مقالات آموزشی

شیشه‌ای که به گلوله‌ها لبخند می‌زند! (شیشه سکوریت ضد گلوله)

شیشه سکوریت ضدگلوله

همه آنچه که باید در مورد شیشه سکوریت ضد گلوله بدانید!

همه ما وقتی از جلوی درب طلافروشی ها رد می شویم این سؤال برایمان پیش می آید که چگونه طلاهایی با این ارزش بالا، تنها پشت یک ویترین شیشه ای هستند؟ آیا این شیشه ها در برابر ضربات مختلف و حتی گلوله مقاوم هستند؟ این ویترین ها با کمک شیشه سکوریت ضد گلوله ساخته می شوند و کاملاً ایمن هستند.

این نوع شیشه سکوریت کاملاٌ شبیه شیشه های معمولی میباشد با این تفاوت که در هنگام ساخت آن ها از پلی کربنات ساده، پلی کربنات با روکش شیشه یا اکریلیک استفاده می شود. لایه ای که حاوی این متریال است کاملاً نرم بوده و خاصیت الاستیک دارد. در این مطلب هر آنچه که باید در مورد شیشه سکوریت ضد حریق و ضد گلوله بدانید را برایتان توضیح می دهیم.

👈 بهم خوردن تنظیم کرکره برقی  .👉را خودتان رفع کنید!

تاریخچه تولید شیشه ضد گلوله

در سال 1909 یکی از لوله های آزمایش از دست بندیکسون شیمیدان فرانسوی رها شد اما نشکست. این اتفاق باعث کنجکاوی این شیمیدان شد و پس از تحقیق متوجه شد که در این لوله محلول سلولزی حاوی کربن بوده است. رسوبات باقی مانده از این ترکیب، مانع از شکستن شیشه شده است. بدین ترتیب او با قرار دادن لایه هایی از پلاستیک در میان شیشه، اولین شیشه سکوریت ضد حریق، نشکن یا ضد گلوله را ساخت.

برای مشاهده 👈 لیست به روز قیمت کرکره برقی 👉کلیک کنید.

شیشه سکوریت ضد گلوله چگونه ساخته می شود؟

در ساخت شیشه های ضد گلوله از لایه های طلق PVB در میان چند لایه شیشه سکوریت استفاده می شود تا در برابر ضربات مقاوم گردد. پس از آن این چند لایه را با فشار به یکدیگر می چسبانند. در نهایت ظاهر شیشه سکوریت ضد حریق هیچ تفاوتی با شیشه های دیگر ندارد.

در روند تولید، لایه های طلق در فشار و دمای بالا ذوب می شوند تا به خوبی به شیشه بچسبند. پس از آن مراحل خنک سازی و مقاوم سازی شیشه سکوریت ضد گلوله انجام می گردد. در میان این لایه ها نباید هیچ هوایی وجود داشته باشد به همین دلیل ساخت شیشه ضد گلوله در خلا انجام می شود.

اجزای مختلف شیشه سکوریت ضد حریق

شیشه سکوریت ضدحریق

اجزای شیشه سکوریت ضدحریق

شیشه سکوریت ضد گلوله که با روش فوق تولید می شود در هنگام شکستن به تکه های دندانه دار و بزرگ تبدیل نمی شود بلکه در صورتی که بشکند به تکه های ریز و کوچکی تقسیم می شود. این تکه های کوچک به یکدیگر چسبیده و باز هم نمی توان آن را از یکدیگر جدا نمود. 

ضخامت شیشه سکوریت ضد حریق بین ۱۸ تا ۷۵ میلیمتر است. این مدل شیشه سکوریت از سه لایه مختلف زیر ساخته می شود:

1) لایه پشتیبان

اولین لایه به صورتی طراحی می شود که ضربات مختلف را جذب و از بین می برد، به این بخش، لایه پشتیبانی گفته می شود. این لایه شیشه سکوریت های معمولی را ضخیم تر و مستحکم تر می کند.

2) لایه انتقال

برای ساخت لایه انتقال از مواد بیولوژیکی استفاده می شود که نور را از خود عبور می دهد. معمولاً از لایه پلی وینیل بوتیرال برای ساخت این بخش استفاده می گردد. این ماده کاملا ضد موج، ضد شوک و ضد انفجار است و در صورتی که گلوله به سمت شیشه شلیک شود، انرژی آن را مهار می کند و مانع از شکستن شیشه می گردد.

3) لایه امنیتی 

در این لایه از موادی استفاده می شود که خاصیت ارتجاعی بالایی دارند. این مواد انرژی ضربه را جذب کرده و به هیچ عنوان اجازه عبور گلوله یا اجسام مختلف از شیشه را نمی دهند.

آیا با تفاوت موتور ساید و تیوبلار کرکره برقی آشنا هستید؟

ویژگی های شیشه ضد گلوله

ویژگی های شیشه سکوریت ضد گلوله

بررسی ویژگی های شیشه سکوریت ضد گلوله

تا اینجا تنها ویژگی که از شیشه سکوریت ضد گلوله به شما معرفی کردیم، مقاومت بالای آن در برابر ضربات شدید یا انرژی گلوله است اما این شیشه ها یکی از انواع شیشه های لمینت هستند و ویژگی های دیگر زیر را نیز دارند:

  • شیشه های ضد گلوله هیچ موجی ندارند و شما می توانید تصویر آن طرف آن را به خوبی مشاهده کنید.
  • این شیشه ها کاملاً شفاف هستند.
  • به دلیل مقاوم سازی شیشه، عمر مفید این محصولات بسیار بالا است.
  • هرچه ضخامت شیشه سکوریت ضد گلوله بیشتر باشد، مقاومت آن بیشتر خواهد شد.
  • امکان تولید شیشه سکوریت ضد حریق در تمام ابعاد وجود دارد به همین دلیل این محصول کاربرد بسیار زیادی در صنایع مختلف دارد.

کرکره برقی آلومنیومی یا فولادی؟ کدام بهتر است؟

مزایای خرید شیشه سکوریت ضد گلوله

در صورتی که شیشه ضد گلوله را برای خود انتخاب کنید از مزایای زیر بهره مند خواهید شد:

1) مقاومت و استحکام بالا

این شیشه مقاومت بسیار زیادی در برابر نفوذ دارد. آزمایشات نشان داده است که استحکام این شیشه ها ۳ تا ۵ برابر شیشه های معمولی است. مقاومت شیشه ضد گلوله در برابر ضربه و خمش بسیار بالا بوده و می تواند فشار سطحی را تا ۹۵ مگاپاسکال تحمل کند.

2) شفافیت خوب

شیشه به گونه ای است که قابلیت عبور نور از آن ۷۸ درصد یا بالاتر است به همین دلیل هیچگونه آلودگی بصری برای بیننده ایجاد نمی کند. عبور نور از شیشه سکوریت ضد حریق مطابق با استاندارد GA165 است به همین دلیل می توان از آن برای شیشه ویترین مغازه یا مشاوران بانک استفاده نمود. لایه های مختلفی که در این شیشه وجود دارند از عبور اشعه مضر خورشید جلوگیری می کنند.

3) امنیت فوق العاده

همانطور که به آن اشاره شد در تولید شیشه ضد گلوله از چند لایه شیشه و طلق استفاده می شود در نتیجه در اثر ضربه به گرانول های آلوئولی با زاویه های مبهم تبدیل می شود. این شیشه هیچ خطری پس از برخورد اشیای مختلف و شکستن برای شما ندارد. همچنین مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت داشته و کمترین تلفات را دارد.

4) مقاومت حرارتی مناسب

شیشه سکوریت ضد گلوله دمایی بین ۲۵۰ تا ۳۲۰ درجه سانتیگراد را نیز تحمل می کند در صورتی که شیشه های معمولی تنها می توانند در دمایی بین ۲۰ تا ۱۰۰ درجه سانتیگراد سالم بمانند؛ بنابراین به این شیشه ها شیشه سکوریت ضد حریق نیز گفته می شود.

5) عایق صوتی و حرارتی

این شیشه ها عایق خوبی برای صدا و حرارت هستند و از اتلاف انرژی جلوگیری می کنند. مغازه ها و فروشگاه هایی که از شیشه سکوریت ضد گلوله استفاده می کنند، محیطی ساکت و آرام دارند و آلودگی صوتی خیابان در آن ها شنیده نمی شود.

شیشه ضد حریق عایق صوتی و حرارتی

شیشه سکوریت ضدحریق مانع از اتلاف انرژی می شود

قیمت شیشه سکوریت ضد گلوله

عوامل مختلفی بر قیمت شیشه سکوریت ضد حریق یا ضد گلوله تأثیر می گذارد به همین دلیل برخی از محصولاتی که در بازار عرضه می شوند از دیگر نمونه ها گرانتر هستند. در هنگام انتخاب شیشه ضد گلوله باید به پارامترهای زیر برای قیمت گذاری آن توجه نمود:

  • ابعاد و ضخامت شیشه 
  • نوع و کیفیت طلقی که در میان لایه های شیشه قرار دارد 
  • سطح کیفی محصول 
  • جنس شیشه سکوریت یا شیشه معمولی پایه 
  • برند تولیدکننده 
  • گواهی اصالت

کاربرد شیشه سکوریت ضد حریق

شیشه سکوریت ضد گلوله و ضد حریق ویژگی های منحصر به فردی دارد که آن را برای کاربردهای زیر مناسب کرده است:

  • ویترین طلافروشی: در بسیاری از پیشخوان ها و ویترین های طلافروشی از شیشه ضد گلوله استفاده می شود تا امنیت سرمایه طلافروش تأمین شود.
  • باجه های بانکی: شیشه هایی که کاربران بانکی در پشت آن به ارائه خدمات می پردازند نیز به صورت ضد گلوله طراحی می شوند.
  • پیشخوان صرافی: در صرافی نیز حجم زیادی پول نقد جابجا می گردد به همین دلیل باید با استفاده از شیشه ضد گلوله تجهیز شود.
  • آزمایشگاه ها: در برخی از آزمایشگاه های پیشرفته، محفظه هایی با استفاده از شیشه ضد حریق قرار دارند که امنیت جانی تکنسین ها را در حین آزمایش تضمین می کنند.
  • ادارات و خودروهای پلیس: در بیشتر کشورهای دنیا ادارات پلیس و خودروهای آن مجهز به شیشه سکوریت ضد گلوله هستند.
  • خودروسازی: از این مدل شیشه برای ساخت انواع خودروهای تشریفات و ضد گلوله نیز استفاده می شود.
کاربرد های شیشه سکوریت ضدگلوله

شیشه سکوریت ضدگلوله کاربرد های مختلفی دارد

نتیجه گیری

شیشه سکوریت ضد گلوله از چندین لایه طلق و شیشه معمولی ساخته می شود و در برابر ضربات مختلف و انرژی گلوله مقاوم است. در این شیشه ۳ لایه پشتیبان، انتقال و امنیتی وجود دارد که در خلا و در دما و فشار بالا به یکدیگر چسبانده می شوند. شیشه های سکوریت کاملاً شفاف هستند و طول عمر بالایی دارند. هرچه ضخامت این شیشه بیشتر باشد مقاومت آن نیز بیشتر خواهد شد. 

با انتخاب شیشه سکوریت ضد حریق از مقاومت و استحکام بالای آن، شفافیت خوب، امنیت فوق العاده، مقاومت حرارتی مناسب و عایق صوتی و حرارتی آن بهره مند خواهید شد. قیمت این شیشه ها متناسب با ابعاد، نوع، کیفیت و برند تولیدکننده آن تعیین می شود. این شیشه ها در طلافروشی، بانک ها، صرافی، آزمایشگاه، خودروسازی و ادارات پلیس کاربرد دارد. 

ما در جنرال در شیشه سکوریت ضد گلوله را با بالاترین کیفیت به شما عرضه می کنیم. برای سفارش این محصول تنها کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید یا سفارش خود را در سایت جنرال در به صورت اینترنتی ثبت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *