مقالات آموزشی, همه چیز راجع به کرکره برقی

تیغه کرکره برقی فولادی

تیغه کرکره برقی فولادی

آشنایی با تیغه کرکره برقی فولادی

فولاد یا همان آهن یکی از مستحکم ترین موادی است که برای ساخت وسایل مختلف از آن استفاده می شود. تیغه کرکره برقی فولادی یکی از مستحکم ترین تیغه هایی است که در کرکره های برقی از آن استفاده می شود. اکثر کرکره هایی که باید مقاومت بالا و امنیت فوق العاده زیاد داشته باشند را با استفاده از فولاد می سازند.

در این مطلب قصد داریم تا انواع تیغه فولادی کرکره برقی را به شما معرفی کنیم؛ همچنین عوامل تأثیرگذار بر قیمت این محصول مورد بررسی قرار می گیرد؛ در پایان نیز به کاربردهای گسترده تیغه فولادی کرکره می پردازیم؛ پس اگر می خواهید از این نوع تیغه در کرکره برقی خود استفاده کنید این مطلب را تا انتها دنبال نمایید.

انواع مدل های تیغه کرکره برقی فولادی (آهنی)

بسیاری از افراد معتقد هستند که کرکره های برقی امنیت بالایی ندارند در صورتی که اگر تیغه کرکره برقی فولادی را انتخاب کنید می توانید امنیت کامل را در محل موردنظر برقرار نمایید. در 👈 لیست قیمت کرکره برقی👉 انواع تیغه ها را مشاهده خواهید کرد. تیغه فولادی کرکره برقی قیمت بالاتری از تیغه های دیگر دارد زیرا مستحکم تر است و وزن بیشتری در هر مترمربع دارد.

این تیغه ها از آهن ساخته می شوند و با نام فولادی در بازار شناخته می شوند. تولید تیغه کرکره فولادی به روش های مختلفی انجام می شود در نتیجه تیغه های فولادی در اشکال و مدل های گوناگونی در بازار عرضه می شوند.

تیغه فولادی کرکره برقی پانچ دار

انواع مدل های تیغه کرکره برقی فولادی

  1. تیغه فولادی کرکره برقی پانچ دار

در فلزی مانند آلومینیوم امکان پانچ کردن تیغه ها وجود ندارد اما تیغه فولادی کرکره را در مدل های پانچ یا سوراخ دار نیز تولید می کنند. این سوراخ ها به شکل دایره، مربع و مستطیل بر روی سطح تیغه قرار می گیرد. تیغه های فولادی پانچ زیباتر هستند و هوا را از خود عبور می دهند.

این ویژگی آن ها را برای مناطق بادخیز مناسب کرده است و از تاب برداشتن تیغه کرکره در باد شدید جلوگیری می کند. از تیغه فولادی پانچ در گلخانه ها، حیاط منازل و انبارهای مواد غذایی استفاده می شود. روند تولید تیغه کرکره فولادی پانچ کمی پیچیده تر از مدل های دیگر است به همین دلیل قیمت بیشتری دارند.

  1. تیغه های فولادی ساده

ساده ترین مدل تیغه کرکره برقی فولادی، تیغه ساده است. هیچ شکل یا سوراخی در سطح تیغه های فولادی کرکره برقی وجود ندارد و به صورت یکپارچه ساخته می شوند. از آنجایی که مراحل تولید تیغه کرکره فولادی ساده کوتاه تر است، قیمت بسیار کمتری نسبت به مدل های دیگر دارد.

اگر این تیغه ها را با رنگ الکترواستاتیک رنگ کنیم از نظر ظاهری شبیه به تیغه های آلومینیومی خواهند شد. 👈 انواع تیغه کرکره برقی آلومینیوم👉از پرکاربردترین تیغه های بازار هستند که وزن کم و مقاومت بالایی در برابر اکسایش دارند. انتخاب میان تیغه های فولادی کرکره برقی و تیغه آلومینیومی بسیار سخت است.

  1. تیغه های فولادی میکس

معمولاً تیغه های کرکره دارای اندازه یکسانی هستند اگر از تیغه های 2 سانتی متری در میان تیغه های اصلی استفاده شود به آن ها تیغه فولادی میکس گفته می شود. تیغه کرکره برقی فولادی میکس نرم تر و وران تر باز و بسته می شود. به همین دلیل از آن استقبال زیادی شده است. سایر مدل های تیغه فولادی کرکره برقی با سر و صدای بیشتری حرکت می کنند و این یکی از معایب تیغه های فولادی کرکره برقی بوده که در تیغه های فولادی کرکره برقی میکس تا حدودی برطرف شده است.

  1. تیغه های فولادی تایسیز

اگر سری به بازار کرکره های برقی زده باشید مشاهده می کنید که انواع برند تیغه کرکره برقی در بازار وجود دارند. یکی از بزرگ‌ترین برندهای تولید تیغه کرکره برقی فولادی شرکت تایسیز در اراک است که محصولات خود را به صورت فول پانچ و ساده در بازار عرضه می کند. تیغه فولادی تایسیز امنیت و دوامی بالا دارد و نامی شناخته شده در بازار کرکره های برقی است.

  1. تیغه های فولادی تک جداره

اگر از یک لایه فولاد برای تولید تیغه کرکره فولادی استفاده شود به آن تک جداره می گویند. این درب ها نیز امنیت بالایی دارند و نمی توان به سادگی آن ها را برش داد یا خم کرد. به همین دلیل تیغه فولادی کرکره با نام تیغه های ضد سرقت نیز شناخته می شوند.

  1. تیغه های فولادی دو جداره

آخرین مدل تیغه فولادی کرکره برقی مدل دو جداره است. در تولید تیغه کرکره فولادی دو جداره علاوه بر یک لایه فولاد از فوم نیز استفاده شده است. این فوم ها از عبور هوای گرم یا سرد جلوگیری می کنند و با سر و صدای کمتری جمع می شوند. این تیغه ها با نام تیغه فولادی فوم دار نیز در بازار شناخته می شوند.

مزایای تیغه های فولادی کرکره برقی

مزایا تولید تیغه کرکره فولادی

مزایای تیغه های فولادی کرکره برقی

در صورتی که تیغه های فولادی کرکره برقی را انتخاب کرده باشید از مزایای بسیار زیادی بهره مند خواهید شد. برخی از مزایای خرید تیغه فولادی کرکره عبارت اند از:

  1. مقاومت در برابر آب و هوا

فولاد از مستحکم ترین آلیاژهایی است که مقاومت خوبی در شرایط آب و هوایی مختلف دارد. این فلز در مقابل تابش نور خورشید، بارش برف و باران مقاوم است.

  1. عایق حرارتی و صوتی

ضخامت فولاد از آلومینیوم و پلی کربنات بیشتر است و گرما و سرما را کمتر از خود عبور می دهد. به همین دلیل تیغه کرکره برقی فولادی به عنوان عایقی حرارتی و صوتی شناخته می شود.

  1. مقاوم در برابر ضربه و فشار

اگر درب کرکره برقی در معرض فشار یا ضربه است باید تیغه فولادی را برای آن انتخاب کنید. زیرا فولاد مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربه و فشار از خود نشان می دهد.

  1. امنیت بالا

برای نصب کرکره برقی امن باید به سراغ تیغه های فولادی بروید. این تیغه ها به راحتی خم نمی شوند یا برش نمی خورند به همین دلیل بسیار امن هستند. به طور مثال از تیغه فولادی ایران برای مکان هایی مانند بانک ها، طلافروشی ها و صرافی ها استفاده می شود زیرا کاملاً ضد سرقت هستند.

  1. طول عمر خوب

در مقایسه با سایر تیغه های کرکره برقی، تیغه فولادی کرکره برقی طول عمر بالاتری دارد. این هم یکی از مزایای انتخاب تیغه های فولادی برای کرکره برقی بوده و دلیل خوبی برای تولید تیغه کرکره فولادی به صورت انبوه است.

عوامل تأثیرگذار بر قیمت تیغه فولادی کرکره برقی

بسیاری از مشتریان قبل از هر انتخابی می خواهند از قیمت کرکره برقی فولادی مطلع شوند. عوامل مختلفی بر قیمت تیغه فولادی کرکره تأثیر می گذارد که در ادامه هر یک را با یکدیگر بررسی می کنیم:

  1. ضخامت تیغه

هر چه ضخامت تیغه فولادی کرکره بیشتر باشد قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد. پس اولین پارامتری که بر روی قیمت این محصول تأثیر می گذارد، ضخامت تیغه های فولادی است.

  1. مدل تیغه

همانطور که به آن اشاره کردیم تیغه کرکره برقی فولادی در مدل های مختلفی تولید می شود. اگر مدل پانچ، فوم دار یا تیغه فولادی تایسیز را انتخاب کنید باید هزینه بیشتری پرداخت نمایید. معمولاً تولید تیغه کرکره فولادی به روش های مختلفی انجام می شود. به طور مثال تیغه فولادی پانچ تولید پیچیده تری دارند و قیمت گذاری آن ها با دیگر مدل های تیغه فولادی کرکره برقی تفاوت دارد.

  1. ابعاد درب

هر چه اندازه محلی که می خواهد کرکره برقی در آن نصب شود بزرگتر باشد، به تیغه های بیشتری نیاز دارد و در نهایت هزینه تمام شده آن بیشتر می شود.

کرکره برقی فولادی یا گالوانیزه

کاربرد تیغه های فولادی کرکره برقی

کرکره برقی فولادی یا گالوانیزه

شاید میان انتخاب کرکره برقی فولادی و گالوانیزه با شک و تردید روبرو شده باشید. تیغه های گالوانیزه با استفاده از ورق گالوانیزه تولید می شوند که با رنگ الکترواستاتیک پوشانده می شوند. این تیغه ها در برخی از موارد دچار زنگ زدگی می شوند در صورتی که فولاد کاملاً ضد اکسایش است. بسیاری از سودجویان تیغه های گالوانیزه را با نام تیغه کرکره برقی فولادی به فروش می رسانند به همین دلیل مهم است که باید انتخاب تیغه های فولادی کرکره برقی خود را از میان برندهای شناخته شده و شرکت های معتبر انجام دهید.

کاربرد کرکره برقی فولادی

از تیغه های فولادی کرکره برقی برای اماکنی مانند واحدهای صنعتی و تجاری، انبارها، پارکینگ ها، سوله ها، مدارس و اسکله های بارگیری استفاده می شود. همچنین این تیغه ها برای فروشگاه ها و مراکز تجاری نیز مناسب هستند. از تیغه های فولادی ضد سرقت برای حفاظت از مؤسسات مالی، بانک ها، طلافروشی ها و صرافی ها استفاده می شود.

برای درب پارکینگ و منازل مسکونی بهتر است از تیغه های فولادی دو جداره یا فوم دار استفاده کنید تا سر و صدای کمتری تولید کنند.

راهنمای خرید کرکره برقی فولادی

شما می توانید تیغه های فولادی کرکره برقی را در مدل های پانچ، ساده، میکس، تایسیز، تک جداره و دوجداره خریداری کنید. ضخامت تیغه، مدل آن و ابعاد درب بر روی قیمت نهایی تیغه کرکره فولادی تأثیر می گذارند. در صورت انتخاب این محصول از مزیت هایی مانند مقاومت بالا در برابر آب و هوا، عایق بندی صوتی و حرارتی، مقاومت خوب در برابر ضربه و فشار،  امنیت بالا و طول عمر خوب آن بهره مند خواهید شد.

برای خرید تیغه کرکره برقی فولادی باید به فروشگاهی مراجعه کنید که تیغه های برندهای معتبر را در اختیار شما قرار می دهد. جنرال در تیغه فولادی کرکره برقی را در مدل های متنوع و با نام های معتبر به مشتریان ارائه می کند. در جنرال در نه تنها می توانید خریدی آسان داشته باشید بلکه این مجموعه بسیاری از محصولات خود را با ضمانت و خدمات پس از فروش به شما عرضه می کند.

درباره مهدی شعبانی

من مهدی شعبانی رئیس هیئت مدیره جنرال در هستم؛ به خاطر سابقه 10 ساله‌ام در زمینه کرکره برقی و درب اتوماتیک همیشه مقالات سایت رو بازنگری میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *