همه چیز راجع به کرکره برقی

تفاوت موتور کرکره برقی AC و DC

تفاوت موتور کرکره برقی AC و DC

شاید این سوال پیش بیاید که تفاوت موتور کرکره برقی AC و DC در چیست ، در جواب باید گفت این دو موتور کرکره برقی هر دو وظیفه تبدیل انرژی الکتریکی به مکانیکی را دارند اما از نظر ساختار ، عملکرد و کنترل متفاوت میباشند.

بزرگترن تفاوت این دو موتور در تغذیه آن میباشد موتور های AC دارای ورودی تغذیه متناوب و موتور های DC با جریان غیر متناوب یا جریان مستقیم میباشند.

تفاوت دیگر بین این موتورها نوع کنترل سرعت آن هاست. سرعت موتور DC با جریان سیم پیچ کنترل می شود، اما سرعت موتورهای AC با تغییر فرکانس ولتاژ ورودی انجام پذیر می باشد.

موتورهای DC مصرف برق کمتری نسبت به موتورهای AC دارند. درنتیجه سازنده ها قادر بوده اند که یک باتری بک آپ را ارائه کنند که در صورت قطع برق برای تأمین برق موتور ها عمل کنند. در مورد دمای عملکردی محیطی تفاوت چشمگیری بین موتور های  AC و DC وجود ندارد. بیشتر موتور ها طوری طراحی شده اند که در دامنه دمایی بین ۱۰- تا ۷۰+ درجه سانتیگراد عمل کنند. هر دو نوع آنها عملکرد خوبی دراین دامنه دمایی دارند.

یک مزیت قوی موتور های AC طول عمر آنهاست زیرا به جز یاطاقان ها، بخش هایی که در معرض سائیدگی و فرسایش باشند ندارند. طراحی موتورهای DC طوری بوده است که محدوده طول عمر کمتری داشته اند اما مدل های پیشرفته تری از آنها نیز ساخته شده است که میزان طول عمر نزدیک تری به موتورهای AC دارا می باشند.
موتور DC عملیات کارآمدتر، دقیق تر، بی صداتر و روان تر را ارائه می کنند در صورتیکه  موتور AC موتوری با طول عمر بیشتری دارند.

جهت کسب اطلاعات کامل از طریق زیر با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس : ۷ – ۰۵۱۳۲۷۶۰۴۷۴

سایت های مرتبط: www.akzar.com  , www.generaldoor.mihanblog.com , www.generaldoor.blogfa.com

لینک عضویت کانال ارتباطی ما : https://t.me/generaldoor

author-avatar

درباره حسین کافی

اینجانب حسین کافی متخصص در زمینه کرکره برقی ، شیشه سکوریت و درب های اتوماتیک فریم دار هستم و به عنوان مسئول تولید محتوا ، مسئول تحقیق و توسعه و مدیر سایت جنرال در در این شرکت مشغول فعالیت می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *