قاب ، جاقفلی و فلاشر کرکره برقی

قاب ، جاقفلی و فلاشر کرکره برقی

قاب موتورساید

این قابها مخصوص موتور ساید هستند و بدلیل اینکه ممکن است موتور در سمت چپ یا راست قرار پگیرند قابها نیز به دو شکل طراحی می شوند که یک نوع مخصوص زمانی است که موتور سمت راست قرار گرفته و یکی مخصوص زمانی است که موتور سمت چپ جایگذاری شده است.

قابها به دو صورت قفل دار و معمولی طراحی شده اند که بسته به نیاز مشتری قابل سفارش است به هر ترتیبی خریدار می تواند نوع معمولی آن را استفاده کند اما با توجه به قرار گرفتن موتور در این قاب نوع قفل دار آن توصیه می گردد مگر زمانی که تردد در محل نصب در شب و روز بالا باشد.

وظیفه قابها مشخص است جلوگیری از برخورد اجسام،زیر سایه بودن،خیس نشدن زیر باران و شکیل تر شدن سیستم کرکره اتوماتیک  استفاده می شود .

مخفی نگه داشتن موتور کرکره برقی در زیر قاب موتور ساید می تواند انگیزه دزدیده شدن آنرا توسط سارقان کاهش دهد.

 


جاقفلی کرکره برقی:

قاب ، جاقفلی و فلاشر کرکره برقی

مانند کرکره دستی در کرکره برقی هم یک جفت فلز کوچک به عنوان جاقفلی بر روی درب و ریل نصب می شود تا در صورت لزوم بتوانند آنرا قفل کنند که برای مغازه داران و مجتمع های تجاری این موضوع بسیار با اهمیت است


 

جاقفلی هوشمند هایا

جاقفلی هوشمند هایا برای افزایش سطح ایمنی درب های کرکره ای اتوماتیک و درب های ورودی خانه باغ ها ، ویلا ها ، مراکز تجاری و سایر مکانهایی که مجهز به درب های کرکره ای اتوماتیک یا دزدگیر اماکن هستند مناسب می باشد و با توجه به نوع کاربرد در مدلهای مختلف تولید می شوند.

اجزای تشکیل دهنده جاقفلی:

پایه شماره ۱ که دارا ی چهار سوراخ می باشد

پایه شماره ۲ که بدنه اصلی جاقفلی می باشد

چهار عدد پیچ گل سپری

دستور العمل نصب و جوشکاری جاققفلی

ابتدا پایه شماره ۱ که توسط چهار عدد پیچ گل سپری که همراه جاقفلی ست را روی تیغه انتهایی نصب و محکم می کنید.

توجه: کابل یا سیم های بیرون آمده از جاقفلی را به سیم مناسب به اندازه مورد نیاز اتصال دهید

در این مرحله کرکره را پایین آورده و پایه شماره ۲ را به موازات پایه شماره ۱به یک قطعه پروفیل کنار کرکره جوش دهید دقت نمایید دو سوراخ پایه شماره ۱ و ۲ که زبانه قفل در آن قرار می گیرد در حالتی که کرکره در پایین ترین حالت است هم راستا باشد.

انواع مدل های جاقفلی هوشمند هایا

۱ – مدل RS (مخصوص درب های کرکره ای اتوماتیک): این مدل مناسب برای درب های کرکره ای اتوماتیک می باشد به این صورت ،هنگامی که قفل کتابی روی جاقفلی نصب می گردد تا قفل کتابی برداشته نشود کلیه ابزارهایی که دستور کارکرد کرکره برقی را صادر میکنند (از جمله ریموت، کلید دستی، UPS  و…) عمل نخواهند کرد. از مزایای این مدل میتوان به افزایش امنیت کرکره برقی، جلوگیری از پارگی تیغه ها، شکستن قفل و یا سوختن موتور در هنگام فشرده شدن کلید ریموت و یا کلید دستی به طور ناخواسته اشاره نمود.

طریقه نصب مدل RS روی انواع موتور ها :

این مدل جاقفلی روی انواع موتور ها از جمله سانترال ، تیوبلار و ساید بدون پو پی اس (AC) و یو پی اس دار(DC) قابل نصب می باشد.

موتور های بدون بدون یو پی اس یا AC

کلی ترین راه برای سیم بندی این جاقفلی در این نوع موتور ها استفاده از سیم نول برق ساختمان می باشد که موتور از آن تغذیه می شود. برای این کار ابتدا سیم نول را با استفاده از فازمتر تعیین و آن را در جای مناسب قطع نمایید و مطابق شکل روبرو یک سر سیم نول را به یکی از سیم های بیرون آمده از جاقفلی اتصال داده و سر دیگر را به سیم نول متصل نمایید، به صورتی که جاقفلی حالت کلید بین راهی پیدا کند.

توجه: چنانچه از موتور های تیوبلار و یا سانترال با یو پی اس ۲۲۰ ولت استفاده می کنید طریقه اتصال بدین صورت است که مانند شکل روبرو سیم مشترک (معمولا سیم آبی مشترک می باشد) را که بدون ولتاژ است را قطع نمایید و آن را به دو سر کابل بیرون آمده از جاقفلی متصل نمایید.

نکته ۱: توجه داشته باشید که در موتورهای تیوبلار و سانترال بدون یو پی اس هم می توانید از روش بالا استفاده نمایید.

نکته ۲: در صورتی که سیم مشترک ولتاژ داشته باشد می توانید با برعکس نمودن دوشاخه برق یا سیم تغذیه ورودی موتور آن را اصلاح نمایید.

توجه ۲: چنانچه تمایل داشته باشید جهت اتصال جاقفلی موتور های ساید AC یا فاقد یو پی اس از سوکت هشت کانال بیرون آمده از موتور استفاده نمایید می توانید مطابق شکل روبرو سیم بیرون آمده از کانال شماره ۲ از سمت چپ را قطع نمایید و به دوسر جاقفلی متصل نمایید.

موتور های ساید و تیوبلار یو پی اس دار ۲۴ ولت:در این نوع موتور ها چنانچه از سکت هشت کاناله استفاده می کنید سیمی را که وارد کانال شماره ۳ از سمت چپ شده است را قطع کرده و آن را به جاقفلی متصل نمایید.

طریقه نصب مدل RS-S (مخصوص درب های اتوماتیک و دزدگیر اماکن): نحوه نصب این مدل جاقفلی نیز همانند مدل قبلی می باشدبا این تفاوت که بجای کابل دو رشته، چهار رشته سیم از جاقفلی بیرون آمده است. دو رشته سیم مربوط به درب اتوماتیک و دو رشته سیم دیگر مربوط به دزدگیر می باشد. نحوه سیم کشی مربوط به کرکره برقی در بخش های قبلی توضیح داده شده است. اتصال سیمهای مربوط به دزدگیر بدین صورت می باشد که دو رشته سیم مربوطه را به محل مورد نظر در دزدگیر متصل نموده و با فعال سازی دزدگیر چنانچه قفل کتابی از روی جاقفلی برداشته شود دزدگیر شروع به آژیر کشیدن می کند.

توجه: در مواردی که نیاز است تا گاهی دزدگیر فعال شده ولی قفل کتابی روی جاقفلی نصب نگردد، جهت جلوگیری از آژیر کشیدن دزدگیر مطلبق شکل زیر یک کلید بین راهی (کلید S1 )قرار دهید تا مسیر را باز یا بسته نماید. (در حالت عادی کلید باز باشدد)

 

 

 


 

چشمی کرکره برقی:

قاب ، جاقفلی و فلاشر کرکره برقی

چشمی وسیله ایست که برای ایمنی کرکره اتوماتیک مورد استفاده قرار می گیرد سازوکار آن به این ترتیب است که اگر وسیله ای قرار باشد مانع بسته شدن کرکره برقی شود این مانع قبل از برخورد توسط چشمی سنجیده شده و عمل بسته شدن درب را متوقف می کند


فلاشر کرکره برقی:

قاب ، جاقفلی و فلاشر کرکره برقی

فلاشر یک چشمک زن است که هنگام باز وبسته شدن کرکره اتوماتیک عمل می کند .

نصب این فلاشر بر روی سیستم بصورت یک آپشن اضافه است و در صورت تمایل مصرف کننده می تواند نصب شود.

کابرد آن شاید به اهمیت چشمی نباشد اما می تواند هشدار دهنده ی خوبی در شب باشد.

یکی از راه‌های بالابردن امنیت کرکره برقی استفاده از فلاشر کرکره برقی است؛ در مقاله 8 روش بالابردن امنیت کرکره برقی و ضد سرقت کردن آن به تمامی نکات امنیتی اشاره کرده‌ایم.

برای آگاهی بیشتر اینجا کلیک کنید👈افزایش امنیت کرکره برقی

 

 

 

 

 

جهت سفارش و یا دریافت اطلاعات کامل در خصوص موارد بالا میتوانید با کارشناسان ما در تماس باشید .