همه چیز راجع به کرکره برقی

تیغه پلی کربنات

تیغه پلی کربنات

امروزه می توان تیغه پلی کربنات را در زمره ی تیغه های مدرن در صنعت درب اتوماتیک قرار داد. تیغه پلی کربنات یا تیغه شفاف دارای ویژگی های خاصی می باشد که به راحتی توانسته نیازهای افراد جامعه را در این صنعت برطرف کند.

تیغه پلی کربنات از جنس مواد پلی کربن و از مقاوم ترین پلیمر ساخته شده که مقاومت مکانیکی بالایی دارد ، همین ویژگی باعث شده در مقایسه با سایر تیغه ها از ایمنی بیشتری در برابر سرقت برخوردار باشد به گونه ای که دارای تاییدیه امنیتی از پلیس پیشگیری نیروی انتظامی می باشد، همچنین جهت استحکام بیشتر این تیغه ها در میان فواصل آن ها از لوله هایی از جنس آلومینیوم ( با عرض دهنه تا 3.50 ) و استیل (عرض دهنه بالای 3.50 ) استفاده می شود که امنیت را دو چندان می کند.

تیغه پلی کربنات در جاهایی که نیاز باشد تا محیط داخل رویت شود استفاده می شود ازجمله اماکنی مانند بانک ها ، صرافی ها، طلا فروشی ها و … برای بالارفتن امنیت مغازه از این تیغه ها استفاده می کنند تا در هنگام بسته بودن اگر چراغی روشن یا شخصی داخل باشد از محیط بیرون دیده شود.

تیغه پلی کربنات ( شفاف ) علاوه بر عبور نور و محافظت در برابر اشعه UV، ضد گلوله و همچنین خواص غیر قابل اشتعال و ضد اشعه ماوراء بنفش را دارا می باشد، بسیار شکیل و زیبا در رنگ های گوناگون از جمله برنزی، یاقوتی، مسی و رنگ های اکلیلی ساخته می شود.

پلی کربنات در صنعت به عنوان فولاد پلاستیکی نیز شناخته می شود به گونه ای که حتی با چکش و پتک هم قابل شکستن نمی باشد.

ضخامت تیغه پلی کربنات از 2 میلی متر تا 5 میلی متر در بازار می باشد که در تیغه های 5 میلی متر وزن آن در هر مترمربع 12 کیلو گرم می رسد ، به علت سنگین بودن این تیغه ها استفاده از موتورهای چینی توصیه نمی شود. این تیغه ها در وزن های پایین تر فقط کاربرد زیبایی دارد و از حالت امنیتی خارج می شود.

تیغه های پلی کربنات علاوه بر تمام مزایایی که دارد به شدت در برابر عوامل محیطی و جوی مقاومت بالایی دارد.در این نسل از تیغه ها جذب رطوبت، پوسیدگی، فرسایش و بسیاری از عوامل منفی جوی وجود ندارد.

از تیغه های پلی کربنات می توان به صورت ترکیبی با تیغه های آلومینیومی نیزاستفاده کرد.

تیغه های پلی کربنات در انواع مختلف تولید می شود که یکی از معروف ترین انواع این تیغه، تیغه پلی کربنات شفاف زواری یا غضروف دار است که در این نوع تیغه ها برای اتصال پانل های شفاف بین دو پانل رول آلومینیوم با ضخامت ۶ میلی متری در بین پانل ها و دو طرف قرار می گیرد.

برای اینکه تیغه ها امکان جابه جایی و تعمیر و نصب را داشته باشند با زاویه ۴۵ درجه اجرا می شوند. جنس غضروف که در بین پانل پلی کربنات مورد استفاده است از آلومنیوم آکسترود شده است که دارای مقاومت و کیفیت بسیار بالایی باید باشد. زیرا وجود این زوارها موجب اتصال تیغه پلی کربنات و در نتیجه موجب افزایش استحکام و مقاومت کرکره می شود.

تیغه پلی کربنات لوله ای نیز مانند تیغه های غضروف دار آلومنیومی هستند که برای اتصال پانل تیغه ها در آن ها از لوله های استیل و آلومینیومی استفاده می شود.

شما می توانید در تیغه پلی کربنات لوله ای از قفل های مکانیکی و الکترونیکی استفاده کنید. تفاوت تیغه پلی کربنات لوله ای و زواری تنها در ضخامت تیغه ها و قطر لوله یا زوار می باشد.اولین و مهم ترین عامل تاثیرگذار، نوع و برند مواد اولیه پلی کربن و همچنین ضخامت قطعات تولید شده و وزن تیغه تولید شده و وزن تیغه کرکره و میزان مصرف پلی کربنات در هر مترمربع کرکره تولید شده می باشد. عامل دیگر جنس ( آلومینیوم یا استیل )  اتصال تیغه هاست.

 

 

 

author-avatar

درباره حسین کافی

اینجانب حسین کافی متخصص در زمینه کرکره برقی ، شیشه سکوریت و درب های اتوماتیک فریم دار هستم و به عنوان مسئول تولید محتوا ، مسئول تحقیق و توسعه و مدیر سایت جنرال در در این شرکت مشغول فعالیت می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *