همه چیز راجع به کرکره برقی, مقالات آموزشی

انواع جاقفلی کرکره برقی

انواع جاقفلی کرکره برقی

معرفی انواع جاقفلی کرکره برقی (راهنمای کامل)

تصمیم برای 👈خرید کرکره برقی👉، گامی مهم برای افزایش ایمنی درب یا پنجره محل سکونت یا محل کار است؛ با این وجود، اتکا به کرکره برقی کافی نیست و برای تضمین امنیت، به برخی یراق آلات کرکره برقی نیاز است. یکی از این ابزار که علاوه بر سهولت استفاده، از سلامت کرکره برقی و امنیت درب و پنجره حفاظت می کند، قفل کرکره برقی است. در این مقاله قصد بر این است که انواع جاقفلی کرکره برقی را معرفی کرده و به بیان کردن مزایا بپردازیم؛ همچنین، نکات قابل توجه در صورت استفاده از هر یک را به طور کامل شرح می دهیم.

به طور کلی اگر بخواهیم بگویم که جاقفلی کرکره برقی چیست؟  باید بگیم که جاقفلی کرکره برقی یک وسیله مسطح و صاف ال مانند است که مقاومت بسیار بالایی در برابر برش و ضربه دارد و مهم ترین مزیت آن این است که نصب جاقفلی کرکره برقی مانع بزرگی در برار بالا کشیدن و باز شدن کرکره توسط سارقین می‌شود.

اگر بخواهیم انواع جاقفلی کرکره برقی در بازار را نام ببریم باید گفت انواع جاقفلی کرکره برقی در بازار موجود است؛ یکی از این انواع جاقفلی کرکره برقی، جاقفلی ساده است و انواع دیگری که پیشرفته تر نیز هستند، جاقفلی هوشمند نیمه اتوماتیک و اتوماتیک نام دارند. جهت افزایش امنیت کرکره برقی میتوانیم جاقفلی ها را نصب کنیم. در زیر توضیحی در مورد انواع جاقفلی کرکره برقی را مشاهده می کنید.


اگر وقت ندارید ویدئو زیر را ببینید!

 


جاقفلی ساده کرکره برقی (جاقفل معمولی)

این مدل جاقفلی همان طور که از نام آن آشکار است، در آن از تکنولوژی پیشرفته ای بهره گرفته نشده است که این مسئله موجب ارزان تر بودن آن نسبت به موارد ­هوشمند بین انواع جاقفلی کرکره برقی شده است. حتما می دانید که هیچ ارزانی بی علت نیست؛ جاقفلی های دستی نسبت به جاقفلی های هوشمند آسان تر برش می خورند و راحت تر دزدیده می شوند و همینطور قیمت کمتری در بازار دارند.

امنیت پایین، تنها مشکل این نوع از انواع جاقفلی کرکره برقی نیست؛ شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بدون اینکه بخواهید، کلید ریموت کرکره برقی را فشار دهید. در صورتی که قفل کرکره برقی اتوماتیک در جاقفلی باشد، کرکره بالا نخواهد رفت و به تیغه ها و موتور آن آسیب های جبران ناپذیری وارد خواهد شد.

روش نصب جاقفلی معمولی هم به این صورت است که ابتدا تیکه ی سوراخ دار را روی تیغه ی انتهایی با فاصله ی یک سانتی از ریل نصب می گردد. سپس کرکره را پایین کشیده و بعد حلقه ی دیگر را بر روی ریل آهنی، دقیقا مقابل حلقه ی متصل شده نگه میداریم و جوش میدهیم.

جاقفلی معمولی کرکره برقی

مزایا جاقفلی ساده کرکره برقی

جاقفلی هوشمند کرکره برقی (جاقفلی هایا)

جاقفلی نیمه اتوماتیک کرکره برقی در واقع یک جاقفل دستی است که دارای قابلیت قطع برق ورودی موتور است. به بیان دیگر مادامی که کرکره برقی توسط قفل فیزیکی(قفل کتابی یا آویز) قفل شده است ، برق ورودی به موتور کرکره برقی نیز قطع می باشد. بنابراین👈 نصب جاقفلی کرکره برقی👉 باعث می شود که اگر اشتباهاً کلید ریموت فشرده شود کرکره برقی حرکت نکند و صدمه ای به تیغه ها و موتور کرکره برقی وارد نشود.

جاقفلی هوشمند کرکره برقی

مزایا جاقفلی هوشمند هایا

مزیت جاقفلی نیمه اتوماتیک کرکره برقی

کورترین گرهی که گشایش آن با نصب جاقفلی هوشمند ممکن می شود، مشکل بالا رفتن کرکره برقی با وجود قفل متصل به جاقفلی است که به خسارت های جبران ناپذیر وقوع آن اشاره کردیم. جاقفلی هوشمند، اتصال قفل را تشخیص می دهد و سیستم کرکره برقی را به کلی قطع می کند. با این کار، کرکره برقی تا زمانی که قفل به آن متصل باشد، حرکت نمی کند. جاقفلی هوشمند برای انجام دادن تمام این کارها، هیچ نیازی به ولتاژ ندارد.

 ولی در صورت استفاده از جاقفل ساده کرکره برقی اگر کلید ریموت را به اشتباه بفشاریم ، موتور در جهت بالابردن کرکره نیرو وارد می کند و احتمال صدمه دیدن موتور و تیغه ها بسیار بالا می باشد.

جاقفلی هوشمند کرکره برقی ضد سرقت

جاقفلی برقی کرکره

جاقفلی هوشمند کرکره برقی مدل دزدگیردار

همانطور که بالاتر ذکر شد، یکی دیگر از انواع جاقفلی کرکره برقی، جاقفلی هوشمند دزدگیردار است. جاقفلی کرکره برقی دزدگیر دار به دزدگیر اماکن وصل می شود.  این جاقفلی کمی گران تر از مدل جاقفلی هوشمند. انواع مجهز به دزدگیر این نوع جاقفلی نیز در بازار موجود هستند و در صورتی که قفل کرکره برقی در حالت فعال بودن (بسته بودن قفلروی کرکره برقی) قرار داشته باشد و اگر سارق اقدام به باز نمودن قفل نماید شاسی قفل عمل کرده و فرمان به دزدگیر مکان مورد نظر ارسال شده و اعلان و هشدار به صدا در می آید.

 و به عبارتی در صورتی که این قفل‌ ها باز شوند یا کسی سعی کند آن ها را بشکند یا ببرد، سیستم امنیتی به روش های گوناگون شامل تماس با تلفن صاحب قفل و به صدا در آوردن آژیر، اطلاع رسانی می کند. صدای آژیر در فراری دادن دزدها و افرادی که اجازه باز کردن قفل را ندارند، موثر است. یکی دیگر از مزایای نصب جاقفلی هوشمند برای قفل کرکره برقی این است که با انواع موتور کرکره برقی در توافق است و بدون مشکل کار می کند. این موضوع، جاقفلی های هوشمند دزدگیردار کرکره برقی را بین انواع جاقفلی کرکره برقی متمایز می کند.

بهترین جاقفلی کرکره برقی

حالا که همه ی خصوصیات انواع جاقفلی کرکره برقی برای شما عنوان کردیم،‌ انتخاب بهترین جاقفلی کرکره برقی اصلا دشوار نیست. یک بار دیگر ویژگی های جاقفلی اتوماتیک را بخوانید. می تواند با یقین بگویید که جاقفلی اتوماتیک کرکره برقی از انواع دیگر امن تر و بهتر است. دنبال جاقفلی اقتصادی می گردید؟ به نمونه دیگر قفل های هوشمند توجه کنید؛ قفل نیمه اتوماتیک اگرچه از قفل‌ های ساده گران تر است، در طولانی مدت مطمئن می شود که به شما و کرکره برقی تان ضررهای ناخواسته وارد نشود.

پس چرا جاقفلی جوشی و قفل‌ های کتابی اینقدر طرفدار دارند و به نظر می رسد که همه از آن ها استفاده می کنند؟ آیا جاقفلی جوشی بهترین نوع جاقفلی است؟ با خواندن مزایا و معایبی که عنوان می کنیم متوجه می شوید که این طور نیست.

مزایا جاقفلی کتابی

  • ساده و قابل نصب توسط عموم
  • افزایش دهنده‌ امنیت تمام انواع درب و پنجره

 معایب جاقفلی کتابی

  • به دلیل استحکام کم، آسان تر بریده می شود و در نتیجه به راحتی دزدیده می شود.
  • از انواع هوشمند جاقفلی کرکره برقی ارزان تر است.

عملکرد جاقفلی هوشمند کرکره برقی را می توان به این ترتیب بیان کرد:

  •     کرکره برقی را پس از پایین آمدن قفل می کند
  •     پیش از بالا رفتن قفل را باز می کند و اگر قفل بسته باشد، برق سیستم کرکره برقی را قطع نگه می دارد
  •     از سوختن یا آسیب دیدن موتور جلوگیری می کند
  •     از پارگی تیغه انتهایی کرکره برقی یا از ریل خارج شدن کرکره جلوگیری می کند
  •     نمی گذارد قفل کرکره برقی اتوماتیک به خاطر فشرده شدن غیرعمدی ریموت بشکند
  •     نیازی به استفاده از قفل کتابی یا آویز ندارد
قفل هوشمند کرکره برقی

قفل برقی کرکره اتوماتیک

قفل هوشمند کرکره برقی

قفل برقی کرکره برقی ازپیشرفته‌ ترین و امن ترین قفل کرکره برقی اتوماتیک است. اگر نگران دزدیده شدن قفل کرکره برقی خود هستید، با نصب قفل هوشمند اتوماتیک خیال خودتان را راحت کنید.‌ این نوع قفل هوشمند کرکره برقی بر روی ریل آهنی کرکره نصب می شود.

نحوه کار قفل اتوماتیک این گونه است که وقتی کرکره برقی پایین می آید، توسط قطعه متحرکی که در داخل تیغه انتهایی قرار داده شده است ،زبانه قفل اصلی را که در پایین ریل کرکره برقی از قبل متصل کردیم را به سمت پایین هدایت میکند که این عمل باعث قفل شدن کرکره برقی در پایان زمان بسته شدن کرکره برقی میشود. به همین ترتیب، موقع بالا رفتن،در زمان صدور فرمان توسط ریموت ابتدا قفل باز میشود و بعد کرکره شروع به بالا رفتن میکند. به همین سادگی تمام مشکلات و استرس هایی که جاقفلی معمولی و ریموت ایجاد می کنند با جادوی قفل هوشمند اتوماتیک کرکره برقی از میان می روند.

مزایا قفل هوشمند کرکره برقی

اجزای قفل هوشمند کرکره برقی

مزایا قفل هوشمند کرکره برقی

تا اینجا به توضیح ضرورت استفاده از قفل هوشمند کرکره برقی پرداختیم و توضیح دادیم که قفل هوشمند اتوماتیک چگونه کار می کند. قفل نیمه اتوماتیک کرکره برقی در واقع یک قفل دستی است که دارای قابلیت قطع برق ورودی موتور است. به بیان دیگر مادامی که کرکره برقی توسط کلید قفل شده است ، برق ورودی به موتور کرکره برقی نیز قطع می باشد و اگر اشتباهاً کلید ریموت فشرده شود کرکره برقی حرکت نمی کند و صدمه ای به تیغه ها و موتور کرکره برقی وارد نمی شود.

ولی در صورت استفاده از قفل دستی کرکره برقی اگر کلید ریموت را به اشتباه بفشاریم، موتور در جهت بالابردن کرکره نیرو وارد می کند و احتمال صدمه دیدن موتور و تیغه ها بسیار بالا می باشد.حالا تمام مزیت های قفل هوشمند کرکره برقی هوشمند را برای شما لیست می کنیم:

  • اگر به صورت سهوی دکمه ریموت را فشار دهید، کرکره بالا نمی رود.
  • از آلیاژی محکم و سخت ساخته شده و به راحتی بریده یا شکسته نمی شود.
  • در جاقفلی های تمام اتوماتیک، قفل برقی کرکره به طور خودکار موقع بسته شدن کرکره فعال و هنگام بالا رفتن کرکره غیرفعال می شود.
  • با انواع موتورهای کرکره برقی سازگار است.
  • جاقفلی های دزدگیر دار خطر دزدیده شدن قفل کرکره برقی یا ورود افراد سارق به خانه یا مغازه را کمتر کرده و در صورت وقوع سرقت، با روش های گوناگون اطلاع رسانی می کند.
  • نیاز به ولتاژ ندارد و بدون برق هم کار می کند.
  • با استفاده از جاقفلی هوشمند کرکره برقی میتوانید از آسیب های احتمالی همچون سوختن موتور ، پارگی تیغه انتهایی کرکره برقی و همچنین شکسته شدن قفل جلوگیری نمائید.
  • نصب این جای قفلی به جای نمونه دستی آن این امکان را میدهد تا زمانی که قفل را از جاقفلی هوشمند باز نکند ریموت ، Ups و کلید های دستی کرکره برقی به هیچ عنوان عمل نکند.

اجزای قفل هوشمند کرکره برقی

این نوع جاقفلی از دو پایه تشکیل شده است؛

  • پایه اول که داخل تیغه انتهایی کرکره برقی گذاشته می شود.
  • پایه ی دیگر، روی ریل آهنی نصب می شود و حامل یک قطعه ی الکترونیکی است که این قطعه با پیچ روی آن قرار گرفته است. این پایه دارای یک قطعه آلومینیومی است که حاوی مدارهای الکترونیکی و قطعات پلاستیکی است و بسیار حساس است.

قفل هوشمند کرکره برقی چگونه کار می کند؟

جاقفلی های هوشمند، بین انواع جاقفلی کرکره برقی از پیشرفته ترین فناوری برخوردار هستند. این جاقفلی ها دارای یک میکروسوییچ داخلی هستند که از دو نوع نرمالی کلوز و نرمالی اوپن تشکیل شده اند. نرمالی کلوز یعنی معمولا بسته است و نرمالی اوپن به این معنا است که میکروسوییچ معمولا باز است. در جاقفلی های هوشمند، میکروسوییچ هایی از نوع نرمالی کلوز یا معمولا بسته استفاده شده اند؛ این یعنی در وضعیت عادی، کلید میکروسوییچ در حالت بسته قرار دارد و به جریان الکتریسیته اجازه نمی دهد که در سیستم کرکره برقی جریان داشته باشد.

اگر بعد از اینکه قفل به جاقفلی هوشمند متصل شود، اهرم جاقفلی تحت وضعیتی جدید قرار بگیرد، اهرم فشرده خواهد شد و این امر به باز شدن مدار الکتریکی منجر خواهد شد. وقتی مدار الکتریکی باز شود، سیم فاز قطع خواهد شد و در پی آن برق موتور نیز قطع می شود. این قطعی جریان برق در موتور عامل نجات دهنده کرکره برقی است؛ چراکه پس از قطعی برق موتور، فشردن کلید ریموت و کلید دستی هیچ عملی انجام نخواهند داد و کرکره برقی بالا نخواهد رفت. با این ساز و کار، جاقفلی هوشمند کرکره برقی از وارد آمدن ضرر و زیان به شما و کرکره برقی جلوگیری می کند.

جمع بندی

پس از آشنایی با انواع جاقفلی کرکره برقی، انتخاب مدل مناسب بین انواع این مورد از یراق آلات کرکره برقی برای شما آسان تر خواهد بود. اکنون می دانید که با نصب جاقفلی هوشمند برای قفل برقی کرکره اتوماتیک و قفل کرکره برقی اتوماتیک می توانید از بسیاری خسارات و آسیب های جبران ناپذیر به تیغه و موتور کرکره برقی جلوگیری کنید. با توجه به موارد ذکر شده، پس از خرید کرکره برقی، تهیه یک جاقفلی و نصب جا قفل برقی هوشمند برای درب یا پنجره کرکره ای خود را مورد نظر قرار دهید.


شماره تماس : ۷ – ۰۵۱۳۲۷۶۰۴۷۴

ارسال پیام از طریق سایت

سایت های مرتبط: تیغه کرکره برقی  , وبلاگ درب اتوماتیک , وبلاگ کرکره برقی

لینک عضویت کانال ارتباطی ما : https://t.me/generaldoor

author-avatar

درباره حسین کافی

اینجانب حسین کافی متخصص در زمینه کرکره برقی ، شیشه سکوریت و درب های اتوماتیک فریم دار هستم و به عنوان مسئول تولید محتوا ، مسئول تحقیق و توسعه و مدیر سایت جنرال در در این شرکت مشغول فعالیت می‌کنم.

دیدگاهی در مورد “انواع جاقفلی کرکره برقی

  1. ستار گفت:

    دوام کدام یک از این قفل ها بیشتر از بقیه است ؟

    1. حسین کافی گفت:

      سلام دوست عزیز پیشنهاد من براتون مورد سوم یعنی قفل برقی (هوشمند)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *