مقالات آموزشی, همه چیز راجع به کرکره برقی

جاقفلی هوشمند هایا

جاقفلی هوشمند هایا

جاقفلی هوشمند هایا برای افزایش سطح ایمنی درب های کرکره ای اتوماتیک و درب های ورودی خانه باغ ها ، ویلا ها ، مراکز تجاری و سایر مکانهایی که مجهز به درب های کرکره ای اتوماتیک یا دزدگیر اماکن هستند مناسب می باشد و با توجه به نوع کاربرد در مدلهای مختلف تولید می شوند.

اجزای تشکیل دهنده جاقفلی:

پایه شماره ۱ که دارای چهار سوراخ می باشد

پایه شماره ۲ که بدنه اصلی جاقفلی می باشد

چهار عدد پیچ گل سپری

دستور العمل نصب و جوشکاری جاققفلی

ابتدا پایه شماره ۱ که توسط چهار عدد پیچ گل سپری که همراه جاقفلی ست را روی تیغه انتهایی نصب و محکم می کنید

توجه: کابل یا سیم های بیرون آمده از جاقفلی را به سیم مناسب به اندازه مورد نیاز اتصال دهید.

در این مرحله کرکره را پایین آورده و پایه شماره ۲ را به موازات پایه شماره ۱به یک قطعه پروفیل کنار کرکره جوش دهید دقت نمایید دو سوراخ پایه شماره ۱ و ۲ که زبانه قفل در آن قرار می گیرد در حالتی که کرکره در پایین ترین حالت است هم راستا باشد.

انواع مدل های جاقفلی هوشمند هایا

۱ – مدل RS (مخصوص درب های کرکره ای اتوماتیک): این مدل مناسب برای درب های کرکره ای اتوماتیک می باشد به این صورت ، هنگامی که قفل کتابی روی جاقفلی نصب می گردد تا قفل کتابی برداشته نشود کلیه ابزارهایی که دستور کارکرد کرکره برقی را صادر میکنند (از جمله ریموت، کلید دستی، UPS  و…) عمل نخواهند کرد.

از مزایای این مدل میتوان به افزایش امنیت کرکره برقی، جلوگیری از پارگی تیغه ها، شکستن قفل و یا سوختن موتور در هنگام فشرده شدن کلید ریموت و یا کلید دستی به طور ناخواسته اشاره نمود.

طریقه نصب مدل RS روی انواع موتور ها :

این مدل جاقفلی روی انواع موتور ها از جمله سانترال ، تیوبلار و ساید بدون پو پی اس (AC) و یو پی اس دار(DC) قابل نصب می باشد.

موتور های بدون یو پی اس یا AC

 

کلی ترین راه برای سیم بندی این جاقفلی در این نوع موتور ها استفاده از سیم نول برق ساختمان می باشد که موتور از آن تغذیه می شود. برای این کار ابتدا سیم نول را با استفاده از فازمتر تعیین و آن را در جای مناسب قطع نمایید و مطابق شکل روبرو یک سر سیم نول را به یکی از سیم های بیرون آمده از جاقفلی اتصال داده و سر دیگر را به سیم نول متصل نمایید، به صورتی که جاقفلی حالت کلید بین راهی پیدا کند.

توجه: چنانچه از موتور های تیوبلار و یا سانترال با یو پی اس ۲۲۰ ولت استفاده می کنید طریقه اتصال بدین صورت است که مانند شکل روبرو سیم مشترک (معمولا سیم آبی مشترک می باشد) را که بدون ولتاژ است را قطع نمایید و آن را به دو سر کابل بیرون آمده از جاقفلی متصل نمایید.

 

نکته ۱: توجه داشته باشید که در موتورهای تیوبلار و سانترال بدون یو پی اس هم می توانید از روش بالا استفاده نمایید.

نکته ۲: در صورتی که سیم مشترک ولتاژ داشته باشد می توانید با برعکس نمودن دوشاخه برق یا سیم تغذیه ورودی موتور آن را اصلاح نمایید.

توجه: چنانچه تمایل داشته باشید جهت اتصال جاقفلی موتور های ساید AC یا فاقد یو پی اس از سوکت هشت کانال بیرون آمده از موتور استفاده نمایید می توانید مطابق شکل روبرو سیم بیرون آمده از کانال شماره ۲ از سمت چپ را قطع نمایید و به دوسر جاقفلی متصل نمایید.

موتور های ساید و تیوبلار یو پی اس دار ۲۴ ولت:در این نوع موتور ها چنانچه از سکت هشت کاناله استفاده می کنید سیمی را که وارد کانال شماره ۳ از سمت چپ شده است را قطع کرده و آن را به جاقفلی متصل نمایید.

” همکاران و مصرف کنندگان گرامی میتوانند برای خرید این محصول و یا سوالات خود در این باره را با شرکت جنرال در در میان بگذارند “

طریقه نصب مدل RS-S (مخصوص درب های اتوماتیک و دزدگیر اماکن): نحوه نصب این مدل جاقفلی نیز همانند مدل قبلی می باشدبا این تفاوت که بجای کابل دو رشته، چهار رشته سیم از جاقفلی بیرون آمده است. دو رشته سیم مربوط به درب اتوماتیک و دو رشته سیم دیگر مربوط به دزدگیر می باشد. نحوه سیم کشی مربوط به کرکره برقی در بخش های قبلی توضیح داده شده است. اتصال سیمهای مربوط به دزدگیر بدین صورت می باشد که دو رشته سیم مربوطه را به محل مورد نظر در دزدگیر متصل نموده و با فعال سازی دزدگیر چنانچه قفل کتابی از روی جاقفلی برداشته شود دزدگیر شروع به آژیر کشیدن می کند.

توجه: در مواردی که نیاز است تا گاهی دزدگیر فعال شده ولی قفل کتابی روی جاقفلی نصب نگردد، جهت جلوگیری از آژیر کشیدن دزدگیر مطلبق شکل زیر یک کلید بین راهی (کلید S1 )قرار دهید تا مسیر را باز یا بسته نماید. (در حالت عادی کلید باز باشد)

 

 

 

برای خرید و مشاوره با این شماره ها تماس بگیرید ۳۲۷۳۸۳۹۴-۰۵۱

 

 

 

author-avatar

درباره حسین کافی

اینجانب حسین کافی متخصص در زمینه کرکره برقی ، شیشه سکوریت و درب های اتوماتیک فریم دار هستم و به عنوان مسئول تولید محتوا ، مسئول تحقیق و توسعه و مدیر سایت جنرال در در این شرکت مشغول فعالیت می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *