک

لیمیت سوئیچ ها در دو طرف تیغه انتهایی کرکره نصب می شود. پایه محرک لیمیت سوئیچ (1) روی لبه تیغه بالایی کرکره و قسمت فرستنده سیگنال (2) آن روی لبه پایینی تیغه کرکره نصب می شود. در صورتی که کرکره در زمان پایین آمدن به مانعی برخورد کنند، فاصله بین دو تیغه کرکره جمع شده و پایه محرک لیمیت سوئیچ ، اهرم فرستنده(3) را تحریک کرده و سیگنال تشخیص مانع به مرکز کنترل ارسال خواهد شد . مرکز کنترل به محض دریافت سیگنال، حرکت کرکره را متوقف خواهد کرد و با دریافت فرمان بعدی از ریموت کنترل ، (در مد 5 کانال) کرکره به سمت بالا هدایت میگردد. بنابراین از بروز آسیبهای جدی و خسارت به اشیا جلوگیری خواهد شد.

 

 

نمای فنی مرکز کنترل و راهنمای سریع برنامه ریزی

author-avatar

درباره حسین کافی

اینجانب حسین کافی متخصص در زمینه کرکره برقی ، شیشه سکوریت و درب های اتوماتیک فریم دار هستم و به عنوان مسئول تولید محتوا ، مسئول تحقیق و توسعه و مدیر سایت جنرال در در این شرکت مشغول فعالیت می‌کنم.

1 نظر در “مرکز کنترل بتا beta

  1. hdfilmcehennemi گفت:

    İki adam şimdiye kadar bulunan en büyük altın külçesini keşfettiklerinde, onu kazmanın bir yolunu bulmaları gerekir. Otis Milward

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *