همه چیز راجع به کرکره برقی, مقالات آموزشی

آموزش نگهداری و سرویس کرکره برقی

تعمیر و نگهداری از کرکره برقی

جامع ترین آموزش نگهداری و سرویس کرکره برقی

آموزش نگهداری کرکره برقی اصول خاص خود را دارد و قاعدتا نگهداری از کرکره برقی مانند تمام وسایل برقی سختی هایی دارد؛ ممکن است عملکرد درب پارکینگ شما پس از خرید کرکره برقی با مشکل مواجه شده باشد و به این خاطر سردرگم باشید و همه جا را دنبال اموزش سرویس کرکره برقی زیر و رو کرده باشید.

 با خواندن این مقاله به پاسخ تمام پرسش های خود درباره چگونگی سالم نگه داشتن کرکره برقی خواهید رسید و از این پس با به کار گرفتن نکات ارائه شده در این از خرابی درب پارکینگ تا حد امکان جلوگیری خواهید کرد.

اگر کرکره را سرویس نکنید، او بالاخره روزی شما مجبور می کند که نیازهایش را رفع کنید. در صورتی که با مشکل خاصی دست و پنجه نرم می کنید، مطمئن باسید که در این مطلب راخ حل مشکل خود را می یابید. 

در این مقاله چه خواهیم گفت؟

  •  اموزش سرویس کرکره برقی وقتی ریموت کرکره برقی کار نمی کند
  • علت بالا نرفتن کرکره برقی
  • کاهش صدای کرکره برقی
  • از بین بردن خط و خش کرکره برقی
  • حل مشکل کار نکردن سنسور کرکره برقی
آموزش سرویس و تعمیر کرکره برقی

از بین بردن خط و خش کرکره برقی

آموزش سرویس کرکره برقی وقتی ریموت کرکره برقی کار نمی کند

پیش از هر اقدامی از عملکرد بدون ایراد ریموت مطمئن شوید! گاهی مشکلات بزرگ دلیلی بسیار کوچک دارند؛ یکی از مشکلات رایجی که برای خیلی از کرکره ها و درب های اتوماتیک به وجود می آید، کار نکردن ریموت است. باعث و بانی این مشکل دو جزء از سیستم کرکره برقی هستند:

1. ریموت

اگر کرکره برقی با فرمان ریموت نه بالا می رود و نه پایین می آید، شاید وقت آن رسیده باشد که باتری های تازه نفس را جایگزین باتری های کهنه کنید. اگر مشکل همچنان به قوت خود باقی بود، یا این ریموت است که نیاز به تعمیر دارد و یا مشکل شما یکی از مواردی است که در ادامه به آن ها پرداخته ایم؛ همچین ریموت کرکره برقی را از آب خوردگی ، ضربه ، تابش مستقیم آفتاب ، حرارت و … محافظت کنید.

2. رسیور

رسیورهای کرکره برقی ممکن است با مشکل مواجه شوند. گاهی به خاطر گرما داغ می کنند و از ریموت فرمان نمی گیرند و گاهی بع علت تداخل فرکانس ها نیاز به کدگذاری دوباره دارند؛ در صورت تشخیص مشکل رسیور، از افرادی که به طور حرفه ای اموزش سرویس کرکره برقی را پشت سر گذاشته اند کمک بگیرید.

نکته مهم: استفاده از کرکره برقی به صورت مکرر و باز وبسته کردن آن بیش از ۴ بار بدون وقفه موجب داغ شدن موتور شده و از کیفیت و کارایی آن کاسته می شود.

علت بالا نرفتن کرکره برقی

تعمیر کرکره برقی

علت بالا نرفتن کرکره برقی

اگر ریموت و رسیور هر دو سالم باشند و همچنان کرکره بالا یا پایین نرود، احتمالا پیچ فنر کرکره شکسته است. این اتفاق با صدای بلندی رخ می دهد و در صورتی که قبلا یک نمونه اموزش سرویس کرکره برقی را مطالعه کرده باشید، می توانید این مشکل را در لحظه ی وقوع تشخیص دهید. این یکی از دلایل کار نکردن موتور کرکره برقی است. وقتی که موتور به درستی کار نکند، کرکره بالا و پایین نمی رود.

یکی دیگر از مواردی که به موتور کرکره برقی آسیب می زند، تراز نبودن کرکره است؛ این مسئله باعث تحمیل فشار بیش از حد به کرکره می شود، توازن وزن روی فنر و جک ها را به هم می زند و در نهایت موتور را با مشکل مواجه می کند. اما از کجا باید فهمید که کرکره تراز نیست؟ این مراحل را دنبال کنید:

  1.     اول باید کرکره را کامل ببندید.
  2.     اتصال آن به اپراتور را قطع کنید.
  3.     کرکره را تا نیمه بالا ببرید.

در صورتی که به صورت کامل از آموزش نگهداری کرکره برقی پیروی کرده باشید و کرکره با سرعت پایین بیفتد، کرکره تراز نیست و نیاز به سرویس دارد.

کاهش صدای کرکره برقی

یکی از مهم ترین ضرورت های آشنایی با نحوه نگهداری کرکره برقی، جلوگیری از صدا دادن کرکره است؛ صدای بلند و گوش خراش کرکره هنگام بالا رفتن و پایین آمدن، از مشکلاتی است که حتما امان شما را بریده یا شما زودتر به فکر افتاده اید و سراغ آموزش نگهداری کرکره برقی آمده اید.

وقتی کرکره برقی شروع به صدا دادن می کند، پرده از اسرار درون خود می گشاید. صدایی که می شنوید، صدای قطعات کرکره است که از کیفیت روغن کاری کرکره برقی گله دارند. اگر روغن کاری در فاصله های زمانی مناسب صورت نگیرد، علاوه بر صدای گوش خراش کرکره حین حرکت، قطعات آسیب خواهند دید. همچنین این امکان وجود دارد که مشکل صدا به خاطر استهلاک کرکره و قطعات آن باشد.

برای آشنایی بیشتر با لزوم و راه های کاهش و رفع صدای کرکره برقی، این مقاله را مطالعه کنید.

گذشته از این ها، از تمیزکاری کرکره نباید غافل شد؛ با تمیز کردن کرکره به صورت دوره ای، می توانید از ورود گرد و غبار به سیستم کرکره جلوگیری کنید. نحوه تمیز کردن کرکره برقی در ادامه توضیح داده شده است.

آموزش تعمیر مشکلات کرکره برقی

آموزش سرویس کرکره برقی

آموزش نگهداری کرکره برقی هنگام شستشوی کرکره برقی

برای شستن اصولی کرکره برقی، تیغه ها و قطعاتی که حساسیتی نسبت به آب ندارند را با آب و صابون و به کمک آب پاشی با شلنگ بشورید. مراقب خراش های موجود روی بدنه باشید تا با تماس مستقیم آب با فلزات کرکره، موجب زنگ زدن یا فرسایش آن نشوید. در نهایت کرکره را با دستمال و حوله خشک کنید و تا خشک شدن کامل، از آن استفاده نکنید. همچنین برای تمیز کردن بخش های حساس، از سرویس کار حرفه ای کمک بگیرید.

لطفا توجه داشته باشید شستشوی تیغه کرکره برقی به گونه ای باشد که از ورود آب به موتور و رسیور جلوگیری شود.

از بین بردن خط و خش کرکره برقی

همان طور که اشاره شد، خط و خراش روی کرکره می تواند به فرسایش آن منجر شود. تماس مستقیم هوا با فلزات، موجب زنگ زدن آن ها می شود. برای محافظت و نگهداری از کرکره برقی، حتما رنگ کردن نقاط خش دار را در نظر بگیرید.

حل مشکل کار نکردن سنسور کرکره برقی

یکی دیگر از رایج ترین مشکلاتی که در خانه های مجهز به کرکره برقی اتفاق می افتد، کار نکردن چشمی و بسته شدن در روی اشیاء و افراد است. اگر این مشکل شما هم هست و نگران آسیب دیدن ماشین و سلامت اعضای خانواده خود هستید، یک دستمال تمیز بردارید و سنسور کرکره برقی را تمیز کنید. اگر باز هم چشمی قادر به تشخیص اجسام در مسیر پایین آمدن کرکره نبود، نیاز به تراز کردن سنسور وجود دارد. پیشنهاد می کنیم از یک فرد حرفه ای برای حل این مشکل کمک بگیرید.

نکات تکمیلی برای نگهداری و سرویس کرکره برقی

  • از متصل کردن اجسام سنگین به کرکره برقی خودداری کنید.
  • از فشار ، ضربه ، آویزان شدن به کرکره برقی خودداری کنید.
  • در صورت قفل بودن کرکره برقی از باز و بسته کردن آن خودداری کنید.
  • هنگام بسته شدن کرکره برقی از عدم وجود مانع مطمئن شوید.
  • هنگام قطع برق از خلاص کن دستی استفاده گردد و دور از دسترس افراد متفرقه قرار گیرد.
  • ریل و لاستیک تیغه انتهایی تمیز و عاری از هرگونه زباله و گرد و خاک باشد تا عمل باز و بسته شدن درب بدون مشکل انجام گیرد.
  • کرکره های برقی معمولا سالی یک مرتبه احتیاج به روغن کاری دارند از روغن کاری کرکره های برقی بلبرینگی خودداری کنید.

 

جمع بندی

در این مقاله به آموزش نگهداری کرکره برقی پرداختیم. حالا متوجه اهمیت روغن کاری کرکره برقی و تمیز کردن آن به صورت دوره ای می شوید. با انجام کارهای ساده و کم هزینه می توان از خرج های سنگین و حتی تعویض کرکره برقی پیشگیری کرد. توجه داشته باشید که مطالعه یک مقاله درباره اموزش سرویس کردن کرکره برقی کافی نیست و اگر درباره قطعات کرکره اطلاعی ندارید، از سرویس کردن آن بدون مشورت افراد متخصص خودداری کنید.

 

سوالات متداول نگهداری کرکره برقی

برای روغن کرکره برقی چه پیشنهادی دارید؟

روغن سیلیکون و روغن لیتیوم سفید مقاومت خوبی در تماس با آب دارند و انتخاب مناسبی برای روغن کاری کرکره برقی هستند.

قیمت تعمیر کرکره برقی چقدر است؟

هزینه سرویس کرکره برقی به عوامل مختلفی از جمله میزان نیاز کرکره برقی شما به تعمیرات بستگی دارد. با انجام دادن موارد ذکر شده در این آموزش نگهداری کرکره برقی می توانید هزینه ها را تا حد زیادی کاهش دهید.


جهت مشاوره رایگان میتوانید با شماره ۰۹۰۳۶۸۰۵۲۷۱ تماس حاصل فرمایید و یا از طریق زیر با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس : ۷ – ۰۵۱۳۲۷۶۰۴۷۴

ارسال پیام از طریق سایت

سایت های مرتبط: www.akzar.com  , www.generaldoor.mihanblog.com , www.generaldoor.blogfa.com

لینک عضویت کانال ارتباطی ما : https://t.me/generaldoor

 

author-avatar

درباره حسین کافی

اینجانب حسین کافی متخصص در زمینه کرکره برقی ، شیشه سکوریت و درب های اتوماتیک فریم دار هستم و به عنوان مسئول تولید محتوا ، مسئول تحقیق و توسعه و مدیر سایت جنرال در در این شرکت مشغول فعالیت می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *