همه چیز راجع به کرکره برقی, دسته‌بندی نشده, مقالات آموزشی

راهنمای خرید کرکره برقی (همه چیز هایی که قبل از خرید باید بدانید!)

راهنمای خرید کرکره برقی

امروزه در هر مکانی مانند فروشگاه، پارکینگ، ویلا و حتی ساختمان‌های اداری و تجاری، نیاز به درب‌های ورودی مطمئن با کیفیت کاملا حس می شود؛ به همین سبب برای انتخاب و خرید و استعلام قیمت کرکره برقی متناسب با نیاز شما، لازم است انواع کرکره‌ها، لوازم و قطعات کرکره برقی را به درستی بشناسید. با توجه به این موضوع، اگر قصد خرید کرکره برقی را دارید، می‌توانید با استفاده از مطالب راهنمای خرید کرکره برقی، نیاز خود را رفع کنید. با ما همراه باشید!

راهنمای خرید کرکره برقی: انواع کرکره برقی

قطعا مهم ترین بخش از راهنمای خرید کرکره برقی معرفی انواع کرکره برقی است. انواع کرکره‌های اتوماتیک به چهار دسته آلومینیومی، گالوانیزه، سکشنال و پلی کربنات تقسیم می‌شود. هر کدام از این کرکره‌ها قابلیت مختص خود را دارند که می‌تواند برای کاربردهای مختلفی استفاده شود. اما اشتراک مهم آنها در این است که معمولا برای باز و بسته شدن آسان، عدم ایجاد آلودگی صوتی و مهم‌تر از همه، امنیت انتخاب می‌شوند. بر همین اساس در ادامه سعی می‌شود در کنار معرفی آن هاو در ضمن راهنمای خرید کرکره برقی، شرایط و موقعیت استفاده انواع درب‌های اتوماتیک را نیز ذکر کنیم.

1- کرکره های سکشنال

درب برقی سکشنال که با نام درب زیر سقفی نیز شناخته می‌شود، از ادغام پنل‌های رول فرمینگ فلزی گالوانیزه یا آلمینیومی ساخته شده است. مزایای این کرکره در فضای اشغالی و استهلاک کم و همچنین ویژگی قابل توجه آن، یعنی به حالت دستی در آمدن درب، در زمان‌های قطعی برق است.

نحوه کار این کرکره نیز به این صورت است که با استفاده از ریل‌های تعبیه شده در بغل درب یا بالای دیوار، به صورت کشویی و با کمک موتور، باز و بسته می‌شود. این نوع کرکره معمولا در کارخانجات صنعتی و سوله‌ها، به دلیل سرعت، مقاومت و دوام آن بسیار به کار می‌رود.

کدام کرکره برقی بهتر است؟

کرکره برقی سکشنال

2- کرکره های آلومینیومی

درب برقی آلومینیومی یک نوع درب اتوماتیک است که دارای تیغه‌هایی از جنس بیلت استاندارد آلومینیوم می‌باشد. ویژگی اصلی این نوع کرکره ها، تیغه‌های ضد زنگ، سبک و مقاومی است که موجب محبوییت آن ها شده است. همچنین جنس این کرکره موجب می‌شود تا از هدر رفت انرژی و نفوذ نور در مکان مورد استفاده، جلوگیری کند.

این کرکره‌ها همچنین در دو نوع تیغه فوم‌دار و غضروف‌دار ارائه می‌شود که ویژگی مشترک آن ها، جلوگیری از تغییر دما و ایجاد کمترین صدا در محل است. البته، نوع فوم‌دار به دلیل وزن بالا و نوع غضروف‌دار به دلیل انتخاب رنگ‌های مختلف برای تیغه، می‌تواند با یکدیگر متفاوت باشند و این ویژگی ها در انتخاب شما تاثیرگذار باشد.

3- کرکره های گالوانیزه فوم‌دار

دومین مورد از انواع کرکره برقی، کرکره های اتوماتیک گالوانیزه است؛ در این نوع از کرکره اتوماتیک، از تیغه‌هایی به صورت دو جداره و گالوانیزه استفاده شده است. خصوصیت بارز و مهم آن، عایق بودن این کرکره ها در برابر صوت و حرارت به صورت بسیار رضایت بخش است و این ویژگی به دلیل استفاده از آلیاژ فولاد منیزیوم در ساخت تیغه‌های آن است. گالوانیزه کردن این تیغه‌ها سبب مقاومت متناسب آن ها در برابر ضرب خوردگی و زنگ زدگی می شود و علاوه بر آن به دلیل ضریب امنیتی بالا برای استفاده در محیط های حساس بسیار مناسب است. این کرکره ها در طول زمان و با استفاده مداوم تغییر رنگ نمی دهند؛ البته از سویی دیگر یکی از بزرگترین معایب این کرکره ها وزن زیاد و ضخامت بالای تیغه های آن است که این مسئله به هنگام جا به جایی و تعمیرات به چشم می آید و از طرفی ممکن است بعد از گذشت مدتی به دلیل همین وزن بالا صدای ناهنجاری موقع استفاده از کرکره تولید شود.

 انواع کرکره برقی گالوانیزه، در ابعاد 60، 80 و 100 میلی‌متری برای مکان مختص خود تولید و استفاده می‌شود. گالوانیزه 60 میلی‌متری معمولا در پنجره‌ها و پارکینگ‌های کوچک، 80 میلی‌متری در فروشگاه و پارکینگ‌هایی با ابعاد متوسط و 100 میلی‌متری در کارخانجات صنعتی و فروشگاه‌های بزرگ به کار می‌رود.

4- راهنمای خرید کرکره برقی پلی کربنات

از جالب ترین انواع کرکره برقی می توان به کرکره های پلی کربنات اشاره کرد. کرکره برقی پلی کربنات یا درب برقی شیشه‌ای که یکی از انواع ترموپلاستیک است، تشکیل شده از قطعات شیشه کوچک در کل کرکره است. این نوع کرکره به دلیل شفافیت و استحکام بالای آن، اغلب در بانک‌ها، صرافی‌ها و مکان‌های امنیتی به کار می‌رود که موجب قیمت بالای آن نسبت به بقیه کرکره‌های برقی نیز می‌شود.

انواع کرکره برقی

کرکره برقی پلی کربنات

این نوع کرکره در دو نوع آلمینیومی و لوله استیل استفاده می‌شود. در نوع اول بین تیغه‌های پلی کربنات، میله‌های آلمینیومی به کار می‌رود که سبب استحکام آن می‌شود. البته در نوع دیگر، لوله استیل در عرض کرکره و در هر ردیف به کار رفته و بر همین اساس مقاومت در برابر ضربه‌ها بسیار بالاتر از مدل آلمینیومی است و قاعدتا قیمت آن نیز بالاتر می باشد.

کدام کرکره برقی بهتر است؟

تا به اینجا با انواع کرکره‌ برقی و کارکردهای آن آشنا شده و متوجه شده‌اید که انتخاب درب برقی، معیارهای مختلفی دارد. در واقع انتخاب از میان انواع کرکره برقی بستگی به نیاز شما، مکان مورد استفاده و هزینه‌ای که در قبال آن می‌پردازید، دارد.

به طور مثال فردی که قصد خرید درب برای پارکینگ دارد، می‌تواند از کرکره سکشنال یا مدل ارزان‌تر آن، آلمینیومی و گالوانیزه استفاده کند. در طرف مقابل کسی که قصد خرید درب الکتریکی برای مغازه خود را دارد، می‌تواند از بین کرکره آلمینیومی یا گالوانیزه یکی را انتخاب کند. همچنین مکان‌هایی با امنیت بالا مانند بانک، صرافی، طلا فروشی و دیگر اماکن می‌توانند از پلی کربنات و در سوله‌ها و مکان‌های حمل و نقل از سکشنال نیز استفاده کنند.

در نهایت می‌توانید با ایجاد یک چک لیست مناسب مانند جدول زیر نیازهای خود را شناسایی و به راحتی انتخاب کنید.

  • قیمت:
  • استحکام در برابر شرایط جوی:
  • امنیت:
  • قطعات به کار رفته:
  • نصب و تعمیر راحت:
  • جلوگیری از ضررهای جانی و مالی:
  • استفاده در زمان‌های قطعی برق:
  • جنس تیغه:
  • مکان مورد استفاده:
  • ایجاد صدا:
  • طول عمر
  • کاربرد:
  • ابعاد:

راهنمای خرید کرکره برقی: انواع ریل‌های کرکره برقی

اکنون در این بخش از راهنمای خرید کرکره برقی به معرفی انواع ریل های کرکره برقی و در نهایت انتخاب بهترین آن ها می پردازیم. ریل‌های کرکره برقی یکی از قطعاتی هستند که وظیفه باز و بسته کردن کرکره با کمک تیغه ها را دارند. در واقع با قرار گرفتن رول‌های تیغه در داخل ریل و قرار دادن قطعات پلاستیکی و اجزای نرم در کنار آن، موجب عدم ایجاد صدای ناهنجار و راحتی در بالا و پایین رفتن درب می‌شود. این ریل‌ها که با نام ناودانی کرکره برقی نیز شناخته می‌شوند، به طور معمول در 2 دسته آهنی و آلمینیومی قرار می‌گیرند.

ویژگی ریل آهنی در این است که در مقابل ضربه‌های خارجی دارای مقاومت و طول عمر معمولا بالا است؛ اما می‌تواند در ضخامت‌های بالا وزن آن افزایش پیدا کند. در مقابل، ریل‌های آلمینیومی نسبت به آهنی، در برابر رطوبت و زنگ زدگی مقاوم‌تر هستند و وزن پایین آن ها می‌تواند جابه‌جایی و نصب آن را آسان کند؛ همچنین قیمت‌های این دو گروه بسته ابعاد و نیاز مشتری می‌تواند متغیر باشد که در هنگام خرید، می‌توانید بررسی کنید.

کدام ریل کرکره برقی بهتر است؟

برای پاسخ به سوال کدام ریل کرکره برقی بهتر است باید بگوییم که معیارهای مهمی در انتخاب ریل کرکره برقی وجود دارد؛ طول عمر، ایجاد کمترین صدا و کمک به راحتی باز و بسته شدن کرکره تعدادی از مهم ترین موارد در میان این معیار ها است. البته نکته قابل توجه دیگر این است که مکان مورد استفاده ریل کجاست؟ به طور مثال اگر ریل کرکره برای یک سوله یا کارخانه صنعتی به کار رود، معیار صدا، تاثیر کمتری در خرید داشته و استحکام و طول عمر اغلب مورد توجه است؛ از طرفی دیگر زمانی که شما ریلی را برای پارکینگ خانه خود انتخاب می‌کنید، باید در کنار مقاوم بودن، به ایجاد صدا توجه زیادی کنید؛ چرا که در مواقعی مانند نیمه شب یا ظهر، عامل صدا اهمیت فراوانی دارد. پس همچنان این نیاز شما و کاربری کرکره است که تعیین می کند کدام ریل کرکره برقی بهتر است.

راهنمای خرید کرکره برقی: انواع تیغه کرکره برقی

در این بخش از راهنمای خرید کرکره برقی با  انواع تیغه کرکره برقی آشنا خواهید شد. تیغه‌های کرکره یکی دیگر از عناصر مهم در کرکره برقی به حساب می‌آیند. دلیلی اهمیت آن نیز مانند دیگر قطعات، مصرف انرژی، امنیت، زیبایی و طول عمر است که در ادامه با انواع آنها آشنا خواهید شد. در کل 5 دسته از تیغه‌ها تا به امروز وجود دارند که می‌توان به تیغه آلمینیومی، گالوانیزه، فولادی، رول گیتر و پلی کربنات (شیشه‌ای) اشاره کرد.

انواع تیغه کرکره برقی

بهترین تیغه کرکره برقی

1- تیغه آلمینیومی

تیغه‌های آلمینیومی یکی از محبوب‌ترین تیغه‌ها در بازار، به‌خصوص بازار ایران می‌باشد. مزیت رقابتی آن، سبک بودن، دوام در برابر شرایط جوی و همچنین ویژگی‌های فنی است که موجب خرید بیشتر آن شده است. همچنین با افزایش میزان طول عمر موتور درب، این تیغه ها یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی که قصد خرید تیغه کرکره برقی با هزینه پایین را دارند، محسوب می شود.

2- تیغه فولادی

تیغه فولادی یک نوع دیگر است که به دلیل ضخامت و استحکام ورق آن، به صورت یک جداره تولید می‌شود. همچنین طول عمر و ضد سرقت بودن آن نیز می‌تواند معیار اساسی انتخاب آن ها برای خریدارانی مانند بانک‌ها یا صرافی‌ها باشد.

3- تیغه گالوانیزه

نوع دیگر تیغه‌های محبوب بازار، تیغه‌های گالوانیزه است که به دلیل پایین بودن میزان صدای آن، طرفداران زیادی در بخش پارکینگ ساختمان‌ها دارد. البته، قیمت این نوع تیغه‌ها وابسته به ویژگی‌های آن مانند کیفیت و ضخامت، ابعاد، فوم و …. است. در مقابل کیفیت خوب این تیغه ها و مزیت های بسیار آن، تنها می‌توان تاثیر گذاری آب و هوا بر روی این تیغه ها را جزو معایب آن ها حساب کرد. پس حتما برای خرید این نوع باید موقعیت و  اقلیم مکان مورد استفاده را نیز زیر نظر بگیرید.

4- تیغه پلی کربنات

تیغه‌های پلی کربنات که معروف به تیغه‌های شیشه‌ای هستند، به دلیل استحکام بالای آن ها در برابر ضربه، حرارت، فشار و حتی برش، خریداران زیادی را از بخش دولتی و مکان‌های امنیتی جذب کرده است. همچنین تاثیر ضد گلوله بودن آن را نمی‌توان در انتخاب تیغه انکار کرد. مورد دیگر در زیبایی این تیغه، استفاده از متریال « آنتی یو وی» (UV) است که در کیفیت، رنگ و نفوذ نور خورشید و در نتیجه کدر نشدن شیشه آن، تاثیر بسزایی دارد.

5- تیغه رول گیتر

آخرین تیغه ای که از انواع تیغه کرکره برقی معرفی می کنیم، تیغه رول گیتر است. برای تولید این تیغه ها از میله های فولادی استفاده شده است و همین مورد سبب ایجاد استحکام بالای آن شده است؛ علاوه بر این ویژگی مشبک بودن این تیغه ها باعث شده است که شما بتوانید در زمان بسته بودن در هم به فضای بیرونی اشراف داشته باشید و آن طرف کرکره برا ببینید. این ویژگی موجب توجه بسیاری از خریداران به این سبک شده است؛ اما عیبی که دارد، وزن زیاد این نوع نسبت به بقیه تیغه‌ها است که همین موضوع باعث استفاده از موتورهای قدرتمند در درب اتوماتیک شده است.

کدام تیغه کرکره برقی بهتر است؟

همان طور که در قسمت قبل گفته شد، تیغه یکی از قطعات ظاهری کرکره برقی اتوماتیک است. این قطعه در کنار زیبایی که باید داشته باشد، به‌خصوص در اماکن عمومی، باید از امنیت و ویژگی‌های متناسب با شرایط و موقعیت خود را نیز دارا باشد.

در جهت درک بهتر، به طور مثال یک فروشگاه بزرگ در جهت فروش بیشتر باید در هنگام بسته بودن، ویترین خود را به نمایش بگذارد. این کار تنها با تیغه‌های رول گیتر یا شیشه‌ای امکان پذیر است. این در حالی است که اغلب فروشگاه‌های کوچک یا پارکینگ‌ها از تیغه آلمینیومی یا گالوانیزه استفاده می‌کنند.

در مثالی دیگر بانک، صرافی یا هر مکانی که نیاز به امنیت بیشتر دارد، می‌تواند از تیغه فولادی یا رول گیتر استفاده کند. قیمت این دو نوع ممکن است نسبت به بقیه بیشتر باشد اما امنیت بیشتری نیز نسبت به آنها وجود خواهد داشت.

راهنمای خرید کرکره برقی: انواع موتور کرکره برقی


اگر وقت ندارید فایل صوتی زیر را گوش دهید.


موتور کرکره برقی را می‌توان مهم‌ترین قطعه در کرکره دانست؛ چرا که عدم وجود آن درب‌ها دیگر به صورت اتوماتیک باز و بسته نخواهند شد. از برندهای معتبر موجود در بازار می‌توان به موتور کرکره برقی ساید (Side) و موتور تیوبلار (Tubular) اشاره کرد. انتخاب این دو برند بستگی زیادی به میزان استفاده از کرکره، وزن آن و بودجه مالی دارد؛ بنابراین آشنایی بیشتر با تولیدات این برندها می‌تواند انتخاب شما را برای خرید راحت‌تر کند.

انواع موتور کرکره برقی

کدام موتور کرکره برقی بهتر است

1- موتور ساید

یکی از بهترین موتورهای موجود در بازار، موتور ساید است. این موتور که به شکل دیسک است، با تحمل وزن زیاد (حدودا 1000 کیلوگرم) و توانایی باز و بسته کردن در تعداد بالا، جذابیت زیادی برای خریداران دارد. مزایای رقابتی ساید به این صورت است که با دارا بودن سیستم پاراشوت در زمان‌هایی که مشکل فنی به وجود آمده، می‌توان مطمئن بود که موتور سقوط نکرده و ضرر جانی و مالی ایجاد نمی‌کند.

همچنین در زمان قطعی برق، موتور می‌تواند با استفاده از باتری تغذیه یا UPS برای یک میزان تعیین شده استفاده شود. حتی با استفاده از سیستم خلاص کن زنجیری می‌توان به راحتی از درب استفاده کرد.

2- موتور تیوبلار

نوع دیگر، موتور تیوبلار است که نسبت به ساید، عملکرد ضعیف‌تری دارد. از معایب آن می‌توان به عدم داشتن سیستم UPS و پاراشوت اشاره کرد که در زمان قطعی برق، نمی‌توان از آن استفاده کرد و به طور مثال در صورت خرابی گیربکس موتور می‌تواند خطرات جانی و مالی داشته باشد. همچنین تعویض موتور آن بسیار سخت انجام می‌گیرد. مهم‌ترین عیب این موتور، تحمل وزن کم و ضعف در تردد و استفاده بالا از درب است؛ البته در کنار معایب، قابلیت‌هایی مانند داشتن ریموت کنترل یا وصل شدن به برق شهری برای برخی افراد می‌تواند قابل توجه باشد.

کدام موتور کرکره برقی بهتر است؟

امروزه اکثر افراد به دنبال مزایا بیشتر و قیمت ارزان تر در کنار معایب کمتر هستند. موضوع مهم در این زمینه این است که استفاده درست در شرایط درست از موتور درب‌های برقی می‌تواند کارکرد و عملکرد بهتری به خریداران ارائه دهد. اما به هر حال با توجه به معایب دو برند معرفی شده، می‌توان گفت برند ساید کاربردی‌تر از تیوبلار است. البته قیمت، وضعیت و دیگر فیلترهای موجود در خرید نیز باید در کنار نیاز خریدار قرار داده شود تا انتخاب درستی انجام شود.

بهترین مارک موتور کرکره برقی

اکنون که به بررسی کامل راهنمای خرید کرکره برقی پرداختیم لازم است که با بهترین مارک موتور کرکره برقی نیز آشنا شوید. همانطور که در قسمت قبل خواندید، حتما متوجه شده‌اید که برند ساید نسبت به دیگر برند رقیب خود عملکرد بسیار بالاتری دارد. پس به همین جهت در این قسمت بیشترین مدل‌های خریداری شده و با کیفیت را در این برند به شما نشان خواهیم داد:

  • موتور کرکره برقی ساید خودکار
  • لیفت توربو
  • لیفت توربو
  • SDC
  • GFA
  • Maxwell
  • Nice

سخن آخر؛ برای خرید کرکره برقی ملزم به جمع آوری اطلاعات کامل بسیاری هستید؛ چرا که هزینه تعویض یا خرداری مجدد این وسیله می تواند هزینه بسیار زیادی روی دستتان بگذارد پس توجه به تمام نکات در ارتباط با انتخاب بهترین کرکره برقی، تیغه کرکره برقی و موتور کرکه برقی بسیار حیاتی است تا در طول زمان با کمترین میزان مشکل مواجه شوید. در نظر داشته باشید که مطابق با این راهنمای خرید کرکره برقی انتخاب بهترین مورد برای هر بخش از یک کرکره برقی نیازمند شناخت دقیق موقعیت و کاربری کرکره است تا بتوانید انتخاب درست و دقیقی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *