مقالات آموزشی, همه چیز راجع به کرکره برقی

انواع تیغه کرکره برقی آلومینیوم

انواع تیغه کرکره برقی آلومینیوم

معرفی انواع تیغه کرکره برقی آلومینیوم (راهنمای کامل)

تیغه های کرکره برقی با توجه به جنسی که ساخته می شوند، نامگذاری می گردند. انواع کرکره برقی آلومینیومی از جمله پرفروش ترین محصولات در داخل ایران هستند. در این مطلب ضمن معرفی کامل انواع تیغه کرکره برقی آلومینیوم قصد داریم تا کاربرد، نحوه تولید و مزایای استفاده از آن را نیز برای شما بیان کنیم. در ادامه تمامی این موارد را به طور کامل بیان کرده ایم با ما همراه باشید.

کرکره برقی آلومینیوم چیست؟

قبل از اینکه به معرفی کامل انواع تیغه آلومینیومی کرکره برقی بپردازیم خوب است بدانیم که کرکره برقی آلومینیوم چیست؟ اگر در هنگام ساخت تیغه کرکره برقی از شمش 6063 آلومینیوم یا بیلت استاندارد آن استفاده شود، تیغه کرکره برقی آلومینیوم تولید می گردد. این تیغه ها رایج ترین محصولات در بازار ایران هستند. وزن کم، ظاهر زیبا، مقاومت خوب و قیمت مقرون به صرفه از جمله ویژگی هایی است که دلیل اصلی فروش بالای انواع تیغه آلومینیوم کرکره برقی شده است.

انواع کرکره برقی آلومینیومی با رنگ کوره ای الکترواستاتیک پوشانده می شوند. این رنگ مقاومت آن ها را در مقابل خوردگی و اکسایش افزایش می دهد. آلیاژ آلومینیوم به خودی خود در مقابل زنگ زدگی مقاوم است. رنگ مناسب نیز طول عمر آن را افزایش می دهد. برای مشاهده 👈 لیست قیمت کرکره برقی 👉 به روز کلیک کنید.

انواع تیغه کرکره برقی آلومینیوم کدام است؟

تیغه های آلومینیوم کرکره برقی را می توان بر اساس رنگ، سایز، تعداد پل و ضخامت به انواع مختلفی تقسیم کرد. در ادامه می خواهیم انواع تیغه آلومینیوم کرکره برقی را بر اساس نوع تیغه به شما معرفی کنیم:

تیغه آلومینیومی کرکره برقی فوم دار

تولید کرکره آلومینیومی با تیغه فوم دار

  1. کرکره آلومینیومی با تیغه فوم دار

گاهی تولید تیغه آلومینیومی کرکره برقی همراه با یک لایه فوم انجام می شود؛ در نهایت محصول تولیدی کرکره آلومینیومی با تیغه فوم دار نامیده خواهد شد؛ با قرار گرفتن فوم ها، درب کرکره برقی در برابر صوت و حرارت عایق خواهد شد. این کرکره ها با صدای کمتری باز و بسته می شوند.

تیغه آلومینیومی کرکره برقی غضروف دار

تولید تیغه کرکره آلومینیوم غضروف دار

  1. تیغه کرکره آلومینیوم غضروف دار

اگر در میان تیغه ها از پل های کوچکتر با نام غضروف استفاده شود، تیغه کرکره آلومینیوم غضروف دار تولید می گردد. تیغه های آلومینیوم کرکره برقی که غضروف دارند روان تر باز یا بسته می شوند و صدای کمتری تولید می کنند. برخی از مشتریان معتقد هستند که این مدل از انواع کرکره برقی آلومینیومی زیباتر است.

تیغه آلومینیومی کرکره برقی قوس دار

مشخصات تیغه آلومینیوم کرکره برقی قوس دار

  1. تیغه آلومینیوم کرکره برقی قوس دار

اگر تیغه ها به صورت منحنی تولد شوند، زیبایی ظاهری بیشتری پیدا می کنند. انواع تیغه آلومینیوم کرکره برقی قوس دار طرفداران بیشتری دارند و سهم بزرگی از فروش تیغه های آلومینیومی را به خود اختصاص می دهند. تیغه کرکره آلومینیوم اراک قوس دار بسیار باکیفیت و زیبا است. ما خرید این تیغه را به شما پیشنهاد می کنیم.

یکی دیگر از تیغه های ارزان قیمت، تیغه کرکره برقی پلی کربنات است که وزنی بسیار کم دارند. این تیغه ها نور را از خود عبور می دهند ولی مقاومت بالایی در برابر خط و خش ندارند.

مزایای تیغه آلومینیوم کرکره برقی

ویژگی های تیغه های آلومینیوم کرکره برقی

مزایای تیغه آلومینیوم کرکره برقی

بی دلیل نیست که انواع تیغه کرکره برقی آلومینیوم در بازار پرفروش هستند. با خرید این تیغه های سبک، کاربردی و مقاوم از مزیت های زیادی بهره مند خواهید شد. در میان 👈 انواع برند تیغه کرکره برقی 👉، کیفیت تیغه کرکره آلومینیوم اراک بسیار بالا است و یکی از پرفروش ترین محصولات عرضه شده در بازار می باشد. برخی از مزایای خرید و اجرای تیغه های آلومینیوم کرکره برقی به شرح زیر هستند:

  1. وزن منطقی

آلومینیوم چگالی پایین تری از فولاد دارد. وزن منطقی انواع تیغه آلومینیوم کرکره برقی کاربرد آن را بیشتر کرده است. این تیغه ها با هر دو مدل موتور تیوبلار و ساید باز و بسته می شوند؛ پس دست شما در انتخاب نوع موتور نیز باز است. وزن کم آلومینیوم از استهلاک قطعات و ریل ها نیز جلوگیری می کند.

  1. ضد سرقت بودن

ضخامت و مقاومت تیغه های آلومینیوم کرکره برقی بسیار مطلوب است به همین دلیل جزو تیغه های ضد سرقت به حساب می آید. این تیغه ها به راحتی خم نمی شوند و حفاظت خوبی از فروشگاه، انبار، حیاط یا پارکینگ انجام می دهند. سارقین نمی توانند به این تیغه ها آسیب بزنند.

  1. خرابی کم تیغه آلومینیوم

عوامل مکانیکی و محیطی کمترین تأثیر را بر روی تیغه کرکره آلومینیوم اراک دارند به همین دلیل خرابی کمتری در این تیغه ها مشاهده می شود. وزن کم آلومینیوم از استهلاک آن جلوگیری می کند و در نتیجه نگهداری آن ها آسان تر و خرابی تیغه ها کمتر خواهد شد.

  1. تعمیرات سریع و آسان

رفع عیب در انواع کرکره برقی آلومینیومی آسان تر است. نصاب به راحتی می تواند این تیغه ها را تعمیر کند؛ حتی هزینه اجرا و نصب این تیغه ها نیز بسیار کم است. تعمیرات سریع و آسان انواع تیغه کرکره برقی آلومینیوم باعث استقبال مشتریان از این تیغه ها شده است.

  1. دوام بالا

آلومینیوم به رطوبت واکنش نشان نمی دهد و در محیط های مرطوب زنگ نمی زند؛ این امر دلیل اصلی دوام بالای انواع تیغه آلومینیوم کرکره برقی است؛ پس اگر می خواهید از درب کرکره برقی در مناطق با آب و هوای شرجی و مرطوب استفاده کنید بهتر است به سراغ تیغه های آلومینیومی بروید.

  1. مقاومت در برابر خوردگی

تیغه ها در داخل ریل کرکره برقی قرار می گیرند و به طور مکرر بسته و باز می شوند. آلومینیوم مقاومت خوبی در برابر خوردگی دارد؛ اگر در طرفین تیغه های آلومینیوم کرکره برقی از مویی استفاده کنید، مقاومت آن در برابر خوردگی چند برابر خواهد شد. در هر صورت این تیغه ها برای استفاده طولانی مدت مناسب تر هستند.

  1. قیمت مناسب

آخرین مزیت تیغه آلومینیوم کرکره برقی، قیمت مناسب آن است. این تیغه ها با قیمتی مقرون به صرفه در دسترس شما قرار دارند. در صورتی که تیغه های فولادی با هزینه گران تر تمام می شوند و استهلاک آن ها به دلیل وزن زیادشان بیشتر است. با خرید تیغه کرکره آلومینیوم اراک می توانید کرکره ای باکیفیت را با قیمتی مناسب تهیه کنید.

ابعاد تیغه کرکره برقی آلومینیوم

تیغه های آلومینیوم کرکره برقی در ابعاد مختلفی تولید می شوند که هر یک برای مکانی مناسب هستند. در ادامه اندازه و ابعادهای مختلف تیغه کرکره برقی را بیان کرده ایم.

  1. تیغه های 6 سانتیمتری آلومینیومی

در روند تولید تیغه آلومینیومی کرکره برقی از پروفیل های 6 سانتیمتری یا همان 60 میلیمتری استفاده می شود. این تیغه ها برای نصب در مکان هایی مانند پنجره های کوچک و انواع خودروهای باری کامیون و کامیونت مناسب هستند.

  1. تیغه های 8 سانتیمتری آلومینیومی

این تیغه آلومینیوم کرکره برقی دارای عرض 8 سانتیمتر یا 80 میلیمتر هستند و در دو شکل تک پل و دو پل تولید می شوند. وزن این تیغه ها در هر مترمربع بین 4 تا 8 کیلوگرم است. از انواع تیغه آلومینیوم کرکره برقی 80 میلیمتری برای درب مغازه، فروشگاه، پارکینگ یا حیاط تا حداکثر مساحت 15 مترمربع استفاده می گردد.

  1. تیغه های 10 سانتیمتری آلومینیومی

پهن ترین تیغه های آلومینیوم کرکره برقی دارای عرضی به طول 10 سانتیمتر هستند. این تیغه ها معمولاً برای کارخانه، سوله، انبار و گاراژ مناسب هستند.

کاربرد تیغه های آلومینیوم کرکره برقی

کاربرد انواع تیغه کرکره برقی آلومینیوم

کاربرد تیغه های آلومینیوم کرکره برقی

کاربرد انواع کرکره برقی آلومینیومی بسیار گسترده است. برخی از مکان هایی که می توان در آن ها از انواع تیغه آلومینیوم کرکره برقی استفاده نمود به شرح زیر هستند:

  • فروشگاه های بزرگ
  • مغازه های کوچک
  • درب حیاط و پارکینگ
  • پنجره ها و تراس
  • کارخانجات، سوله ها و انبارها
  • استخرها
  • گاراژ
  • سقف های متحرک
  • ایستگاه های آتش نشانی
  • آشیانه هواپیماها
نحوه تولید تیغه کرکره برقی آلومینیوم

مراحل تولید تیغه آلومینیومی کرکره برقی

نحوه تولید تیغه آلومینیومی کرکره برقی

تولید تیغه آلومینیومی کرکره برقی دارای مراحل زیر است:

  • ابتدا بیلت استاندارد آلومینیوم یا شمش 6063 را خریداری می کنند.
  • سپس این آلیاژ وارد دستگاه اکسترود می شود.
  • در مرحله بعد شمش آلومینیوم به شکل قالب مدنظر درآمده و از دستگاه خارج می گردد.
  • امکان انتخاب ضخامت، سطح مقطع، شکل و مدل تیغه آلومینیومی با توجه به قالب انتخابی وجود دارد.
  • پس از آن انواع تیغه کرکره برقی آلومینیوم با رنگ الکترواستاتیک مناسب رنگ آمیزی می شوند.
  • در نهایت در کنار سایر لوازم کرکره برقی قرار می گیرد و مونتاژ خواهد شد.

عوامل تأثیرگذار در قیمت تیغه های آلومینیوم کرکره برقی

عوامل مختلفی بر روی قیمت تیغه آلومینیوم کرکره برقی تأثیر می گذارد که در ادامه به طور مختصر به هر یک از آن ها اشاره می کنیم:

  • مدل تیغه: تولید تیغه آلومینیومی کرکره برقی در مدل های مختلفی انجام می شود. مدل های قوس دار، فوم دار و غضروف دار قیمت بیشتری نسبت به تیغه های تخت و ساده دارند.
  • ضخامت ورق: هر چه ضخامت ورق آلومینیومی بیشتر باشد، قیمت تیغه های آلومینیوم کرکره برقی بیشتر خواهد شد.
  • ابعاد درب: برای پوشاندن درب های بزرگتر با انواع تیغه کرکره برقی آلومینیوم باید هزینه بیشتری پرداخت کرد، هر چه درب کوچکتر باشد قیمت تمام شده کرکره برقی کمتر خواهد شد.

چکیده انواع تیغه کرکره برقی آلومینیوم

از انواع تیغه آلومینیوم کرکره برقی در بازار ایران استقبال خوبی شده است. این تیغه ها به روش اکسترود و از بیلت استاندارد آلومینیوم ساخته می شوند. تیغه های فوم دار، غضروف دار، قوس دار و تحت از انواع کرکره برقی آلومینیومی هستند. تیغه های آلومینیوم کرکره برقی در ابعاد 6، 8 و 10 سانتیمتری تولید می شوند.

این تیغه ها برای مغازه، فروشگاه، حیاط، پارکینگ، انبار، سوله، ماشین های باری، استخرها و ایستگاه های آتش نشانی مناسب هستند. وزن کم، ضد سرقت بودن، خرابی کمتر، تعمیرات آسان، دوام بالا، مقاومت در برابر خوردگی و قیمت مناسب از جمله مزایای انتخاب تیغه آلومینیوم کرکره برقی است.

شما می توانید باکیفیت ترین تیغه کرکره آلومینیوم اراک را از جنرال در خریداری کنید. کارشناسان ما آماده ارائه مشاوره ای رایگان برای انتخاب نوع تیغه، مدل موتور و سایر تجهیزات کرکره برقی به شما هستند. تیغه هایی که در این مجموعه به شما عرضه می شوند همگی دارای ضمانت هستند.

درباره مهدی شعبانی

من مهدی شعبانی رئیس هیئت مدیره جنرال در هستم؛ به خاطر سابقه 10 ساله‌ام در زمینه کرکره برقی و درب اتوماتیک همیشه مقالات سایت رو بازنگری میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *