همه چیز راجع به کرکره برقی

بررسی مهم ترین علل ایجاد صدا در تیغه کرکره برقی

بررسی مهم ترین علل ایجاد صدا در تیغه کرکره برقی

صدا کردن تیغه از موضوعاتی است که هر نصابی با آن مواجه می شود و این موضوع می تواند نارضایتی مشتری را در پی داشته باشد نباید فراموش کرد فردی که درب اتوماتیک سفارش می دهد قطعا برای آسایش خود عمل کرده است بنابراین هرکسی انتظار دارد یک درب اتوماتیک رول آپ بی صدا داشته باشد.

بعضی همکاران با ایجاد صدا در تیغه تمام مشکلات را از تیغه می دانند حال آنکه عوامل موثری در ایجاد صدا در تیغه موثرند.مقصر شناختن فقط تیغه بسان کسی است که مشکل فریاد زدن یک بیمار را از از درد از  حلق  و دهان او بداند.البته همکاران تقصیری ندارند چون با ایجاد هر یک از عوامل زیر در سیستم درب اتوماتیک رول آپ صدا از تیغه ایجاد خواهد شد.

هدف ما از لیست کردن موارد زیر معرفی مقصر نیست بلکه ما میخواهیم با شناخت این عوامل سعی در برطرف کردن آن داشته باشیم.

۱-تراز نبودن دهنه

بدیهی است که هر چه دهنه تراز تر باشد صدای ایجاد شده توسط تیغه کمتر خواهد بود زیرا سایش و اصطکاک تیغه ها به سایر قطعات مثل ریل کاهش میابد

۲-سلامت لوله

تیغه ها بدور لوله جمع می شوند بنابراین خود لوله می تواند باعث ایجاد صدا شود این اتفاق در صورتی خواهد افتاد که لوله کرکره برقی ضربه خورده باشد یا به هر شکلی صافی و گردی خود را از دست داده باشد.

۳-دور توپ بزرگتر:

منظور همان انتخاب لوله های کرکره برقی بزرگتر است در این صورت دور توپ بزرگتر خواهد شد و تیغه ها برای جمع شدن و باز شدن فضا و زمان کافی را خواهند داشت و توپی سریع تر شکل دایره ای خود را تشکیل می دهد

۴-جنس تیغه و عصایی ها (ساختار تیغه):

ساختار مناسب و استاندارد تیغه ها و عصایی ها و زوایای ایجاد شده در تیغه  روی ایجاد صدا در تیغه موثرند. همچنین متریال مناسب و استاندارد در ساختار تیغه در مرغوبیت تیغه موثر است.استفاده از فوم درون تیغه می تواند از صدای ایجاد شده توسط تیغه کم کند.

۵-وزن تیغه:

در یک نگاه کلی وزن تیغه نشانی بر مرغوبیت یک تیغه است.تیغه های سنگین تر محکم ترند و دیر تر آسیب می بینند.

۶-سلامت تیغه:

جدای از وزن و قالب تیغه کرکره برقی باید توجه داشت که در هنگام حمل و جابجایی به تیغه آسیب نرسد تا از حالت استاندارد خود خارج نشود.

۷-اج تیغه:

تیغه نرم تر صدای کمتری ایجاد خواهد کرد نرمی و سختی در ایجاد صدا در همه اجسام موثرند

۸-سایز دهانه:

تجربه نشان داده است که هرچه سایز دهانه بزرگتر باشد احتمال اینکه صدا ایجاد شود بیشتر است حتی گاهی در مواردی مرغوب ترین تیغه ها در دهنه های بزرگ صدا دارند

۹-تمیزی تیغه :

هنگام برش ممکن است براده های فلزی داخل تیغه راه پیدا کنند یا گرد و خاک درون آنها نفوذ پیدا کنند که این موارد نیز میتواند باعث ایجاد صدا شود

۱۰سرعت بالای موتور:

بعضی همکاران معتقدند که موتوری با سرعت زیاد فرصت لازم را برای جا گرفتن در بهترین حالت به تیغه نمی دهد  وتیغه روی تیغه بعدی یا لوله در شرایط مناسبی فیت نمیشود این مسئله شاید به ما تداعی کند که از موتورهایی با سرعت بهینه استفاده کنیم.

سایر اطلاعاتی که میتواند در مورد تیغه کرکره برقی شما را راهنمایی کند :

عوامل موثر بر کیفیت تیغه کرکره برقی ( کلیک نمایید )

فرایند تولید تیغه کرکره برقی ( کلیک نمایید )

رنگ بندی تیغه کرکره برقی ( کلیک نمایید )


جهت کسب اطلاعات کامل با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس : ۷ – ۰۵۱۳۲۷۶۰۴۷۴

سایت های مرتبط: www.akzar.com  , www.generaldoor.mihanblog.com , www.generaldoor.blogfa.com

لینک عضویت کانال ارتباطی ما : https://t.me/generaldoor

author-avatar

درباره حسین کافی

اینجانب حسین کافی متخصص در زمینه کرکره برقی ، شیشه سکوریت و درب های اتوماتیک فریم دار هستم و به عنوان مسئول تولید محتوا ، مسئول تحقیق و توسعه و مدیر سایت جنرال در در این شرکت مشغول فعالیت می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *