مقالات آموزشی

معرفی دلایل شکستن شیشه سکوریت + راه های جلوگیری

معرفی دلایل شکستن شیشه سکوریت

آیا می دانید چه عواملی باعث شکستن شیشه سکوریت می شوند؟ همه ما شیشه های سکوریت را با نام شیشه نشکن می شناسیم پس فکر می کنیم هرگز این شیشه ها دچار شکستگی نمی شوند. با وجود آنکه مقاومت این نوع شیشه ۵ الی ۷ برابر بیشتر از شیشه های معمولی است اما باز هم ممکن است بشکند. اگر می خواهید از این نوع درب استفاده کنید باید با دلایل شکستن شیشه سکوریت آشنا باشید. 

آمارها نشان می دهد که اکثر شیشه ها در هنگام نصب دچار آسیب می شوند؛ ما در 👈مقاله نصب شیشه سکوریت👉 تمام نکات مربوط به نصب این محصول را به شما گوشزد کرده ایم. پس از آن نیز با کمی مراقبت و محافظت از شیشه سکوریت یا شیشه های دوجداره می توان از شکستن آنها جلوگیری کرد. در این مطلب ضمن معرفی دلایل به بررسی راه های جلوگیری از شکستن شیشه سکوریت نیز می پردازیم.

معرفی شیشه سکوریت و ویژگی های آن

شیشه های سکوریت نوعی شیشه با امنیت، مقاومت و ضخامت بالا هستند. از این شیشه ها که با نام نشکن شناخته می شوند برای اجرای انواع پارتیشن بندی، درب و پنجره استفاده می شود. درب های شیشه سکوریت انتخاب مناسبی برای فروشگاه ها، مراکز تجاری، مراکز درمانی و اداری هستند. برای خرید شیشه سکوریت با کیفیت بالا به 👈لیست قیمت شیشه سکوریت👉 مراجعه نمایید.

قبل از آنکه دلایل شکستن شیشه سکوریت را به شما معرفی کنیم بهتر است با روش تولید این نوع شیشه آشنا شوید. برای سکوریت کردن شیشه ابتدا شیشه های معمولی با ضخامت ۴ تا ۲۰ میلیمتر را در داخل کوره قرار می دهند. سپس دمای کوره را تا 600 درجه سانتیگراد افزایش خواهند داد در مرحله بعد شیشه سکوریت شده را به سرعت سرد می کنند. این عملیات باعث تقویت پیوندهای بین مولکولی شیشه شده و مقاومت آن را 30 درصد افزایش خواهد داد. با این اوصاف شکستن شیشه سکوریت دو جداره بعید به نظر می رسد اما این طور نیست.

برای مشاهده 👈لیست قیمت کرکره برقی👉 کلیک کنید.

برخی از ویژگی های شیشه سکوریت عبارت است از:

  • در سطح شیشه سکوریت باکیفیت هیچ زبری، پستی بلندی، خوردگی و موج مشاهده نمی شود.
  • این شیشه می تواند فشار ۴۰ کیلوگرم را در هر ۱۰ سانتی مترمربع خود، تحمل کند.
  • این شیشه تا حدودی نشکن است و اگر بشکند به قطعات کوچک و گرد تبدیل می شود. این قطعات به شما آسیبی نمی زنند.
  • شیشه سکوریت دمای غیرمستقیم تا 250 درجه را تحمل می کند. غیر مستقیم ۲۵۰درجه
  • این نوع شیشه از اتلاف انرژی و گرما جلوگیری می کند مخصوصاً اگر به صورت دو جداره نصب شود. باید از شکستن شیشه سکوریت دو جداره جلوگیری کرد تا این ویژگی حفظ شود.
  • می توان این شیشه را به صورت رنگی یا مشکی نیز تهیه کرد.

اگر می خواهید از این شیشه با ویژگی های منحصر به فردش استفاده کنید باید با راه های جلوگیری از شکستن شیشه سکوریت آشنا باشید.

چرا شیشه سکوریت می شکند؟

چرا شیشه سکوریت می شکند؟

این شیشه بسیار مقاوم است اما شکستن شیشه سکوریت دو جداره در یکی از شرایط زیر رخ خواهد داد:

1. کیفیت پایین شیشه در حین تولید

قبل از آن که شیشه ها را سکوریت کنند ابتدا باید آن را برش دهند و سوراخ های موردنیاز را بر روی آن ایجاد کنند زیرا پس از سکوریت شدن شیشه چنین امکانی وجود ندارد. پس از ایجاد برش و سوراخ باید سطح شیشه بررسی شود تا ترک یا شکستگی در آن ایجاد نشده باشد. یکی از دلایل شکستن شیشه سکوریت عدم توجه تولیدکننده به سلامت و کیفیت شیشه در حین سکوریت کردن است.

2. نصب اشتباه شیشه سکوریت

دومین موردی که باید در دلایل شکستن شیشه سکوریت به آن اشاره کنیم، نصب نادرست یا اشتباه آن است. اگر در هنگام نصب، نکات ریز و فنی آن رعایت نشود شیشه سکوریت می شکند. شیشه های دو جداره باید با ابزار مخصوص و با دقت نصب شوند وگرنه آسیب می بینند. شکستن شیشه سکوریت دوجداره باعث نفوذ هوا به لایه داخلی شده و کارایی آن را کم می کند؛ پس به شما توصیه می کنیم تا راه های جلوگیری از شکستن شیشه سکوریت را جدی بگیرید و از خدمات متخصصین و نصاب های باتجربه برای نصب درب شیشه سکوریت استفاده کنید.

در نظر نگرفتن بادخور مناسب

3. در نظر نگرفتن بادخور مناسب

می خواهید از شکستن شیشه سکوریت دو جداره جلوگیری کنید؟ پس این نکته مهم را در نظر بگیرید؛یک نصاب ماهر در هنگام نصب انواع شیشه سکوریت و دو جداره بادخور مناسبی را در نظر می گیرد. بادخور به فضایی گفته می شود که بین شیشه و سایر یراق آلات قرار دارد، این فاصله از فشار وارده به شیشه سکوریت می کاهد. سومین مورد از دلایل شکستن شیشه سکوریت در نظر نگرفتن بادخور مناسب است. بدین ترتیب یراق آلات به لبه های شیشه فشار وارد می کنند و به مرور شمان باعث شکستن یا ترک خوردن آن می شوند. یکی از راه های جلوگیری از شکستن شیشه سکوریت تنظیم بادخور متناسب با ضخامت شیشه است.

4. ضربه زدن به شیشه

با وجود آن که شیشه سکوریت مقاومت خوبی در برابر ضربه و فشار دارد اما اگر میزان تنش از حد استاندارد بیشتر باشد، این شیشه نیز ترک خورده و می شکند. پس ضربه زدن به شیشه از مهم ترین دلایل شکستن شیشه سکوریت است. لبه های شیشه سکوریت و مرکز آن از سایر قسمت ها آسیب پذیرتر هستند به همین دلیل باید از آن ها مراقبت و محافظت کرد.

اغلب شکستن شیشه سکوریت دو جداره در هنگام نصب به دلیل ضربه زدن به لبه های شیشه رخ می دهد. معمولاً لبه های شیشه سکوریت را با یراق آلات مخصوص می پوشانند تا در برابر ضربه مقاوم شوند. استفاده از این نوع یراق آلات یکی از راه های جلوگیری از شکستن شیشه سکوریت هستند.

 

 

در قسمت پایین میتوانید یکی از تفاوت موتور های ساید و تیوبلار را متوجه شوید تا بهترین انتخاب را برای خرید داشته باشید.

 

 

🔻

 

 

 

 

5. برخورد لبه درب با دیوار

اگر از درب شیشه سکوریت برای حمام یا فروشگاه استفاده می کنید باید از لبه های آن در هنگام برخورد با دیوار محافظت کنید. یکی از دلایل شکستن شیشه سکوریت برخورد مکرر لبه شیشه به دیوار است. در نتیجه درب از همین نقطه دچار شکستگی می شود. همچنین نباید هیچ شی تیزی با لبه شیشه برخورد داشته باشد وگرنه شاهد شکستن شیشه سکوریت دو جداره خواهید بود. یکی از راه های جلوگیری از شکستن شیشه سکوریت استفاده از یراق آلات مناسب در لبه های شیشه است.

6. خودکشی شیشه

اگر هیچ یک از دلایل شکستن شیشه سکوریت رخ ندهد و شیشه به خودی خود بشکند به آن خودکشی شیشه گفته می شود. این خودکشی به دلایل مختلفی رخ می دهد که برخی از آن ها عبارت اند از:

  • وجود ناخالصی در مواد اولیه تولید شیشه
  • قاب بندی نامناسب شیشه سکوریت
  • تراز نکردن شیشه
  • تغییرات ناگهانی دما
  • وارد کردن فشار یا ضربه به شیشه
  • ایجاد ترک در هنگام نصب و در نهایت شکستن شیشه سکوریت دو جداره

چگونه مقاومت شیشه سکوریت را افزایش دهیم؟

چگونه مقاومت شیشه سکوریت را افزایش دهیم؟

شما می توانید با روش های مختلف مقاومت شیشه سکوریت را افزایش دهید یکی از این روش ها، لمینت کردن آن است. در ساخت شیشه های لمینت از چند لایه PVB در کنار شیشه های سکوریت استفاده می شود تا مقاومت آن افزایش پیدا کند.

بسیاری از دلایل شکستن شیشه سکوریت که تا کنون به شما معرفی کردیم تأثیری بر روی شیشه های سکوریت لمینت ندارند. این شیشه ها مقاومت بیشتری در برابر ضربه دارند، صدا و حرارت را از خود عبور نمی دهند و اشعه UV از آن ها عبور نمی کند. شیشه های لمینت با نام ضدسرقت در بازاز شناخته می شوند زیرا گلوله و انفجار بر روی آن ها تأثیری ندارد.

از جمله راه های جلوگیری از شکستن شیشه سکوریت پرداخت هزینه ای بیشتر برای لمینت کردن آن است. این نوع شیشه برای حفظ امنیت بانک ها، طلافروشی ها و مراکز مالی استفاده می شود.

شیشه سکوریت چگونه می شکند؟

همانطور که به آن اشاره کردیم شیشه های سکوریت تا حدودی نشکن هستند و اگر یکی از دلایل شکستن شیشه سکوریت وجود داشته باشد، شیشه به قطعات کریستالی گرد و غیر برنده تقسیم می شود و به بدن یا محیط اطراف خود صدمه ای نمی زند. این شیشه ها امنیت زیادی در زلزله، آتش سوزی و حوادث غیرمترقبه دارند به همین دلیل در اماکن حساس از آن ها استفاده می شود.

شکستن شیشه سکوریت دو جداره

نتیجه گیری

شیشه سکوریت به دلیل زیبایی و مقاومت بالای خود موردتوجه بسیاری از مشتریان قرار گرفته است. این شیشه را می توان برای درب  فروشگاه، مغازه، حمام، استخر و اماکن تجاری به کار برد. کیفیت پایین شیشه در حین تولید، نصب اشتباه شیشه سکوریت، در نظر نگرفتن بادخور مناسب، ضربه زدن به شیشه، برخورد لبه درب با دیوار و خودکشی شیشه از جمله دلایل شکستن شیشه سکوریت است.

شکستن شیشه سکوریت دو جداره معمولاً در حین نصب رخ می دهد به همین دلیل ضروری است تا از نیروی متخصص برای نصب و اجرای این نوع شیشه استفاده کرد. در این مطلب راه های جلوگیری از شکستن شیشه سکوریت را نیز به شما آموزش دادیم. با رعایت این نکات طول عمر درب شیشه سکوریت خود را افزایش می دهید.

ما در جنرال در باکیفیت ترین شیشه سکوریت را به شما عرضه می کنیم. خدمات نصب شیشه سکوریت نیز توسط پرسنلی مجرب و کارآزموده انجام خواهد شد به همین دلیل این محصول باکیفیت در زمانی کوتاه و روشی درست به دست شما می رسد. جنرال در بیشترین تنوع شیشه سکوریت را دارد و شما می توانید مدل متناسب با نیازتان را از این مجموعه خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *