لوله و تفلون کرکره برقی

لوله یا شفت:

موتور با چرخاندن لوله باعث جمع شدن تیغه ها و در نتیجه بالا رفتن کرکره برقی می شود عکس این عمل برای بسته شدن کرکره برقی مقدور می شود.

لوله ها از لحاظ سایز عموما لوله هایی با قطر ۹۰ و ۱۱۰ میلیمتر استفاده می شوند لوله ۹۰ معمولا هنگامی استفاده می شوند که دهانه ای حدود ۱۳ متر داشته باشیم که در این صورت میتوان از موتور توبلار استفاده کرد.

استفاده از لوله های ۱۱۰ به بالا برای دهانه هایی بزرگتر از ۱۳ متر است ، که در این صورت می توان از موتور ساید استفاده کرد ، این فقط یک پیشنهاد کلی است و گرنه استفاده از موتور توبلار و ساید بسته به موارد دیگری نیز هست که در قسمت موتورها بررسی شده است .


تفلون:

 

تفلونها به ازای طول  هر متر لوله یک عدد گذاشته می شوند یعنی لوله از داخل تفلون عبور می کند ، پس قطر داخلی تفلون باید به اندازه ی قطر خارجی لوله باشد ، برای قرار گرفتن و فیکس شدن روی لوله قطر داخلی تفلون مهم است اما قطر خارجی آن می تواند متفاوت باشد .

هرچه قطر خارجی کوچک تر باشد فضای بیشتری زیر سقفها باقی می گذارد .

گذاشتن تفلون با قطر خارجی بیشتر میتواند سرعت بسته شدن کرکره برقی را تا حدی بالا ببرد و همچنین استفاده از تفلونهای با قطر خارجی کمتر سرعت کرکره برقی را تا حدی کاهش می دهد .

اگر قطر تفلون بیشتر شود صدای تیغه ها هنگام باز و بسته شدن مقداری کمتر می شود زیرا حالت دایره ای تیغه ها بهتر شکل می گیرد .

در صورت عدم استفاده از تفلون ممکن است از برخورد  تیغه و شفت با هم هر یک از این دو فلز زخمی و خراب شوند.

شما میتوانید جهت راهنمایی بیشتر کارشناسان ما در ارتباط باشید .