مقالات آموزشی

مراحل نصب جک لنسر Lancer

مراحل نصب جک لنسر Lancer

راهنمای نصب جک لنسر Lancer ( آموزش مرحله به مرحله)

نصب جک پارکینگی لنسر اولین چالشی است که خریدار پس از خرید این جک بازو بلند با آن مواجه می­‌شود. نصب جک لنسر در محیط ­های پر تردد مسکونی و تجاری امری حیاتی است. در ادامه راهنمای کامل مراحل نصب جک لنسر ارائه شده است. پس از مطالعه آموزش نصب جک لنسر و استفاده از PDF آموزش 👈 جک پارکینگی 👉 قادر به نصب درب اتوماتیک و کرکره برقی خود خواهید بود.


لطفا اگر وقت ندارید فایل زیر را گوش کنید

 


 

آموزش مراحل نصب جک لنسر Lancer

پیش از هر چیز باید جک پارکینگی لنسر را نصب کنید و سپس سایر مراحل آموزش نصب جک لنسر Lancer را دنبال کنید. برای آگاهی از نحوه نصب جک لنسر از راهنمای زیر استفاده کنید:

1- محل دقیق نصب بازوهای درب اتوماتیک را انتخاب کنید.

2- بعد از اینکه محل دقیق نصب بازوها مشخص شد، ۲ عدد صفحه پلیت به قطر ۵ میلی‌متر و اندازه ۲۰*۱۰ را با چهار عدد مهره و رول بولت مناسب نصب و محکم نمایید ( اغلب به وسیله جوشکاری این عمل انجام میشود)

مراحل نصب جک لنسر

نصب جک پارکینگی لنسر

3- محل قرار دادن پایه جک لنسر باید بر حسب اندازه های تصویر شماره ۱ و ۲ باشد، دقت داشته باشید که پایه های جک لنسر را باید با در نظر گرفتن فاصله مناسب به صورت کاملا صاف، تراز و بدون کج کردن بر روی صفحه پلیت نصب کنید. (مطابق شکل زیر👇)

آموزش محل قرار دادن پایه های جک لنسر

روش نصب پایه های جک لنسر

4-  اکنون باید کورس جک را تا انتها داخل برده و بازو را به وسیله ی پیم به براکت عقب وصل نمایید.

5- بعد پایه جلویی جک لنسر را به وسیله پیم به جک متصل کنید و سپس درب را تا زاویه دلخواه (معمولا ۹۰ درجه) باز نمایید.

6- در آخر جک باید به طور کامل تراز شود. پس از اطمینان از تراز بودن جک، براکت جلو را به درب جوش دهید.

سیم ­بندی جک لنسر (طریقه سیم کشی جک برقی)

سیم بندی یکی از مراحل نصب جک لنسر Lancer میباشد. برنامه ­ریزی ریموت و درب اتوماتیک، گام دوم پس از نصب، بین مراحل نصب جک لنسر است. دیاگرام زیر به آشنایی با سیم کشی جک درب پارکینگ کمک می‌­کند. و نقشه سیم کشی جک درب پارکینگ را به راحتی به شما نشان می دهد.

آموزش سیم بندی جک لنسر Lancer

سیم بندی جک پارکینگ

برنامه ریزی ریموت کنترل جک لنسر

ریموت کنترل جک لنسر به دو حالت قابل تنظیم است .

1- کد دادن سریع ریموت

  • دکمه LM/Back را به مدت سه ثانیه نگه داشته تا صفحه نمایش به چرخش درآید
  • سپس با زدن یکی از دکمه های ریموت کد آن به صورت ۴ کانال ذخیره میگردد .

2- کد دادن ریموت از طریق منو

  • برای کد دادن به ریموت با استفاده از منو، با دوبار فشردن دکمه منو وارد زیر منو Ra و با زدن دکمه Sub  وارد بخش Ln شوید.
  • اکنون بازدن دکمه های +/C ژزینه های زیر را برای کد دادن ریموت انتخاب کنید.

LF = کد دادن به صورت ۴ کانال

LA =باز و بسته کردن درب های دولنگه و ریلی

LB = باز و بسته کردن درب تک لنگه در حالت دو لنگه

LC = فرمان به رله پارکینگ

3- پاک کردن تمامی ریموت ها

برای پاک کردن ریموت های ثبت شده مطابق مراحل حذف ریموت­ های ذخیره شده عمل کنید:

  •  ابتدا به منو وارد شوید.
  • سپس قسمت RA و قسمت ER را انتخاب کنید و به ترتیب وارد زیر منو های آن شوید.
  •  با زدن کلید C/+ عبارت آیا مطمئن هستید نمایان می‌گردد
  • دوباده کلید C/+ را فشار دهید تا تمامی ریموت های ثبت شده حذف شوند.

بلوک دیاگرام تنظیمات جک پارکینگی

حالت D2 : درب دو لنگه

حالت D1 : درب تک لنگه

حالت  D0 : درب های تک لنگه با سرع بیشتر

به شکل زیر دقت کنید👇

بلوک دیاگرام تنظیمات جک پارکینگی

آموزش دیاگرام تنظیمات جک لنسر

نصب جک لنسر بخش جدول تنظیمات ( آموزش تنظیم جک درب پارکینگ)

  • برای مشاهده جدول تنظیمات جک درب پارکینگ سه مرتبه دکمه منو (menu) را زده تا به گزینه P3 برسید اکنون دکمه Sub را بزنید. می توانید پارامترهای موجود در PDF آموزش جک برقی را نیز مشاهده کنید.
  • با فشردن دکمه SUB در منوی گزینه ­ها به سمت پایین و با فشردن دکمه Back به سمت بالا بروید. برای انتخاب پارامتر مورد نظر از دکمه C استفاده کنید و با دکمه ­های C و D پارامتر مورد نظر را تغییر دهید.
  • برای خروج بدون ذخیره پارامترها کافی است دکمه menu را فشار دهید. برای ذخیره پارامترها گزینه SA را انتخاب و دکمه C را فشار دهید.اگر چشمی با مشکل مواجه شد و نیاز به بستن اضطراری درب اتوماتیک پیدا کردید، کافی است وقتی سنسور چشمی باز است، یکی از دکمه­ های ریموت را سه ثانیه و تا هنگامی ­که پیغام PH از صفحه نمایش محو شود نگه دارید. بعد از این 30 ثانیه زمان دارید تا با فشردن دوباره دکمه ریموت در را ببندید.
  • همچنین، نحوه غیرفعال کردن بسته شدن اتوماتیک درب برقی به این صورت است که پس از باز شدن در، فلاشر برای 5 ثانیه بدون حرکت باقی می­‌ماند. پیش از آن­که در بسته شود، با فشردن دکمه ریموت، بسته شدن اتوماتیک در را غیرفعال کنید.
  • باید توجه داشته باشید که ریموت کنترل­ های داخل جعبه از پیش برنامه­ ریزی شده ­اند. در صورتی­ که مایل هستید از یک ریموت مشترک برای دو دستگاه متفاوت استفاده کنید، باید پس از پاک کردن کد ریموت ­ها، به هر یک از دکمه ­ها دوباره کد دهید. برای نمونه، کلید اول را در برد اول با LA برنامه ریزی کنید و در برد دوم، LA را برای کلید دوم در نظر بگیرید. با این روش قادر به کنترل دو درب اتوماتیک متفاوت به کمک یک ریموت کنترل خواهید بود. دیدید که با این روش به راحتی تنظیم جک درب پارکینگ انجام شد. به شکل زیر👇 توجه کنید.
نصب جک لنسر بخش جدول تنظیمات

مرحله تنظیمات نصب جک پارکینگی

PDF آموزش نصب جک برقی

فایل pdf آموزش نصب و استفاده از جک لنسر برای دانلود در دسترس است. برای مشاهده پارامترهای جدول تنظیمات به اطلاعات موجود در این فایل مراجعه کنید. می‌­توانید برای دانلود PDF آموزش جک برقی اینجا 👈 دانلود pdf نصب جک برقی👉 کلیک کنید.

مزایا استفاده از جک پارکینگی لنسر

1- برای مکان هایی که امکان استفاده از کرکره برقی وجود ندارد جک پارکینگی گزینه بسیار خوبی است چرا که بر خلاف کرکره برقی از جک پارکینگ می توان برای درب های آهنی استفاده کرد؛ همچنین برای درب های باغ و ویلا نیز قابل استفاده هستند.

2-  جک پارکینگی عملکرد خوبی برای استفاده در مکان های پر تردد دارد چرا که در این مکان ها به علت تردد بالا استفاده از کرکره برقی می تواند باعث مستهلک شدن هر چه سریع نر کرکره شود و عملا صرفه اقتصادی ندارد در حالی که جک برقی برای این میزان تردد بدون نقص کار خود را انجام می دهد.

3- لازمه استفاده از جک پارکینگی داشتن درب آهنی است بنابراین همین امر امنیت را نسبت به کرکره برقی بالاتر می برد.

خلاصه آموزش نصب جک لنسر

پس می ­توان به جرأت گفت استفاده از کرکره برقی و جک پارکینگی در مناطق اداری و مسکونی تضمین­ کننده آرامش و سهولت رفت و آمد است. با این وجود جست و جوی راهنمای نصب جک لنسر پیش­ نیاز رسیدن به راحتی است. طبق موارد مذکور در راهنمای نصب جک لنسر، جهت نصب جک لنسر، باید پس از تشخیص محل نصب بازوهای درب اتوماتیک، دو صفحه پلیت با قطر 5 میلی‌­متر و ابعاد 10 در 20 را به همراه چهار مهره و رول بولت محکم جوش دهید و به نقطه مناسب اتصال دهید.

با در نظر گرفتن فاصله مناسب، پایه­ های جک را صاف بر صفحه پلیت قرار دهید. سپس کورس جک را تا جای ممکن داخل برده و بازو را به پیم براکت عقب وصل کنید.

پس از طی مراحل فوق، پایه جک را به پیم جک وصل کنید و در را تا زاویه مورد نظر و ترجیحا 90 درجه باز کنید. در نهایت جک را کاملا تراز کرده و براکت جلو را به در جوش دهید. با توجه به تصویر ارائه شده از سیم ­بندی جک لنسر، با استفاده از دو روش ارائه شده به تنظیم ریموت کنترل بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با پارامترهای جدول تنظیمات، از PDF آموزش جک برقی استفاده کنید.

کامل ترین راهنمای نصب جک لنسر. با دنبال کردن مراحل نصب جک لنسر و دانلود pdf آموزش جک برقی، به آسانی به نصب جک لنسر بپردازید.

author-avatar

درباره حسین کافی

اینجانب حسین کافی متخصص در زمینه کرکره برقی ، شیشه سکوریت و درب های اتوماتیک فریم دار هستم و به عنوان مسئول تولید محتوا ، مسئول تحقیق و توسعه و مدیر سایت جنرال در در این شرکت مشغول فعالیت می‌کنم.

دیدگاهی در مورد “مراحل نصب جک لنسر Lancer

  1. ناشناس گفت:

    خوبه
    مطلب بیشتر بزارین .

    1. superadmin گفت:

      ممنون ؛‌
      چشم در حال گرد آوری مطلب هستیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *