همه چیز راجع به کرکره برقی, مقالات آموزشی

8 روش برای بالا بردن امنیت کرکره برقی و ضد سرقت کردن آن ✔️

راهکارهای افزایش امنیت کرکره برقی

احتمالا شما هم در اینترنت و فضای مجازی ویدئوهایی را دیده‌اید که سارقان به راحتی درب کرکره برقی را باز می‌کنند و وارد پارکینگ یا مغازه می‌شوند؛ یا احتمالا دیده‌اید که گاها تیغه‌های کرکره برقی پاره شده‌اند و خسارت زیادی به بار آورده‌اند. اگر می‌خواهید این اتفاقات برای شما پیش نیاید لازم است تا با انجام یک سری کارها نسبت به بالا بردن امنیت کرکره برقی منازل، مغازه یا فروشگاه خود اقدام نمائید.

راهکارهای افزایش امنیت کرکره برقی

1- از موتورهای سانترال استفاده نکنید

در گذشته برای کرکره برقی از موتورهایی با نام سانترال استفاده می‌شد؛ این موتورها در حال حاضر منسوخ شده‌اند و خیلی کم در بازار پیدا می‌شوند. موتورهای سانترال هزینه نگهداری زیادی داشتند و سر و صدای زیادی هم ایجاد می‌کردند. از طرفی دیگر طراحی این موتورها به گونه‌ای بود که در قسمت میانی کرکره برقی قرار می‌گرفت.

به همین دلیل در دراز مدت تیغه‌های کرکره برقی آسیب می‌دیدند و نیاز به تعمیر پیدا می‌کردند. پس اگر شما همچنان از موتور سانترال استفاده می‌کنید کم کم باید منتظر آسیب دیدن تیغه‌های کرکره برقی پارکینگ خود باشید! بعد از چندین سال استفاده از موتورهای سانترال رفته رفته نسل جدید موتورهای کرکره برقی با نام‌های ساید و تیوبلار (توبولار) وارد بازار شدند و باعث افزایش ایمنی و بالا بردن امنیت کرکره برقی شدند.

عدم استفاده از موتور سانترال کرکره برقی برای امنیت

موتورهای ساید (Side) همانطور که از نام‌شان پیداست در یک طرف کرکره برقی قرار می‌گیرند؛ مثلا ممکن است با در نظر گرفتن سبک طراحی دهنه‌های پارکینگ و نظر کارفرما موتور را سمت راست، چپ، داخل یا بیرون از پارکینگ قرار دهند.

موتورهای توبولار (Tubular) موتورهایی هستند که داخل لوله و در قسمت بالایی کرکره برقی قرار می‌گیرند. موتورهای توبولار در جاهایی استفاده می‌شوند که فضای کافی وجود ندارد و امکان استفاده از موتور ساید نیست.

موتورهای تیوبلار مقرون به صرفه هستند و امروزه در پارکینگ‌های زیادی از آنها استفاده می‌شود اما نسبت به موتورهای ساید قدرت کمتری دارند.  این موتورها برای دهنه‌های کوچکتر استفاده می‌شوند و قدرت بالا کشیدن تیغه‌های سنگین وزن را ندارند.

 

2- از نظر امنیت موتور ساید بهتر است یا موتور تیوبلار؟

به نظر شما برای بالا بردن امنیت کرکره برقی بهتر است از موتور ساید استفاده شود یا موتور توبولار؟ موتورهای ساید و توبولار هر کدام کاربرد خودشان را دارند و نمی‌توان به طور قطعی گفت که استفاده از کدام مدل برای شما امنیت بیشتری فراهم می‌کند.

اما از آنجایی که در موتورهای ساید نیروی محرکه از طریق زنجیر به لوله کرکره برقی منتقل می‌شود؛ و قدرت آن هم بیشتر است ما به عنوان تولید کننده و فروشگاه انواع تیغه کرکره برقی، برای دهنه‌های با عرض زیاد موتورهای ساید و برای دهنه‌های با عرض کم موتورهای توبولار را پیشنهاد می‌کنیم.

به طور کلی امنیت هر دو موتور (ساید و توبولار) بالاست اما اگر خیلی بد شانس باشید و از موتورهای ضعیف یا غیر اصل استفاده کنید سارق می‌تواند با قرار دادن دیلم در زیر کرکره برقی و وارد کردن نیروی نسبتا زیادی درب کرکره برقی را باز کند.

وقتی نیروی بسیار زیادی وارد شود موتور کرکره برقی خلاف جهت شروع به چرخیدن می‌کند و درب کرکره برقی باز می‌شود. پس پیشنهاد می‌کنیم پیش از خریدن موتور کرکره برقی حتما با مشاوران جنرال در تماس بگیرید تا شما را برای خریدن بهترین موتور از نظر قدرت و امنیت راهنمایی کنند.

نکته حائز اهمیت دیگر این است که موتورهای ساید (که با نام موتورهای زنجیری نیز شناخته می‌شوند) دارای یک “خلاص کن” هستند که اجازه نمی‌دهد موتور کرکره برقی خلاف جهت بچرخد. روی دنده‌های این موتور زائده‌هایی قرار دارد که امکان چرخش خلاف جهت را تقریبا به صفر می‌رساند. به بیانی واضح‌تر موتورهای ساید و موتورهای توبولار قدرتمند خلاف جهت نمی‌چرخند مگر با دستور ریموت و رسیور کرکره برقی.


برای مشاهده قیمت و خرید انواع موتور کرکره برقی اینجا کلیک کنید 👈 موتور کرکره برقی


3- برای بالا بردن امنیت کرکره برقی از جاقفلی هوشمند استفاده کنید!

آیا شما هم برای افزایش امنیت کرکره برقی خود از قفل استفاده می‌کنید؟ آیا از جا قفلی‌های معمولی استفاده می‌کنید؟ اگر از قفل و جاقفلی معمولی برای بالا بردن امنیت کرکره برقی استفاده می‌کنید باید یک خبر بد به شما بدهیم! فرض کنید یک روز قبل از اینکه قفل را باز کنید ریموت را می‌فشارید و موتور شروع به چرخیدن می‌کند.

در این شرایط چه اتفاقی می‌افتد؟ اگر خیلی خوش شانس باشید فقط تیغه‌های کرکره برقی پاره می‌شوند اما در حالت معمول موتور کرکره برقی هم دچار آسیب می‌شود و خسارت بسیار زیادی را به بار می‌آورد. پس با این حساب باز هم از جا قفلی برای بالا بردن امنیت کرکره برقی استفاده می‌کنید؟ بدیهی است که باید استفاده کنید اما نه هر جا قفلی‌ای!

چاره کار جا قفلی هوشمند است که پایین کرکره برقی نصب می‌شود. جا قفلی‌های هوشمند یک میکرو سوئیچ دارند که به مرکز کنترل کرکره برقی متصل است. مادامی که قفل (اعم از قفل کتابی و …) روی جا قفلی هوشمند قرار داشته باشد برق موتور قطع خواهد بود. در نتیجه شما هر چقدر هم ریموت را بفشارید موتور شروع به چرخیدن نمی‌کند و کرکره باز نمی‌شود.

در واقع شما باید ابتدا قفل را باز کنید تا میکرو سوئیچ فعال شود؛ بعد از فعال شدن میکرو سوئیچ برق داخل مدار قرار می‌گیرد و شما می‌توانید با فشردن ریموت، درب کرکره برقی را باز کنید و وارد پارکینگ شوید. استفاده از جاقفلی هوشمند از باز شدن ناخواسته کرکره برقی (زمانی که از قفل استفاده کرده‌اید) جلوگیری می‌کند.

جا قفلی هوشمند قیمت بسیار مناسبی دارد و نصب آن بسیار ساده است؛ هر کرکره برقی نهایتا به یک جا قفلی هوشمند نیاز دارد. اگر یک طرف کرکره برقی جاقفلی هوشمند و یک ظرف آن جا قفلی معمولی استفاده شده باشد هم اشکالی وجود ندارد. پیشنهاد می‌کنیم اگر از کرکره برقی استفاده می‌کنید به جای جا قفلی معمولی (که هر لحظه ممکن است به کرکره برقی آسیب بزند) از جا قفلی هوشمند استفاده کنید.


برای خرید جاقفلی هوشمند کرکره برقی روی دکمه زیر کلیک کنید

🔻

4- مرکز کنترل (رسیور) کرکره برقی در داخل قرار بگیرد!

کارفرما در زمان نصب کرکره برقی باید از نصاب بخواهد که مرکز کنترل کرکره برقی را سمت داخل مجتمع یا پارکینگ قرار دهد. متاسفانه دیده شده که برخی از نصابان کرکره برقی به خاطر کم دقتی به این نکته بسیار مهم را فراموش می‌کنند و مرکز کنترل را بیرون از مجتمع نصب می‌کنند. یا برای صرفه جویی در وقت خودشان مرکز کنترل را داخل قاب موتور می‌گذارند!

رسیور یا مرکز کنترل کرکره برقی دارای کلیدی‌ست که با فشردن آن کرکره برقی بالا یا پایین می‌رود؛ پس نصب آن بیرون از مجتمع و داخل قاب موتور کار بسیار اشتباهی است. در نتیجه برای بالا بردن امنیت کرکره برقی مرکز کنترل کرکره برقی سمت داخل پارکینگ نصب شود تا از ورود غیر مجاز افراد به داخل نیز جلوگیری شود.


رسیور کرکره برقی در دسته یراق آلات کرکره برقی قرار می‌گیرد؛ برای خرید روی لینک زیر کلیک کنید

🔻

 

5- برای افزایش امنیت از چشمی کرکره برقی استفاده کنید

یکی دیگر از راهکارهای افزایش امنیت کرکره برقی استفاده از چشمی است؛ چشمی سمت راست و چپ دهنه کرکره برقی قرار می‌گیرد و یک نور مادون قرمز بین آنها برقرار می‌شود. چشمی‌های کرکره برقی به مرکز کنترل متصل هستند و اگر حین بالا یا پایین رفتن کرکره برقی جسمی (اعم از انسان، کودک، خودرو یا هر چیز دیگری) عبور کند که این دو چشمی یکدیگر را نبینند؛ کرکره برقی بلافاصله متوقف می‌شود و کار نمی‌کند.

وقتی ارتباط بین این دو چشمی برقرار شود مجددا کرکره برقی کار می‌کند. چشمی یکی از آپشن‌های کرکره برقی محسوب می‌شود که نصاب برای نصب آن هزینه جداگانه دریافت می‌کند.

بالا بردن امنیت کرکره برقی با چشمی

6- برای بالا بردن امنیت کرکره برقی از قابلیت اتوکلوز استفاده کنید

قابلیت اتوکلوز (Auto Close) روی مرکز کنترل کرکره برقی شما برای افزایش امنیت کرکره برقی فعال می‌شود. قابلیت اتو کلوز به این معناست که کرکره برقی بعد از یک زمان مشخص به صورت خودکار بسته شود. این زمان توسط نصاب تعیین می‌شود؛ مثلا او می‌تواند تنظیم کند که کرکره برقی بعد از 3 دقیقه به صورت خودکار بسته شود.

 

7- استفاده از فلاشر برای کرکره برقی هم بی تاثیر نیست

فلاشر بیشتر برای جک‌های پارکینگی استفاده می‌شود اما اگر خواسته باشید می‌توانید برای کرکره برقی هم از آنها استفاده کنید. استفاده از فلاشر بیشتر برای آگاه سازی استفاده می‌شود. وقتی درب کرکره برقی باز یا بسته می‌شود این فلاشر شروع به چرخیدن می‌کند و شما از این موضوع آگاه خواهید شد. استفاده از فلاشر هم می‌تواند تا حدی منجر به افزایش امنیت کرکره برقی شود.


برای خرید فلاشر اینجا کلیک کنید 👈 فلاشر درب پارکینگ


 

8- از مرکز کنترلی استفاده کنید که این قابلیت‌ها را پشتیبانی کند

استفاده از همه قابلیت‌های بالا که درباره آنها توضیح داده شد مستلزم این است که مرکز کنترل کرکره برقی شما از این قابلیت‌ها پشتیبانی کند. برای دریافت راهنمایی در این زمینه می‌توانید با مشاوران جنرال در تماس بگیرید و تمامی سوالات خودتان را بپرسید.

05132760474

05132738394

جمع بندی

روش‌های دیگری از جمله نصب دزدگیر، قرقره و … هم برای بالا بردن امنیت کرکره برقی وجود دارد اما روش‌هایی که در این مقاله توضیح دادیم برای افزایش امنیت کرکره برقی شما کافی هستند. وقتی روش‌های بالا را استفاده کردید و کسی از شما پرسید آیا کرکره برقی امنیت دارد؟ با خیال راحت می‌توانید بگویید: بله.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *