مقالات آموزشی, اخبار

همه چیز درباره نصب شیشه بالکنی که باید بدانید!

همه چیز درباره نصب شیشه بالکنی

اگر می خواهید نصب شیشه بالکنی را به صورت اصولی انجام دهید باید این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید. ابتدا باید با ضرورت نصب شیشه سکوریت برای بالکن آشنا شوید سپس مراحل اجرای کار و همچنین لوازم موردنیاز را به شما معرفی می کنیم. پوشاندن بالکن با شیشه جایگاه خوبی در معماری مدرن دارد به همین دلیل بسیاری از افراد این کار را در منزل یا محل کار خود انجام می دهند. ما کاملترین اموزش نصب بالکن شیشه ای را تهیه کرده ایم و قصد داریم تا به شما مشتریان عزیز فروشگاه جنرال در ارائه کنیم. برای اطلاع از 👈 لیست قیمت کرکره برقی 👉 کلیک کنید.

شیشه بالکنی چیست و چه کاربردی دارد؟

قبل از آن که با نصب شیشه بالکنی آشنا شوید ابتدا باید این نوع پوشش پرطرفدار را به شما معرفی نماییم. شما می توانید فضای بالکن یا تراس خود را با شیشه بپوشانید. معمولاً شیشه بالکنی را از میان شیشه های سکوریت شده انتخاب می کنند زیرا این شیشه ها 5 تا 7 برابر مقاوم تر از شیشه های معمولی هستند.

با نصب شیشه سکوریت برای بالکن هدررفت انرژی را کم خواهید کرد. این شیشه ها نه تنها فضای بالکن شما را زیباتر می کنند بلکه به شما این امکان را می دهند که در همه فصول سال و در گرما و سرمای شدیدی نیز از بالکن خود استفاده کنید. پس از مطالعه اموزش نصب بالکن شیشه ای می توانید این نوع شیشه را برای زیباتر شدن ساختمان خود اجرا نمایید. مجموعه جنرال در باکیفیت ترین شیشه های سکوریت بالکنی را همراه با یراق آلات نصب در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید محصولات متنوع این مجموعه معتبر را در صفحه اصلی جنرال در مشاهده کنید.

چرا نصب شیشه بالکنی را توصیه می کنیم؟

چرا نصب شیشه بالکنی را توصیه می کنیم؟

نصب شیشه سکوریت برای بالکن مزایای زیادی دارد به همین دلیل اکثر معماران از آن در طراحی خود استفاده می کنند. شما هم اگر می خواهید بالکن یا تراس خود را کاربردی تر، امن تر و زیباتر کنید می توانید از انواع شیشه سکوریت موجود در بازار برای این کار استفاده نمایید. ما در جنرال در قیمت ریل فریم شیشه سکوریت را به شما مشتریان عزیز ارائه می کنیم تا بتوانید بودجه موردنیاز برای نصب شیشه بالکنی را محاسبه کنید.

ما معتقدیم که نصب شیشه برای بالکن و تراس ضروری است زیرا:

1- ویو را بهتر می کند

پس از آن که اموزش نصب بالکن شیشه ای مطالعه کرده و برای اجرای آن اقدام کردید خواهید دید که چقدر ویو شما بهتر می شود. این شیشه ها امکان استفاده از بالکن و تراس را در تمام فصول سال به شما می دهند. شما می توانید فضای بالکن را به محلی برای استراحت و تماشای بیرون تبدیل کنید. این فضا برای کسانی که در آپارتمان زندگی می کنند بسیار ارزشمند است.

2- فضای در دسترس را افزایش می دهد

با پوشاندن تراس و بالکن با شیشه فضای در دسترس را افزایش می دهید. این فضا می تواند برای نگهداری از گل و گیاه، انبار مواد غذایی، محلی برای استراحت و قرار دادن وسایل اضافی استفاده شود پس اگر منزل کوچکی دارید یا می خواهید فضای بالکن شما کاربردی تر شود باید برای نصب شیشه بالکنی اقدام نمایید.

ملزومات موردنیاز برای نصب و اجرای این شیشه را از 👈 دسته بندی یراق آلات 👉 خریداری کنید.

3- شیشه بالکنی از هدررفت انرژی جلوگیری می کند

با نصب شیشه سکوریت برای بالکن از اتلاف انرژی جلوگیری می کنید. این شیشه ها عایق خوبی برای صوت و حرارت هستند، پس بالکن شما در زمستان ها گرم و در تابستان ها خنک باقی می ماند؛ همچنین دیگر خبری از سروصدای کوچه و خیابان در فضای منزل شما نیست.

تجهیزات موردنیاز برای نصب شیشه سکوریت برای بالکن

تجهیزات موردنیاز برای نصب شیشه سکوریت برای بالکن

اگر می خواهید نصب شیشه بالکنی را به صورت اصولی انجام دهید ابتدا باید مواد و ابزار لازم برای این کار را تهیه کنید. بسیاری از شیشه های سکوریت در هنگام نصب دچار آسیب می شوند و دلیل اصلی این آسیب عدم استفاده از یراق آلات و ابزار مناسب است، پس اگر می خواهید نصب شیشه سکوریت برای بالکن را با کمترین هزینه و خسارت انجام دهید باید مواد و ابزار زیر را در اختیار داشته باشید:

1- شیشه سکوریت باکیفیت

اولین قدم در اموزش نصب بالکن شیشه ای، انتخاب نوع شیشه سکوریت است. شما باید یک شیشه استاندارد و مقاوم را انتخاب و خریداری کنید. شیشه های سکوریت مقاومت خوبی در برابر ضربه و فشار دارند و باید توسط تولیدکننده ای معتبر ساخته شوند تا کیفیت خوبی داشته باشند.

2- قاب و پروفیل استاندارد

برای فریم شیشه سکوریت از قاب یا پروفیل استاندارد آلومینیومی استفاده می شود. آلومینیوم در برابر عوامل جوی مقاوم است و به خوبی از شیشه سکوریت محافظت می کند.

3- سایر یراق آلات

در کنار شیشه سکوریت با کیفیت و قاب و پروفیل استاندارد به سایر یراق آلات مانند دستگیره ها، لولاها، قفل ها و سایر یراق آلات درب و پنجره نیز نیاز دارید.

4- مواد مناسب برای آب بندی و چسب

در پایان نصب شیشه بالکنی نیز باید آن را با استفاده از مواد مناسب برای آب بندی و چسب، درزگیری کنید تا آب و هوا به داخل نفوذ نکند.

5- ابزارهای مخصوص نصب شیشه بالکنی

در کنار تمام موادی که تا اینجا برای نصب شیشه سکوریت برای بالکن به آن اشاره کردیم به ابزارهای زیر نیز نیاز دارید:

  • متر و خط کش
  • دریل و مته
  • پیچ گوشتی و آچار
  • کاتر و اره برای برش پروفیل ها و قاب
  • دستگاه مخصوص پاشش سیلیکون و چسب
  • لوازم ایمنی مانند دستکش، عینک محافظ و سایر تجهیزات

اموزش نصب بالکن شیشه ای

اموزش نصب بالکن شیشه ای

بهتر است نصب بالکن شیشه ای را به فردی متخصص بسپارید زیرا این کار را به صورت اصولی و در مدت زمان کوتاه تری برای شما انجام می دهد. در صورتی که نصب شیشه سکوریت برای بالکن مطابق با استاندارد انجام نشود ممکن است شیشه سکوریت آسیب دیده و هزینه ای اضافی به شما تحمیل شود. همچنین اگر فرد نصاب اموزش نصب بالکن شیشه ای را ندیده باشد، شیشه نصب شده کارایی و استحکام کافی را ندارد و در معرض آسیب است.

در ادامه اموزش نصب بالکن شیشه ای را به صورت مرحله به مرحله در اختیار شما می گذاریم:

1- بررسی محل نصب و آماده سازی قاب ها

قبل از هر چیز برای نصب شیشه بالکنی باید محل نصب را بررسی کنید و اندازه های موردنظر را ثبت نمایید. این محل باید کاملاً تراز باشد تا شیشه بالکن بر روی آن سوار شده و لق نزند بنابراین اگر محل نصب تراز نیست ابتدا آن را با استفاده از مصالح مناسب، هم سطح و تراز کنید.

سپس سلامت قاب ها و پروفیل ها را مورد بررسی قرار دهید؛ اگر کوچکترین نقصی در این لوازم وجود داشته باشد نصب شیشه سکوریت برای بالکن به صورت دقیق انجام نخواهد شد. حال باید قاب ها را بر اساس اندازه گیری انجام شده، برش دهید. این کار را با کاتر و اره مخصوص انجام دهید.

2- اجرای قاب ها و ساخت پایه

در مرحله دوم از نصب شیشه بالکنی باید قاب ها را در محل موردنظر نصب کنید. این قاب ها باید بر روی کف، دیواره های جانبی و سقف نصب شوند تا شیشه سکوریت در آن ها فیکس شود. برای ساخت پایه از پیچ و رولپلاک مناسب استفاده کنید. در این مرحله نیز باید تراز بودن قاب مورد بررسی قرار گیرد تا کاملاً تراز باشد در غیر این صورت فشار به شیشه سکوریت وارد شده و آسیب می بیند.

3- قرار دادن شیشه ها

پس از آن که قاب ها را اجرا و پایه را ساختید باید شیشه ها را بر روی آن ها سوار کنید. این مهمترین مرحله در اموزش نصب بالکن شیشه ای است. شیشه باید داخل قاب قرار گیرد و هیچ فشاری به آن وارد نشود. نصاب های حرفه ای بادخور مناسب برای نصب شیشه سکوریت برای بالکن در نظر می گیرند تا شیشه نشکند.

در نهایت از واشرها یا لاستیک های نرم بین شیشه و فرم استفاده می شود تا با یکدیگر در تماس نباشند. اگر می خواهید فضای بالکن یا تراس را به خوبی عایق بندی کنید باید از سیلیکون یا چسب برای درزگیری استفاده نمایید. این کار را با دستگاه های مخصوص پاشش سیلیکون یا چسب انجام می دهند.

4- بررسی اصول ایمنی در زمان نصب شیشه بالکنی

آخرین مرحله ای که در اموزش نصب بالکن شیشه ای باید به آن اشاره کنیم، بررسی اصول ایمنی است. مطمئن شوید که درزبندی به درستی انجام شده و هیچ آبی از شیشه سکوریت بالکن عبور نمی کند. همچنین میزان بادخور را مجدداً بررسی نمایید. در نهایت پس از اتمام نصب شیشه بالکنی، سطح شیشه و قاب ها را تمیز کنید.

 نصب شیشه سکوریت برای بالکن

نتیجه گیری

در این مطلب تمام آنچه که باید در مورد نصب شیشه بالکنی بدانید را به شما گوشزد کردیم. شیشه بالکنی ویو ساختمان را بهتر می کند، فضای در دسترس را افزایش می دهد و از هدررفت انرژی جلوگیری خواهد کرد. برای نصب شیشه سکوریت برای بالکن باید شیشه باکیفیت، قاب و پروفیل استاندارد، براق آلات موردنیاز، مواد آب بندی و چسب و ابزارهای مخصوص را در اختیار داشته باشید.

در انتها نیز اموزش نصب بالکن شیشه ای را به صورت مرحله به مرحله برای شما توضیح دادیم. ابتدا باید محل نصب را بررسی کرده و قاب ها را آماده کنید. سپس قاب ها را اجرا و پایه را بسازید. در نهایت شیشه ها را بر روی محل آماده شده، قرار دهید. پس از اتمام کار اصول ایمنی را بررسی کرده تا خطری متوجه شیشه سکوریت بالکنی نباشد.

ما در مجموعه جنرال در نه تنها شیشه سکوریت مخصوص بالکن را تولید و عرضه می کنیم بلکه کلیه یراق آلات موردنیاز شما را نیز موجود کرده ایم. شما می توانید از نصاب های حرفه ای این مجموعه برای پوشاندن تراس یا بالکن خود با شیشه سکوریت کمک بگیرید.

شمل می توانید مقاله جامعه ما را درمورد دلایل شکستن شیشه سکوریت بخوانید.

🔻

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *