مقالات آموزشی

تنظیم اتوماتیک بسته شدن کرکره برقی

تنظیم اتوماتیک بسته شدن کرکره برقی

طریقه تنظیم تایم کرکره برقی

تنظیم اتوماتیک بسته شدن کرکره برقی پس از 👈 خرید کرکره برقی👉 و نصب آن، یکی از اقداماتی است که برای پارکینگ های فعال و پر رفت و آمد ضروری است؛ چراکه با تنظیم خودکار بسته شدن کرکره برقی، حتی اگر فراموش کنید کرکره را پایین دهید، دیگر لازم نیست نگران باز ماندن درب پارکینگ باشید. در این مقاله به نحوه تنظیم تایم کرکره برقی پرداخته ایم.

پیش از تصمیم به نصب تایمر کرکره برقی باید توجه داشته باشید که در صورت عدم نیاز به تنظیم تایم مرکز کنترل درب پارکینگ، ممکن است متحمل هزینه های ناخواسته شوید یا با استهلاک یراق آلات کرکره برقی مواجه شوید. برای آشنایی با دکمه تایم در کرکره برقی و روش تنظیم تایم کرکره برقی به خواندن ادامه دهید

آموزش تنظیم اتوماتیک بسته شدن کرکره برقی

نحوه تنظیم تایم کرکره برقی

آموزش تنظیم اتوماتیک بسته شدن کرکره برقی

بهتر است این قابلیت را فقط برای پارکینگ منازل فعال کنید و توصیه می‌شود درصورت نصب کرکره برقی برای مغازه ها و فروشگاه ها این قابلیت را غیر فعال کنید. طریقه تنظیم اتوماتیک بسته شدن کرکره برقی به این صورت است که بر روی مدار فرمان، ۳ عدد دیب سوئیچ وجود دارد که اولین شاسی برای فعال کردن و غیر فعال کردن اتوماتیک بسته شدن کاربرد دارد. اگر Auto Close – Dip Switch را بر روی وضعیت On قرار دهید کرکره پس از گذشت زمان مشخص اتوماتیک پایین می آید و اگر خواستید این برنامه را غیر فعال کنید.

کافی است این Dip Switch را بر روی وضیعیت Off قرار دهید گاهی اوقات پس از آن که برنامه اتوماتیک بسته شدن را فعال کردید، خواهید دید کرکره پس از گذشت زمان مشخص بالا می رود یعنی به جای این که کرکره اتوماتیک بسته شود، اتوماتیک باز می شود و این مشکل به علت جابجا بسته شدن شدن سیم های موتور بوجود آمده است. برای رفع این مشکل کافیست دیپ سوئیچ L/R را تغییر جهت دهید، کار این دیپ سوییچ این است که چپ گرد و راست گرد موتور را تغییر دهد.

روش تنظیم تایم کرکره برقی

نصب تایمر کرکره برقی

برای فعال کردن این برنامه شاسی Time را از رو مدار فرمان یک ثانیه فشار دهید یک LED به نشانه فعال بودن برنامه، روشن می شود، در این لحظه دکمه D بر روی ریموت را بزنید، پس از طی شدن زمان دلخواه دوباره دکمه D را بزنید، فاصله بین زدن دکمه D اول تا دوباره زدن دکمه D مدت زمان اتوماتیک بسته شدن درب محسوب می شود.

تنها روش تنظیم تایم کرکره برقی:

برای تنظیم تایم کرکره برقی فقط یک روش وجود دارد: تنظیم اتوماتیک بسته شدن کرکره با نصب تایمر درب پارکینگ با استفاده از مرکز کنترل؛ در این بخش به توضیح و آموزش این روش خواهیم پرداخت. این روش تنظیم تایمر کرکره برقی از این دو گام تشکیل شده است:

1- فعال کردن اتوماتیک بسته شدن کرکره برقی

برای تنظیم تایم کرکره برقی باید به سراغ رسیور(مرکز کنترل) بروید. برای تنظیم تایم کرکره برقی با استفاده از این روش، دکمه auto close را پیدا کنید و برای فعال کردن تایمر درب اتوماتیک و تنظیم زمان اتوماتیک بسته شدن کرکره برقی آن را در حالت روشن (On) بگذارید. در تصویر زیر، کلید شماره 1 که دارای دو نوشته: غیرفعال و کنترل دستی است، میکروسوییچی است که وظیفه اتوکلوز را بر عهده دارد. لازم به ذکر است که در صورت نیاز به غیرفعال کردن اتوماتیک بسته شدن درب پارکینگ، باید این سوییچ را در حالت غیر فعال(off) تنظیم کنید.

۲- تنظیم زمان بسته شدن کرکره

با فعال شدن قابلیت بسته شدن خودکار کرکره برقی، پس از رسیدن تیغه ها به بالاترین حد برنامه ریزی شده، کرکره به طور پیش فرض 120 ثانیه منتظر می ماند و سپس بسته می شود. این زمان بندی در قالب یک برنامه در تنظیمات کرکره برقی ذخیر شده است. اگر این زمان بندی با مشکل مواجه بود از یک فرد متخصص برای رفع مشکل کمک بگیرید.

در صورتی که نصب تایمر کرکره برقی را با این روش انجام داده باشید و عملکرد دلخواه خود را مشاهده نکنید، باید با استفاده از سوییچ های چپ گرد و راست گرد به تنظیم تایم ریموت کنترل درب پارکینگ بپردازید. گاهی ممکن است این مشکل به واسطه خراب شدن قطعات داخلی یا 👈یراق آلات کرکره برقی👉 صورت بگیرد.

عملکرد دکمه تایم در کرکره برقی

گاهی دکمه تایم یا زمان به اشتباه برای نصب تایمر کرکره و تنظیم اتوماتیک بسته شدن کرکره برقی استفاده می شود. اما وظیفه این دکمه قطع برق کرکره است. دکمه تایم معمولا روی دو حالت ch5 یا ch10 قرار دارد.

 نحوه تنظیم تایم کرکره برقی بتا

تنظیم تایم کرکره برقی بتا تفاوت چندانی با سایر کرکره ها ندارد.به روش تنظیم کرکره برقی توجه کنید.. توضیح دادیم که یکی از وظایف سوییچ ها، فعال کردن اتوماتیک بسته شدن کرکره برقی است.

با دانشی که نسبت به این موضوع کسب کردید، auto close را فعال کنید (در حالت on قرار دهید). سپس کرکره پس از صرف مدت زمانی که مقرر شده پیش از بسته شدن خودکار بدون حرکت بماند، به صورت اتوماتیک بسته می شود. به این ترتیب می توانید تنظیم کرکره برقی بتا را با موفقیت به پایان برسانید.

نکات مهم در تنظیم اتوماتیک بسته شدن کرکره برقی

تنظیم تایم ریموت کنترل درب پارکینگ

4 نکته مهم در تنظیم اتوماتیک بسته شدن کرکره برقی

پیش از آن که تصمیم به تنظیم تایم مرکز کنترل درب پارکینگ خود بگیرید، باید از نکات لازم برای حفظ امنیت و سلامت افراد و … مطلع باشید. در صورتی که حین فعال نمودن تایمر کرکره برقی، زمان کوتاهی را برای مدت باز ماندن درب پارکینگ در نظر بگیرید، در صورت عدم وجود سنسور چشمی، ممکن است با مشکلاتی از جمله گیر کردن ماشین یا افراد زیر تیغه های کرکره مواجه شوید؛ با توجه به این موضوع، حتما پیش از انجام تنظیمات مربوط به تایمر کرکره برقی، زمان مورد نیاز برای ورود و خروج ماشین ها را در نظر بگیرید تا از خسارات جانی و مالی جبران ناپذیر جلوگیری کنید.

  • یکی دیگر از مواردی که باید هنگام تنظیم زمان بسته شدن درب پارکینگ به آن نیم نگاهی داشته باشید، ورود افراد غریبه به داخل پارکینگ است که در شرایطی که برای تایمر زمان زیادی در نظر گرفته باشید و به هر دلیلی به درب پارکینگ توجه نکنید اتفاق می افتد.
  • تنظیم تایمر کرکره برقی برای برخی کرکره ها بر اساس دقیقه و برای موارد دیگر بر حسب ساعت است؛ با مراجعه به دفترچه راهنمای مرکز کنترل کرکره برقی خود از نوع زمان بندی تایمر کرکره اطمینان حاصل کنید.
  • خوب است بدانید که در صورتی که کرکره برقی شما از اینترنت اشیاء (IoT) یعنی اتصال اینترنت و وای فای نیز بهره گرفته باشد، شما قادرید با گوشی هوشمند خود به مدیریت تایمر و تنظیمات پیشرفته بپردازید.
  • به تغییر زمان بندی ورود و خروج اداره یا مجتمع تجاری خود توجه داشته باشید و در صورت تغییر برنامه، تنظیم مجدد تایمر کرکره برقی را از یاد نبرید
  • در صورتی که فکر می کنید توانایی لازم برای انجام تنظیمات را ندارید، حتما از یک فرد متخصص کمک بگیرید تا به اجزای مرکز کنترل یا کرکره برقی آسیب نزنید.

سوالات متداول 

آیا تایمر کرکره برقی به اینترنت متصل می شود؟

همان طور که گفتیم در بعضی از رسیورها از این قابلیت بهره گرفته شده است؛ بنابراین می توانید با همگام سازی تایمر کرکره و تلفن همراه خود، از راه دور به تنظیم تایمر آن بپردازید.

آیا تایمر کرکره برقی روی موتور ساید هم نصب می شود؟

نصب تایمر کرکره برقی روی موتورهای ساید و توبلار انجام می شود اما باید مطمئن شوید که رسیور دارای این قابلیت در سیستم کرکره برقی نصب باشد. اگر کرکره برقی شما چنین قطعه ای ندارد، می توانید از طریق این لینک یک رسیور دارای اتوکلوز خریداری کنید.

تنظیم تایم ریموت کنترل درب پارکینگ چگونه است؟

شما قادر به تنظیم تایم مرکز کنترل نیستید؛ چرا که این تایم در زمان مونتاژ رسیور در کارخانه مبدا در چیپ های موجود روی برد مرکز کنترل برنامه ریزی شده است وهمچنین لازم است بدانید خود ریموت درب پارکینگ دارای تایمر نیست.

جمع بندی

در این مقاله برای تنظیم اتوماتیک بسته شدن کرکره برقی با استفاده از مدار فرمان توضیحاتی ارائه کردیم. همچنین تذکر دادیم که تنظیم تایم ریموت کنترل درب پارکینگ مخصوص پارکینگ های فعال و پر رفت و آمد است که این یعنی نصب تایمر کرکره برقی در پارکینگ های کم رفت و آمد لزومی ندارد و به صرفه تر است. امیدواریم با بهره گیری از مطالب در تنظیم تایم کرکره برقی موفق به دستیابی به عملکرد مطلوب کرکره برقی خود شوید.


شماره تماس : ۷ – ۰۵۱۳۲۷۶۰۴۷۴

ارسال پیام از طریق سایت

سایت های مرتبط: تیغه کرکره برقی  , وبلاگ درب اتوماتیک , وبلاگ کرکره برقی

لینک عضویت کانال ارتباطی ما : https://t.me/generaldoor

author-avatar

درباره حسین کافی

اینجانب حسین کافی متخصص در زمینه کرکره برقی ، شیشه سکوریت و درب های اتوماتیک فریم دار هستم و به عنوان مسئول تولید محتوا ، مسئول تحقیق و توسعه و مدیر سایت جنرال در در این شرکت مشغول فعالیت می‌کنم.

دیدگاهی در مورد “تنظیم اتوماتیک بسته شدن کرکره برقی

  1. مدرس گفت:

    سلام :کرکره برقی دو ایستگاه دارد (بالاو پایین)آیا امکان چهار ایستگاهه هم دارد(پایین-دوایستگاه مثلا در دو چهارم وسه چهارم وبالا)؟با تشکر.

    1. superadmin گفت:

      سلام لطفا با شماره های شرکت و بخش فنی تماس بگیرید ۰۵۱۳۲۷۶۰۴۷۴ الی ۷

  2. محمدی محمد گفت:

    بادرود
    از تنظیمات وفرکانسهای مختلف بگویید،واز تنوع وبازه ی فرکانسی مثل ۳۱۵،۴۳۳که رایج ومابقی ریموت همانند اتومبیل ها که از فرکانسهای فیکس استفاده نمی‌کنند ودائم تغییر فرکانس دارن ونحوه کد دادن بگیید,ممنون محمدی تعمیرات اراک برد

    1. حسین کافی گفت:

      سلام ممنون از نظر شما همکار عزیز
      در حال گردآوری مطالبی در همین مورد هستیم و بزودی انشار داده میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *