مقالات آموزشی, همه چیز راجع به کرکره برقی

انواع کرکره برقی

انواع برند موتور کرکره برقی

بهترین مدل موتور کرکره برقی کدام است ؟ (انواع برند موتور کرکره برقی)

کرکره برقی یکی از جدیدترین انواع درب اتوماتیک است که از تیغه‌‌های افقی، موتور کرکره برقی، ریل کرکره و رول کرکره و کنترل پنل تشکیل شده است. امروزه این وسیله جایگزین درب‌های قدیمی و کرکره‌های سنتی شده است که نمای خوبی نداشتند و نیاز به رنگ‌آمیزی و نگهداری داشتند. محافظ سنتی درب مغازه‌ها هر روز توسط مغازه‌دار برداشته و در پایان روز دوباره بر روی درب قرار داده می‌شد.

کرکره‌های دستی هم نیازمند نیروی بدنی بالا بودند و با سروصدای بالا باز و بسته می‌شدند. ظهور درب‌های اتوماتیک تحولی بزرگ در ظاهر، امنیت و سرعت بالای باز و بسته‌شدن درب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها ایجاد کرد. استفاده از آن‌ها محدود به مکان خاصی نمی‌شود و در طیف وسیعی از محیط‌ها مانند مدارس، دانشگاه‌ها، گاراژ‌ها، پارکینگ، انبار و بسیاری از نقاط دیگر دیده می‌شود.

انواع مدل موتور کرکره برقی 

موتوربرقی مهم‌ترین بخش کرکره برقی است که تنوع بالایی در بازار دارد. نقش موتور در کرکره برقی این است که نیروی الکتریکی را به نیروی مکانیکی تبدیل می‌کند و با گشتاور نیوتن و حرکت‌دادن تیغه‌ها، باعث باز و بسته‌شدن درب می‌شود. موتور معمولاً در سیستم نوار نقاله استفاده می‌شود. جایگاه قرارگیری موتور باتوجه ‌به نوع آن متفاوت است. موتورها می‌توانند بالا و یا کنار درب قرار بگیرند.

مهم‌ترین عامل در انتخاب موتور کرکره، اندازه درب است. اندازه درب میزان گشتاور و قدرت موردنیاز برای باز و بسته‌شدن را تعیین می‌کند. انواع متنوعی از موتورها در بازار موجود هستند که بهترین انواع موتور درب کرکره برقی، موتورهای تیوبلار و ساید هستند. در ادامه این بخش به بررسی هر کدام از این موتورها می‌پردازیم.

موتور تیوبلار کرکره برقی 

موتور تیوبلار کرکره برقی از لوله‌های فولادی ساخته شده است. این لوله‌ها در اندازه‌های استاندارد متنوعی موجود هستند. هرچه اندازه لوله‌ها بزرگ‌تر باشد، اندازه موتور نیز بزرگ‌تر است. قدرت موتور تیوبلار با وزن آن نسبت مستقیمی دارد و هرچه وزن بالاتر باشد، گشتاور نیز بیشتر می‌شود. این موتور عمدتاً برای استفاده در مکان‌های کوچک و کم تردد مانند آپارتمان‌ها و خانه‌ها طراحی شده است. توانایی تحمل وزن‌های بالا را ندارد و مناسب کرکره‌های کوچک و سبک‌وزن است. بر اساس نوع کاربرد، در دو نوع سبک‌وسنگین تولید می‌شود.

موتور توبولار درون یک لوله آهنی بالای درب قرار می‌گیرد و برای باز و بسته‌شدن، کرکره دور این لوله می‌پیچد. عملکرد موتور تیوبلار به دو عامل اساسی بستگی دارد.

  • این موتور به یک منبع تغذیه ثابت نیاز دارد.
  • با سرعت کم درب را باز و بسته می‌کند و به دلیل اینکه دارای سنسور حرارتی هستند به زمانی برای سردشدن نیاز دارد و در صورت استفاده زیاد و داغ‌شدن، موتور خاموش می‌شود. به همین دلیل موتور تیوبلار کرکره برقی مناسب مکان‌های کم تردد است

برای آگاهی از تمام ویژگی ها و قیمت موتور تیوبلار کرکره برقی اینجا 👈  قیمت موتور کرکره برقی کلیک کنید.

موتور ساید کرکره برقی

این موتور به دلیل اینکه در یک سمت درب برای بالاکشیدن بار قرار می‌گیرد، ساید نامیده شده است. همچنین چون با یک زنجیر به درب متصل می‌شود به آن موتور زنجیری نیز گفته می‌شود. ساید کرکره برقی در مقایسه با موتور توبولار کارایی بیشتری دارد. با قرارگرفتن در یک سمت درب، قدرت بیشتری برای وزن‌های بالاتر دارد و گزینه‌ای مناسب برای مکان‌های پر رفت‌و‌آمد است. بااین‌حال، به دلیل اینکه بزرگ‌تر است و فضای زیادی را اشغال می‌کند مناسب فضاهای کوچک نیست. قدرتمندترین موتورهای برقی متعلق به ساید کرکره برقی است و هزینه بالاتری نسبت به موتورهای تیوبلار دارند.

یکی از مزایای موتور ساید کرکره برقی در مقایسه با انواع موتورهای دیگر، این است که این موتور قابلیت تنظیم و باز و بسته کردن دستی را هم دارد. هنگام قطع برق یا خاموش‌شدن موتور، زنجیر کناری مانند یک خلاص کن عمل می‌کند و می‌توان به‌صورت دستی درب را بست. علاوه بر این اکثر موتورهای ساید مجهز به سیستم برق اضطراری نیز هستند. در این موقعیت با کاهش جریان ولتاژ، انرژی از باتری دریافت می‌شود و می‌توان باز هم درب را باز و بسته کرد.

انواع برند موتور کرکره برقی کدام است ؟

یک موتور کرکره برقی عالی و تمام‌عیار باید سه ویژگی داشته باشد.

  • قدرتمند: برای مثال کرکره‌هایی با اندازه تقریبی 4 × 4 متر، بسیار سنگین هستند و به یک موتور بسیار قوی برای بالا و پایین بردن آن‌ها نیاز است.
  • ماندگاری طولانی: بهترین موتورها آن‌هایی هستند که به‌اندازه کرکره عمر کنند و از کار نیافتند.
  • عملکرد بی‌صدا: به دلیل استفاده از موتورها بر روی کرکره منازل، پارکینگ‌ها و بسیاری از مناطق پرتردد، لازم است که آن‌ها صدای کمی داشته باشند.

زمانی می‌توانید از وجود این سه ویژگی در ساید کرکره برقی یا موتور تیوبلار مطمئن باشید که آن‌ها را از برند معتبری خریداری کنید. کمپانی‌های بزرگ و معتبر معمولاً موتورهای خود را به‌صورت تصادفی از نظر استحکام و دوام آزمایش می‌کنند و سلامت هر موتوربرقی را قبل از عرضه به بازار می‌سنجند. به همین دلیل آشنایی با انواع برند موتور کرکره برقی بسیار مهم است.

در ادامه این مقاله برندهای مهم برای هر کدام از موتورهای توبولار و ساید معرفی می‌شوند.

  • برندهای معتبر برای موتور تیوبلار:

کمپانی‌های اورال و ASA   محصول کشور ایتالیا هستند. همچنین برندهای سیگما، پاور لیفت، مورانو، استرانگ، آرتور، لیمو، هیوث و SDS ساخت چین هستند.

  • برندهای معتبر برای موتور ساید:

KTM، سزار، آنتیک، استرانگ، بارزانته، اسمارت، اکسس و اکتیو همه محصول کشور چین هستند. از برندهای آلمانی می‌شود به الرو و مارانتک اشاره کرد.

انواع کرکره برقی موجود در بازار ایران

از انواع کرکره برقی میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کرکره برقی با تیغه آلومینیومی
  • کرکره برقی با تیغه های گالوانیزه
  • کرکره برقی با تیغه های ضد سرقت (تیغه رول گیتر)
  • کرکره برقی با تیغه پلی کربنات

در زیر توضیحات انواع کرکره برقی های ذکر شده را مشاهده مینمایید.

۱ . کرکره برقی با تیغه آلومینیومی

انواع برند موتور کرکره برقی

انواع مدل موتور کرکره برقی

این نوع تیغه کرکره برقی از بیلت آلومینیوم استاندارد به وسیله پرس اکستروژن در سایزهای ۶۰ ، ۸۰ و ۱۰۰ میلیمتر تولید می‌شوند که در ایران بیشتر از نوع ۸۰ میلیمتری آن استفاده میشود و جهت نصب انواع مکان ها مورد استفاده قرار میگیرد. تیغه کرکره برقی ۸۰ به دو نوع تک پل و دو پل تقسیم می‌شود. برای نصب کرکره برقی تیغه های دوپل به علت استقامت و مقاومت بالا توصیه می‌گردد.

بهترین نوع تیغه کرکره برقی در اراک تولید می‌شود به همین دلیل به تیغه کرکره برقی اراک نیز شناخته می‌شوند. شرکت جنرال دُر به عنوان بزرگترین تولید کننده تیغه کرکره برقی در شرق کشور آماده خدمت رسانی به شما همکاران و مشتریان گرامی می‌باشد.

فرایند تولید کرکره برقی آکزر اراک

رنگ بندی تیغه کرکره برقی آکزر اراک


۲ . کرکره برقی با تیغه گالوانیزه (رول فرمینگ ؛ فوم دار)

انواع برند موتور کرکره برقی

انواع برند و مدل موتورکرکره برقی

تفاوت تیغه فوم دار با تیغه های کرکره برقی فوم تزریق شده در داخل آن می‌باشد که از مواد خمیر پلی اروتان میباشد و توسط دستگاه پیشرفته به فوم تبدیل شده و در داخل این تیغه ها تزریق می‌شود، وجود این فوم باعث کاهش صدا هنگام باز و بسته شدن و همچنین کاهش اتلاف انرژی می‌شود. تیغه فوم دار در دو رنگ سفید و نقره ای موجود است.

از این نوع تیغه بیشتر در شهرهای جنوبی کشور که رطوبت کمتری دارند استفاده می‌شود. این نوع تیغه ها بیشتر در شهر تبریز تولید می‌شود به همین علت بیشتر با نام تیغه کرکره برقی تبریز شناخته می‌شوند.

شرکت جنرال دُر به عنوان یکی از پیشگامان صنعت کرکره برقی آماده همکاری با تمامی پروژه های ساختمانی در کشور می‌باشد.


۳ . کرکره برقی با تیغه های ضد سرقت (تیغه رول گیتر)

این نوع کرکره برقی از لحاظ امنیت در بالاترین سطح ممکن قرار دارند و به جای استفاده از تیغه های آلومینیومی یا پلی کربنات از به هم پیوسته شدن میله های فلزی استفاده شده است. میله های تیغه رول گیتر از فولاد آبکاری شده میباشد که علاوه بر امنیت ، نمای بسیار زیبایی را شکل می‌دهد. از مزایای این نوع تیغه دید کامل آن از نمای بیرون می‌باشد که جهت استفاده بانک ها، مراکز تجاری، مراکز دولتی و نظامی توصیه شده است.

شایان ذکر است صد در صد قطعات این درب در ایران تولید می‌شود و افتخار ما این است که محصول نهایی تولید شده از نظر کیفیت با نمونه آلمانی کاملا برابری می کند و قیمت تمام شده آن ۶۰ تا ۷۰ درصد پایین تر است.


۴ . کرکره برقی با تیغه پلی کربنات (تیغه شفاف)

انواع برند موتور کرکره برقی

بهترین مدل موتور کرکره برقی کدام است ؟

 

این نوع تیغه مشابه شیشه می‌باشد با این تفاوت که از مقاومت مکانیکی بالایی برخوردار می‌باشد و از مقاوم ترین پلیمر ساخته شده است. پلی مر های ترموپلاستیک پلیمرهایی هستند که با حرارت دیدن ساختار آنها متلاشی نمی‌شود و در عوض شکل پذیر شده و می‌توانند در قالبسازی حرارتی شکل پذیر شوند و در صنایع مختلف استفاده شوند.
پلی کربنات سخت ترین ماده ی شفافی است که می‌تواند جای شیشه را بگیرد و مقاومت در برابر ضربه آن ۲۵۰ برابر بیشتر از شیشه است. پلی کربنات ها در ابعاد مختلفل تولید می‌شوند و دارای رنگ های اصلی برنز،آبی،شیری،زرد،قرمز و سبز می‌باشند.

از معایب تیغه کرکره برقی پلی کربنات می توان به گران بودن، خش پذیری، افزایش دمای بخش زیرین آن در فصل گرما اشاره کرد. هر چند تیغه ها آتش گیر نیستند اما هنگام سوختن دود زیادی تولید می‌کنند. استفاده از تیغه های پلی کرباتی در درب اتوماتیک رول آپ برای آندسته از افرادی که به امنیت و زیبایی کار بیشتر از هزینه آن اهمیت می دهند گزینه بسیار مناسبی است.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم در مورد موتور تیوبلار، موتور ساید و انواع برند موتور کرکره برقی صحبت کنیم. برای انتخاب درست یک موتوربرقی لازم است موارد زیادی را بررسی کنید. هر کدام از فاکتورهای ابعاد کرکره، مکان قرارگیری آن، میزان تردد و بزرگی یا کوچک بودن محیط بسیار مهم هستند و در انتخاب نهایی شما تأثیرگذارند.

نمی‌توان گفت کدام نوع از موتورهای برقی و یا کدام برند بهتر هستند. باتوجه‌به نیاز و شرایطی که دارید، موتور بهتر و برند ارائه‌دهنده خدمت برای شما متفاوت خواهد بود.


جهت مشاوره رایگان میتوانید با شماره ۰۹۰۳۶۸۰۵۲۷۱ تماس حاصل فرمایید و یا از طریق زیر با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس : ۷ – ۰۵۱۳۲۷۶۰۴۷۴

ارسال پیام از طریق سایت

سایت های مرتبط: www.akzar.com  , www.generaldoor.mihanblog.com , www.generaldoor.blogfa.com

لینک عضویت کانال ارتباطی ما : https://t.me/generaldoor

پیام رسان سروش: https://sapp.ir/generaldoor.ir
اینستاگرام :
https://www.instagram.com/generalldoor/
https://www.instagram.com/akzar.arak

author-avatar

درباره حسین کافی

اینجانب حسین کافی متخصص در زمینه کرکره برقی ، شیشه سکوریت و درب های اتوماتیک فریم دار هستم و به عنوان مسئول تولید محتوا ، مسئول تحقیق و توسعه و مدیر سایت جنرال در در این شرکت مشغول فعالیت می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *